Fék, fékcső

Beállítások, tippek, alkatrészek, kiegészítők, segítségnyújtás és minden egyéb.

Fék, fékcső

HozzászólásSzerző: Viktor Dátum: 2006.04.27. 10:33

Nem tudom ti hogy vagytok ezzel a fém fékcsöves dologgal, de én azt hallottam hogy nagyon hasznos, és érdemes lecserélni a gyárit.
Gondolkozom rajta erősen, de szerintem a legtöbb ember véleménye az lesz hogy minek egy GS-re.
De aki látott már igazán menni (sanyi) az tudhatja.. hogy lehet hogy nem lenne felesleges dolog..

Nektek mi a véleményetek? érdemes venni?
Nincs ami olyan szentül megpecsételne egy barátságot, mint a közös hányás.
Avatar
Viktor
 

Re: Fém ill. fémhálós fékcsövek

HozzászólásSzerző: Powersoup Dátum: 2006.04.27. 10:40

Viktor írta:Nem tudom ti hogy vagytok ezzel a fém fékcsöves dologgal, de én azt hallottam hogy nagyon hasznos, és érdemes lecserélni a gyárit.
Gondolkozom rajta erősen, de szerintem a legtöbb ember véleménye az lesz hogy minek egy GS-re.
De aki látott már igazán menni (sanyi) az tudhatja.. hogy lehet hogy nem lenne felesleges dolog..

Nektek mi a véleményetek? érdemes venni?


Vegyél vissza, de ha akarsz vegyél fémet :)
értem én, hogy gűzgíp, de mi hájcsá?
Avatar
Powersoup
 

Re: Fém ill. fémhálós fékcsövek

HozzászólásSzerző: Viktor Dátum: 2006.04.27. 12:35

Powersoup írta:
Viktor írta:Nem tudom ti hogy vagytok ezzel a fém fékcsöves dologgal, de én azt hallottam hogy nagyon hasznos, és érdemes lecserélni a gyárit.
Gondolkozom rajta erősen, de szerintem a legtöbb ember véleménye az lesz hogy minek egy GS-re.
De aki látott már igazán menni (sanyi) az tudhatja.. hogy lehet hogy nem lenne felesleges dolog..

Nektek mi a véleményetek? érdemes venni?


Vegyél vissza, de ha akarsz vegyél fémet :)


Vegyek vissza?? Lehet h igazad van.. de egyébként nem tudom mi volt a probléma nagyon szolid voltam.. 1-1 dolgot leszámítva, amiknek természetesen megvolt az oka..
Egyébként életemben nem motorztam még ilyen nyugodtan mint akkor...
A fékcsöven gondolkozom, bár most már azon is hogy lehet h inkább másik bringa kellene.... de az még korai szerintem..
Nincs ami olyan szentül megpecsételne egy barátságot, mint a közös hányás.
Avatar
Viktor
 

Re: Fém ill. fémhálós fékcsövek

HozzászólásSzerző: Powersoup Dátum: 2006.04.27. 13:24

Viktor írta:
Powersoup írta:
Viktor írta:Nem tudom ti hogy vagytok ezzel a fém fékcsöves dologgal, de én azt hallottam hogy nagyon hasznos, és érdemes lecserélni a gyárit.
Gondolkozom rajta erősen, de szerintem a legtöbb ember véleménye az lesz hogy minek egy GS-re.
De aki látott már igazán menni (sanyi) az tudhatja.. hogy lehet hogy nem lenne felesleges dolog..

Nektek mi a véleményetek? érdemes venni?


Vegyél vissza, de ha akarsz vegyél fémet :)


Vegyek vissza?? Lehet h igazad van.. de egyébként nem tudom mi volt a probléma nagyon szolid voltam.. 1-1 dolgot leszámítva, amiknek természetesen megvolt az oka..
Egyébként életemben nem motorztam még ilyen nyugodtan mint akkor...
A fékcsöven gondolkozom, bár most már azon is hogy lehet h inkább másik bringa kellene.... de az még korai szerintem..


Egyedül más, csapatban megint más. Csapatban nem csinálunk hirtelendolgokat, megpróbálunk egyenletesen haladni. Elég sok esésről hallunk mostanság, én is estem már, sokan közeli ismerősök, és lehet ezért vagyok egy kicsit nyűgösebb, ha buszt előzök, és a csoportból akivel megyek valaki párhuzamosan megelőz, amire végképp nem számítok. Ez nálam nagyon rossz pont volt, de ettől még nem áslak el a kert végébe :allcool:
értem én, hogy gűzgíp, de mi hájcsá?
Avatar
Powersoup
 

Re: Fém ill. fémhálós fékcsövek

HozzászólásSzerző: Viktor Dátum: 2006.04.27. 14:20

Powersoup írta:
Viktor írta:
Powersoup írta:
Viktor írta:Nem tudom ti hogy vagytok ezzel a fém fékcsöves dologgal, de én azt hallottam hogy nagyon hasznos, és érdemes lecserélni a gyárit.
Gondolkozom rajta erősen, de szerintem a legtöbb ember véleménye az lesz hogy minek egy GS-re.
De aki látott már igazán menni (sanyi) az tudhatja.. hogy lehet hogy nem lenne felesleges dolog..

Nektek mi a véleményetek? érdemes venni?


Vegyél vissza, de ha akarsz vegyél fémet :)


Vegyek vissza?? Lehet h igazad van.. de egyébként nem tudom mi volt a probléma nagyon szolid voltam.. 1-1 dolgot leszámítva, amiknek természetesen megvolt az oka..
Egyébként életemben nem motorztam még ilyen nyugodtan mint akkor...
A fékcsöven gondolkozom, bár most már azon is hogy lehet h inkább másik bringa kellene.... de az még korai szerintem..


Egyedül más, csapatban megint más. Csapatban nem csinálunk hirtelendolgokat, megpróbálunk egyenletesen haladni. Elég sok esésről hallunk mostanság, én is estem már, sokan közeli ismerősök, és lehet ezért vagyok egy kicsit nyűgösebb, ha buszt előzök, és a csoportból akivel megyek valaki párhuzamosan megelőz, amire végképp nem számítok. Ez nálam nagyon rossz pont volt, de ettől még nem áslak el a kert végébe :allcool:


Figy PS én nem akarlak leoltani, de nem véletlenül előztelek meg akkor...
Biztosan nagyobb tapasztalatod van túrázás terén, de azért vannak dolgok, amiben nem értek egyet veled.

Pl:
Ha te neked nagy tapasztalatod van abban hogy milyen csoportosan menni tudsz alapvető dolgokat.. például ha kielőzöl egy autót, egyrészt legyen nagy a sebességkülönbség, hogy ne időzz sokat a túloldalon, másrészt pedig ha még rajtad kívül 3man vannak, hagyj magad mögött elég helyet hogy a többi motorosnak is legyen helye hova visszatérni...
Másrészt, nem szeretem ha előttem melegítik a gumit, ide-oda kacsáznak, mert elcsúszol, én meg átmegyek a nyakadon....
Ha meg már melegíted akkor ne a másik előtt közvetlenül...
Az előzéssel kapcsolatban meg annyit hogy mondtad hogy én az utolsó pillanatban előzök... szerintem nem így van, hanem csupán annyi hogy nem kell hogy fél kilóméterre üres legyen előttem az út, hanem kellő sebességkülönséggel időben befejezem az előzést..
Hírtelen dolgok:
Hazafelé én haladtam elöl egy ideig, próbáltam húzni felfelé a társaságot.. mert még előttünk áltt vagy 277 km... ezért lassanként a 110-es tempót igyekeztem felhúzni 140 re.. de mindig lemaradtatok... aztán mikor vártalak be titeket..utána megkaptam az oltást hogy miért nem villogok a lámpával..
Véleményem szerint az a lényeg hogy a motorozásnak meglegyen a ritmusa,legyél tisztába a saját ill. a géped korlátaival, és akkor komoly baj nem lehet.

Visszatérve a hazafelé vezető útra.. tehát igyekeztem hogy ne szakadjon szét a társaság.. lehet hogy ez volt a baj...nem akartatok 140 el jönni ok..
De aztán PS te vezetted a "sort" és akkor már téptünk 140-150 körül is.. néha meg beszorultunk 1 autó mögé..... akkor meg 60.. nem volt ritmusa az egésznek, pont hogy nem volt egyenletes.. amikor lehetett volna menni nem mentünk, amikor meg nem.. megindultál...

Mind1 nem akarlak én fikázni, csak ezek voltak azok a dolgok, amiket viszont én vettem észre..
Nincs ami olyan szentül megpecsételne egy barátságot, mint a közös hányás.
Avatar
Viktor
 

Re: Fém ill. fémhálós fékcsövek

HozzászólásSzerző: Powersoup Dátum: 2006.04.27. 14:38

Viktor írta:
Powersoup írta:
Viktor írta:
Powersoup írta:
Viktor írta:Nem tudom ti hogy vagytok ezzel a fém fékcsöves dologgal, de én azt hallottam hogy nagyon hasznos, és érdemes lecserélni a gyárit.
Gondolkozom rajta erősen, de szerintem a legtöbb ember véleménye az lesz hogy minek egy GS-re.
De aki látott már igazán menni (sanyi) az tudhatja.. hogy lehet hogy nem lenne felesleges dolog..

Nektek mi a véleményetek? érdemes venni?


Vegyél vissza, de ha akarsz vegyél fémet :)


Vegyek vissza?? Lehet h igazad van.. de egyébként nem tudom mi volt a probléma nagyon szolid voltam.. 1-1 dolgot leszámítva, amiknek természetesen megvolt az oka..
Egyébként életemben nem motorztam még ilyen nyugodtan mint akkor...
A fékcsöven gondolkozom, bár most már azon is hogy lehet h inkább másik bringa kellene.... de az még korai szerintem..


Egyedül más, csapatban megint más. Csapatban nem csinálunk hirtelendolgokat, megpróbálunk egyenletesen haladni. Elég sok esésről hallunk mostanság, én is estem már, sokan közeli ismerősök, és lehet ezért vagyok egy kicsit nyűgösebb, ha buszt előzök, és a csoportból akivel megyek valaki párhuzamosan megelőz, amire végképp nem számítok. Ez nálam nagyon rossz pont volt, de ettől még nem áslak el a kert végébe :allcool:


Figy PS én nem akarlak leoltani, de nem véletlenül előztelek meg akkor...
Biztosan nagyobb tapasztalatod van túrázás terén, de azért vannak dolgok, amiben nem értek egyet veled.

Pl:
Ha te neked nagy tapasztalatod van abban hogy milyen csoportosan menni tudsz alapvető dolgokat.. például ha kielőzöl egy autót, egyrészt legyen nagy a sebességkülönbség, hogy ne időzz sokat a túloldalon, másrészt pedig ha még rajtad kívül 3man vannak, hagyj magad mögött elég helyet hogy a többi motorosnak is legyen helye hova visszatérni...
Másrészt, nem szeretem ha előttem melegítik a gumit, ide-oda kacsáznak, mert elcsúszol, én meg átmegyek a nyakadon....
Ha meg már melegíted akkor ne a másik előtt közvetlenül...
Az előzéssel kapcsolatban meg annyit hogy mondtad hogy én az utolsó pillanatban előzök... szerintem nem így van, hanem csupán annyi hogy nem kell hogy fél kilóméterre üres legyen előttem az út, hanem kellő sebességkülönséggel időben befejezem az előzést..
Hírtelen dolgok:
Hazafelé én haladtam elöl egy ideig, próbáltam húzni felfelé a társaságot.. mert még előttünk áltt vagy 277 km... ezért lassanként a 110-es tempót igyekeztem felhúzni 140 re.. de mindig lemaradtatok... aztán mikor vártalak be titeket..utána megkaptam az oltást hogy miért nem villogok a lámpával..
Véleményem szerint az a lényeg hogy a motorozásnak meglegyen a ritmusa,legyél tisztába a saját ill. a géped korlátaival, és akkor komoly baj nem lehet.

Visszatérve a hazafelé vezető útra.. tehát igyekeztem hogy ne szakadjon szét a társaság.. lehet hogy ez volt a baj...nem akartatok 140 el jönni ok..
De aztán PS te vezetted a "sort" és akkor már téptünk 140-150 körül is.. néha meg beszorultunk 1 autó mögé..... akkor meg 60.. nem volt ritmusa az egésznek, pont hogy nem volt egyenletes.. amikor lehetett volna menni nem mentünk, amikor meg nem.. megindultál...

Mind1 nem akarlak én fikázni, csak ezek voltak azok a dolgok, amiket viszont én vettem észre..


Írtam egy hosszú választ, de igazából nem volt kedvem ebbe a vitába belefolyni úgyhogy nem hagytam meg. Követtem el én is "ritmusbeni" hibákat, de soha nem mondtam egy szóval se hogy nagy tapasztalatom van, viszont szeretek A-ból B-be egy darabban megérkezni. Legközelebb majd megbeszéljük hogy megyünk. Nálam az ominózus duplaelőzés volt a nonplusz ultra, de biztos jó okod volt rá, úgyhogy legközelebb én megyek hátul, maximum majd bevártok, eltévedni nem nagyon tudok ;)
értem én, hogy gűzgíp, de mi hájcsá?
Avatar
Powersoup
 

Re: Fém ill. fémhálós fékcsövek

HozzászólásSzerző: kovike Dátum: 2006.04.27. 15:35

Powersoup írta:
Viktor írta:
Powersoup írta:
Viktor írta:
Powersoup írta:
Viktor írta:Nem tudom ti hogy vagytok ezzel a fém fékcsöves dologgal, de én azt hallottam hogy nagyon hasznos, és érdemes lecserélni a gyárit.
Gondolkozom rajta erősen, de szerintem a legtöbb ember véleménye az lesz hogy minek egy GS-re.
De aki látott már igazán menni (sanyi) az tudhatja.. hogy lehet hogy nem lenne felesleges dolog..

Nektek mi a véleményetek? érdemes venni?


Vegyél vissza, de ha akarsz vegyél fémet :)


Vegyek vissza?? Lehet h igazad van.. de egyébként nem tudom mi volt a probléma nagyon szolid voltam.. 1-1 dolgot leszámítva, amiknek természetesen megvolt az oka..
Egyébként életemben nem motorztam még ilyen nyugodtan mint akkor...
A fékcsöven gondolkozom, bár most már azon is hogy lehet h inkább másik bringa kellene.... de az még korai szerintem..


Egyedül más, csapatban megint más. Csapatban nem csinálunk hirtelendolgokat, megpróbálunk egyenletesen haladni. Elég sok esésről hallunk mostanság, én is estem már, sokan közeli ismerősök, és lehet ezért vagyok egy kicsit nyűgösebb, ha buszt előzök, és a csoportból akivel megyek valaki párhuzamosan megelőz, amire végképp nem számítok. Ez nálam nagyon rossz pont volt, de ettől még nem áslak el a kert végébe :allcool:


Figy PS én nem akarlak leoltani, de nem véletlenül előztelek meg akkor...
Biztosan nagyobb tapasztalatod van túrázás terén, de azért vannak dolgok, amiben nem értek egyet veled.

Pl:
Ha te neked nagy tapasztalatod van abban hogy milyen csoportosan menni tudsz alapvető dolgokat.. például ha kielőzöl egy autót, egyrészt legyen nagy a sebességkülönbség, hogy ne időzz sokat a túloldalon, másrészt pedig ha még rajtad kívül 3man vannak, hagyj magad mögött elég helyet hogy a többi motorosnak is legyen helye hova visszatérni...
Másrészt, nem szeretem ha előttem melegítik a gumit, ide-oda kacsáznak, mert elcsúszol, én meg átmegyek a nyakadon....
Ha meg már melegíted akkor ne a másik előtt közvetlenül...
Az előzéssel kapcsolatban meg annyit hogy mondtad hogy én az utolsó pillanatban előzök... szerintem nem így van, hanem csupán annyi hogy nem kell hogy fél kilóméterre üres legyen előttem az út, hanem kellő sebességkülönséggel időben befejezem az előzést..
Hírtelen dolgok:
Hazafelé én haladtam elöl egy ideig, próbáltam húzni felfelé a társaságot.. mert még előttünk áltt vagy 277 km... ezért lassanként a 110-es tempót igyekeztem felhúzni 140 re.. de mindig lemaradtatok... aztán mikor vártalak be titeket..utána megkaptam az oltást hogy miért nem villogok a lámpával..
Véleményem szerint az a lényeg hogy a motorozásnak meglegyen a ritmusa,legyél tisztába a saját ill. a géped korlátaival, és akkor komoly baj nem lehet.

Visszatérve a hazafelé vezető útra.. tehát igyekeztem hogy ne szakadjon szét a társaság.. lehet hogy ez volt a baj...nem akartatok 140 el jönni ok..
De aztán PS te vezetted a "sort" és akkor már téptünk 140-150 körül is.. néha meg beszorultunk 1 autó mögé..... akkor meg 60.. nem volt ritmusa az egésznek, pont hogy nem volt egyenletes.. amikor lehetett volna menni nem mentünk, amikor meg nem.. megindultál...

Mind1 nem akarlak én fikázni, csak ezek voltak azok a dolgok, amiket viszont én vettem észre..


Írtam egy hosszú választ, de igazából nem volt kedvem ebbe a vitába belefolyni úgyhogy nem hagytam meg. Követtem el én is "ritmusbeni" hibákat, de soha nem mondtam egy szóval se hogy nagy tapasztalatom van, viszont szeretek A-ból B-be egy darabban megérkezni. Legközelebb majd megbeszéljük hogy megyünk. Nálam az ominózus duplaelőzés volt a nonplusz ultra, de biztos jó okod volt rá, úgyhogy legközelebb én megyek hátul, maximum majd bevártok, eltévedni nem nagyon tudok ;)


höhö..
valld be ps, hogy irritált, hogy egy gs500 nyomott le :hehehe:
kovike
 

Re: Fém ill. fémhálós fékcsövek

HozzászólásSzerző: Powersoup Dátum: 2006.04.27. 15:54

Hogy őszinte legyek nem irritál. Engem az zavar, ha valami nem várt esemény miatt baj történhet. Ebben az esetben ez az egy. Tisztában vagyok vele nagyjából mit tudok, a motor mire képes, ezt leginkább a saját hibáimból, kockáztatásaimból, és kakirelékopásból. Nem győzöm ismételni magam, mostanában több halálos baleset volt, esés, törés stb. és kicsit érzékenyebb vagyok, ha valakinél azt érzem, hogy picit ész nélkül hajt. Ennyi. Ha felvenném a versenyt Viktorral, ő győzne, többet kockáztat, bár kérdés megéri-e. Egyszer nyerek lottót kimegyünk pályára, aztán meglátjuk mizujs. ;)
értem én, hogy gűzgíp, de mi hájcsá?
Avatar
Powersoup
 

Re: Fém ill. fémhálós fékcsövek

HozzászólásSzerző: kovike Dátum: 2006.04.27. 16:01

Powersoup írta:Hogy őszinte legyek nem irritál. Engem az zavar, ha valami nem várt esemény miatt baj történhet. Ebben az esetben ez az egy. Tisztában vagyok vele nagyjából mit tudok, a motor mire képes, ezt leginkább a saját hibáimból, kockáztatásaimból, és kakirelékopásból. Nem győzöm ismételni magam, mostanában több halálos baleset volt, esés, törés stb. és kicsit érzékenyebb vagyok, ha valakinél azt érzem, hogy picit ész nélkül hajt. Ennyi. Ha felvenném a versenyt Viktorral, ő győzne, többet kockáztat, bár kérdés megéri-e. Egyszer nyerek lottót kimegyünk pályára, aztán meglátjuk mizujs. ;)


csak poén volt teeeee :hehehe:
kovike
 

Re: Fém ill. fémhálós fékcsövek

HozzászólásSzerző: Powersoup Dátum: 2006.04.27. 16:03

kovike írta:
Powersoup írta:Hogy őszinte legyek nem irritál. Engem az zavar, ha valami nem várt esemény miatt baj történhet. Ebben az esetben ez az egy. Tisztában vagyok vele nagyjából mit tudok, a motor mire képes, ezt leginkább a saját hibáimból, kockáztatásaimból, és kakirelékopásból. Nem győzöm ismételni magam, mostanában több halálos baleset volt, esés, törés stb. és kicsit érzékenyebb vagyok, ha valakinél azt érzem, hogy picit ész nélkül hajt. Ennyi. Ha felvenném a versenyt Viktorral, ő győzne, többet kockáztat, bár kérdés megéri-e. Egyszer nyerek lottót kimegyünk pályára, aztán meglátjuk mizujs. ;)


csak poén volt teeeee :hehehe:


I cut it :motor:
értem én, hogy gűzgíp, de mi hájcsá?
Avatar
Powersoup
 

re: Fém ill. fémhálós fékcsövek

HozzászólásSzerző: zotya_ Dátum: 2006.06.25. 15:38

Hali!

SV1000-en milyen vastagok az első fékbetétek gyárilag? Nektek mennyit bírt a gyári garnitúra? Hogyha cserélni kell, akkor milyen márka legyen? Mennyit kóstál a csere? (Csak az anyagárat kell számolni, majd én berakom)

Most kb. 2mm vastagok, és a vastagság felénél látható felülről 2 szögletes bemarás. Ezek lennének a kopás jelzők??

Zotya
Avatar
zotya_
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: az nincsen :(

Re: re: Fém ill. fémhálós fékcsövek

HozzászólásSzerző: MaXX Dátum: 2006.06.25. 17:04

zotya_ írta:Hali!

SV1000-en milyen vastagok az első fékbetétek gyárilag? Nektek mennyit bírt a gyári garnitúra? Hogyha cserélni kell, akkor milyen márka legyen? Mennyit kóstál a csere? (Csak az anyagárat kell számolni, majd én berakom)

Most kb. 2mm vastagok, és a vastagság felénél látható felülről 2 szögletes bemarás. Ezek lennének a kopás jelzők??

Zotya


Pont most olvastam a gépkönyvben (61. oldaltól):

63. oldal fent: "Ellenőrizze az első és hátsó fékbetétek kopását. Arra figyeljen, hogy a betétek lekoptak-e a kopásjelző horonyig." És ugyenezen az oldalon a rajzon szemlélteti is a hornyot.
Én pl. nem tudtam, hogy így lehet a kopást észrevenni... Mindenesetre most jól megnézem én is :)

Avatar
MaXX
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: SV1000S K6

Re: re: Fém ill. fémhálós fékcsövek

HozzászólásSzerző: zotya_ Dátum: 2006.06.25. 21:16

MaXX írta:
zotya_ írta:Hali!

SV1000-en milyen vastagok az első fékbetétek gyárilag? Nektek mennyit bírt a gyári garnitúra? Hogyha cserélni kell, akkor milyen márka legyen? Mennyit kóstál a csere? (Csak az anyagárat kell számolni, majd én berakom)

Most kb. 2mm vastagok, és a vastagság felénél látható felülről 2 szögletes bemarás. Ezek lennének a kopás jelzők??

Zotya


Pont most olvastam a gépkönyvben (61. oldaltól):

63. oldal fent: "Ellenőrizze az első és hátsó fékbetétek kopását. Arra figyeljen, hogy a betétek lekoptak-e a kopásjelző horonyig." És ugyenezen az oldalon a rajzon szemlélteti is a hornyot.
Én pl. nem tudtam, hogy így lehet a kopást észrevenni... Mindenesetre most jól megnézem én is :)


Köszi Maxx!

Megint beigazolódott, hogy célszerű előbb olvasni, aztán írni! :mrgreen: Egyébként ez az info megvan a manual-ban is, csak nem a fék szerelés résznél hanem az időszaki ellenőrzésnél.
Azért azt még pluszban megkérdezném, hogy gyárilag milyen vastag a betét??

Zotya
Avatar
zotya_
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: az nincsen :(

re: Fék, fékcső

HozzászólásSzerző: MaXX Dátum: 2006.06.25. 22:32

Most találtam egy érdekes leírást a radiális fékkel kapcsolatban, hátha érdekel valakit:

http://www.motorosok.hu/forum/viewtopic ... f132#67561

Avatar
MaXX
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: SV1000S K6

Re: re: Fék, fékcső

HozzászólásSzerző: zotya_ Dátum: 2006.06.26. 07:47

MaXX írta:Most találtam egy érdekes leírást a radiális fékkel kapcsolatban, hátha érdekel valakit:

http://www.motorosok.hu/forum/viewtopic ... f132#67561


Nekem ebből az jött le, hogy nem rossz dolog a radiális fék, de inkább reklám mint valóban szükséges extra.

Zotya
Avatar
zotya_
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: az nincsen :(

re: Fék, fékcső

HozzászólásSzerző: leslie Dátum: 2006.06.26. 07:54

Maxx!

Informatív írás volt!
Avatar
leslie
 

Re: re: Fék, fékcső

HozzászólásSzerző: MaXX Dátum: 2006.06.26. 08:05

leslie írta:Maxx!

Informatív írás volt!


Mindig is érdekelt a dolog. De számomra kimerítően eddig senki sem írta le. Na ez sem egy Háború és Béke, de legalább már tudom, hogy miről van szó :)

Avatar
MaXX
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: SV1000S K6

re: Fék, fékcső

HozzászólásSzerző: zotya_ Dátum: 2006.06.26. 08:07

Inkább arra válaszoljon valaki, hogy mennyi km-t tudok még elmenni 1 mm fékbetét kopással?

Zotya
Avatar
zotya_
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: az nincsen :(

Re: re: Fék, fékcső

HozzászólásSzerző: MaXX Dátum: 2006.06.26. 08:11

zotya_ írta:Inkább arra válaszoljon valaki, hogy mennyi km-t tudok még elmenni 1 mm fékbetét kopással?

Zotya


Zotya, ha látszik a kopásjelző horony, akkor szerintem még sokat, mert kb. 5 mm-es a kopóréteg a fékpofán. Te azt biztosan tudod, hogy hány km van a fékedben, így nagyjából lehet számolni a hátralévő élettartamot... szerintem. ;)

Avatar
MaXX
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: SV1000S K6

Re: re: Fék, fékcső

HozzászólásSzerző: zotya_ Dátum: 2006.06.26. 08:16

MaXX írta:
zotya_ írta:Inkább arra válaszoljon valaki, hogy mennyi km-t tudok még elmenni 1 mm fékbetét kopással?

Zotya


Zotya, ha látszik a kopásjelző horony, akkor szerintem még sokat, mert kb. 5 mm-es a kopóréteg a fékpofán. Te azt biztosan tudod, hogy hány km van a fékedben, így nagyjából lehet számolni a hátralévő élettartamot... szerintem. ;)


Na végre! Pont ez az info hiányzott. :)
Eddig mentem 13.250 km-t 3mm -es kopással, az azt jelenti hogy 4416km/1mm.
Akkor még nyugodtan alszom, de azért időnként ellenőrzöm.

Zotya
Avatar
zotya_
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: az nincsen :(

Re: re: Fék, fékcső

HozzászólásSzerző: MaXX Dátum: 2006.06.26. 08:54

zotya_ írta:
MaXX írta:
zotya_ írta:Inkább arra válaszoljon valaki, hogy mennyi km-t tudok még elmenni 1 mm fékbetét kopással?

Zotya


Zotya, ha látszik a kopásjelző horony, akkor szerintem még sokat, mert kb. 5 mm-es a kopóréteg a fékpofán. Te azt biztosan tudod, hogy hány km van a fékedben, így nagyjából lehet számolni a hátralévő élettartamot... szerintem. ;)


Na végre! Pont ez az info hiányzott. :)
Eddig mentem 13.250 km-t 3mm -es kopással, az azt jelenti hogy 4416km/1mm.
Akkor még nyugodtan alszom, de azért időnként ellenőrzöm.

Zotya


Mivel a fék a legfontosabb biztonsági berendezés a motoron, ezért ma délután inkább megnézem a saját hátsó fékem vastagságát (szinte nem is használom és így elvileg alig van rajta kopás), és pontosítom ezt az 5 mm-t.... biztos, ami biztos alapon!

Avatar
MaXX
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: SV1000S K6

Re: re: Fék, fékcső

HozzászólásSzerző: kovike Dátum: 2006.06.26. 09:03

MaXX írta:
zotya_ írta:
MaXX írta:
zotya_ írta:Inkább arra válaszoljon valaki, hogy mennyi km-t tudok még elmenni 1 mm fékbetét kopással?

Zotya


Zotya, ha látszik a kopásjelző horony, akkor szerintem még sokat, mert kb. 5 mm-es a kopóréteg a fékpofán. Te azt biztosan tudod, hogy hány km van a fékedben, így nagyjából lehet számolni a hátralévő élettartamot... szerintem. ;)


Na végre! Pont ez az info hiányzott. :)
Eddig mentem 13.250 km-t 3mm -es kopással, az azt jelenti hogy 4416km/1mm.
Akkor még nyugodtan alszom, de azért időnként ellenőrzöm.

Zotya


Mivel a fék a legfontosabb biztonsági berendezés a motoron, ezért ma délután inkább megnézem a saját hátsó fékem vastagságát (szinte nem is használom és így elvileg alig van rajta kopás), és pontosítom ezt az 5 mm-t.... biztos, ami biztos alapon!

Nekem ez az 5mm még kopásjelző után soknak tűnik! Biztos ez? (egyébként nem értek ehhez)
kovike
 

Re: re: Fék, fékcső

HozzászólásSzerző: MaXX Dátum: 2006.06.26. 09:10

kovike írta:...
Nekem ez az 5mm még kopásjelző után soknak tűnik! Biztos ez? (egyébként nem értek ehhez)


Bocs, bocs, én írtam félreérthetően: full az egész kb. 5 mm, kopásjelző vastagsággal együtt, legalábbis amit a polcokon látok a boltokban, ennyinek tűnnek. De délutánra már biztos leszek benne ;)

Avatar
MaXX
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: SV1000S K6

Re: re: Fék, fékcső

HozzászólásSzerző: kovike Dátum: 2006.06.26. 09:16

MaXX írta:
kovike írta:...
Nekem ez az 5mm még kopásjelző után soknak tűnik! Biztos ez? (egyébként nem értek ehhez)


Bocs, bocs, én írtam félreérthetően: full az egész kb. 5 mm, kopásjelző vastagsággal együtt, legalábbis amit a polcokon látok a boltokban, ennyinek tűnnek. De délutánra már biztos leszek benne ;)


Oké, így már sokkal jobban hangzik :)
kovike
 

Re: re: Fék, fékcső

HozzászólásSzerző: zotya_ Dátum: 2006.06.26. 09:24

MaXX írta:Bocs, bocs, én írtam félreérthetően: full az egész kb. 5 mm, kopásjelző vastagsággal együtt, legalábbis amit a polcokon látok a boltokban, ennyinek tűnnek. De délutánra már biztos leszek benne ;)


Azért az nem tuti hogy az első meg a hátsó betét vastagsága megegyezik.
No meg arra sem kaptam még választ, hogy milyen márka legyen?

Zotya
Avatar
zotya_
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: az nincsen :(

re: Fék, fékcső

HozzászólásSzerző: Dátum: 2006.06.26. 09:29

Nekem is jó lenne néhány tipp, mert tegnap a Hungaroringen kb. minden menetben kb. a harmadik kör után elkezdett csikorogni a fékbetétem és úgy 30%-kal csökkent a fékhatás is. Nem túl jó érzés. :nono:
"nem a részvétel a győzelem, hanem a fontos"
Avatar
Moderátor
Moderátor
 
Motor típusa: Aprilia RSV1000R
Motor extrák: Minden

Re: re: Fék, fékcső

HozzászólásSzerző: zotya_ Dátum: 2006.06.26. 09:45

Bé írta:Nekem is jó lenne néhány tipp, mert tegnap a Hungaroringen kb. minden menetben kb. a harmadik kör után elkezdett csikorogni a fékbetétem és úgy 30%-kal csökkent a fékhatás is. Nem túl jó érzés. :nono:


1000-en célszerű eltávolítani a fékbetétek fölötti lemezt, ami a betétek zörgését hivatott megakadályozni, viszont jelentősen csökkenti a hűtés hatásfokát. Valamint a fékfolyadék csere alkalmával célszerű 5.1-est belerakni, ez is segít a fékhatás megőrzésében. (később forr fel)
A csikorgás nem tudom mitől van, de lehet pl. a betétek túlmelegedésétől/megégésétől is. Nézd meg, hogy a tárcsád nincs-e elszíneződve??

Zotya
Avatar
zotya_
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: az nincsen :(

Re: re: Fék, fékcső

HozzászólásSzerző: Dátum: 2006.06.26. 09:53

zotya_ írta:
Bé írta:Nekem is jó lenne néhány tipp, mert tegnap a Hungaroringen kb. minden menetben kb. a harmadik kör után elkezdett csikorogni a fékbetétem és úgy 30%-kal csökkent a fékhatás is. Nem túl jó érzés. :nono:


1000-en célszerű eltávolítani a fékbetétek fölötti lemezt, ami a betétek zörgését hivatott megakadályozni, viszont jelentősen csökkenti a hűtés hatásfokát. Valamint a fékfolyadék csere alkalmával célszerű 5.1-est belerakni, ez is segít a fékhatás megőrzésében. (később forr fel)
A csikorgás nem tudom mitől van, de lehet pl. a betétek túlmelegedésétől/megégésétől is. Nézd meg, hogy a tárcsád nincs-e elszíneződve??

Zotya


Köszi a tippeket, utánanézek a dolognak. :)
"nem a részvétel a győzelem, hanem a fontos"
Avatar
Moderátor
Moderátor
 
Motor típusa: Aprilia RSV1000R
Motor extrák: Minden

re: Fék, fékcső

HozzászólásSzerző: gss Dátum: 2006.06.26. 10:31

A fémfékcsö felszerelésének gondolatával már én is eljátszottam,csak egyenlöre másra kell a lé.Louis vagy nagyvas.hu(ha egyszerre többen megvennénk itt vsz tudnék némi kedvezményt intézni).
Sokak szerint egyébként felesleges,gyárilag elég jo ugy ahogy van.
Avatar
gss
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Telefonszám: 30/4817579
Motor típusa: sv650 touring
Motor extrák: krómozott gumiharangos bicigliduda,magasabb kormány,puhitott ülés,vadkanhangu sk herélt gyáridob

Re: re: Fék, fékcső

HozzászólásSzerző: zotya_ Dátum: 2006.06.26. 10:33

gss írta:A fémfékcsö felszerelésének gondolatával már én is eljátszottam,csak egyenlöre másra kell a lé.Louis vagy nagyvas.hu(ha egyszerre többen megvennénk itt vsz tudnék némi kedvezményt intézni).
Sokak szerint egyébként felesleges,gyárilag elég jo ugy ahogy van.


Mások szerint meg a fém fékcső jó dolog, érezhető javulást hoz. Sajna nekem sincs.

Zotya
Avatar
zotya_
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: az nincsen :(

Re: re: Fék, fékcső

HozzászólásSzerző: kocamotoros Dátum: 2006.06.26. 10:48

gss írta:A fémfékcsö felszerelésének gondolatával már én is eljátszottam,csak egyenlöre másra kell a lé.Louis vagy nagyvas.hu(ha egyszerre többen megvennénk itt vsz tudnék némi kedvezményt intézni).
Sokak szerint egyébként felesleges,gyárilag elég jo ugy ahogy van.

Ha nem pályázol, akkor szerintem csak felesleges kiadás a fém fékcső. Az 5.1-es folyadék és a jó minőségű betét utcai használatra bőven elegendő.
Avatar
kocamotoros
Moderátor
Moderátor
 

Re: re: Fék, fékcső

HozzászólásSzerző: MaXX Dátum: 2006.06.26. 11:24

zotya_ írta:
Bé írta:Nekem is jó lenne néhány tipp, mert tegnap a Hungaroringen kb. minden menetben kb. a harmadik kör után elkezdett csikorogni a fékbetétem és úgy 30%-kal csökkent a fékhatás is. Nem túl jó érzés. :nono:


1000-en célszerű eltávolítani a fékbetétek fölötti lemezt, ami a betétek zörgését hivatott megakadályozni, viszont jelentősen csökkenti a hűtés hatásfokát. Valamint a fékfolyadék csere alkalmával célszerű 5.1-est belerakni, ez is segít a fékhatás megőrzésében. (később forr fel)
A csikorgás nem tudom mitől van, de lehet pl. a betétek túlmelegedésétől/megégésétől is. Nézd meg, hogy a tárcsád nincs-e elszíneződve??

Zotya


A csikorgás állítólag attól IS lehet, hogy apró szemcse kerül a fékbetét és a féktárcsa közé. Ez fékezéskor szó szerint beépül a fékbetétbe és olykor-olykor (míg el nem kopik a szemcse) csikorog és fékhatás romlást okoz.
Ezt nem szakember mondta, de elég hihetőnek tűnik. Sőt, régebben a 125-ös robogómban volt ilyen problémám, és meg is találtuk a fékbetétben a tettest egy apró fémforgács formályában...

Avatar
MaXX
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: SV1000S K6

re: Fék, fékcső

HozzászólásSzerző: Powersoup Dátum: 2006.06.26. 12:11

Féktárcsafelszabályozás témája. Ehhez tud valaki hozzászólni okosat? Sajnos a tárcsazáras indulás nem tett jót neki :uuu: :uuu: :uuu:
értem én, hogy gűzgíp, de mi hájcsá?
Avatar
Powersoup
 

Re: re: Fék, fékcső

HozzászólásSzerző: zotya_ Dátum: 2006.06.26. 12:35

MaXX írta:A csikorgás állítólag attól IS lehet, hogy apró szemcse kerül a fékbetét és a féktárcsa közé. Ez fékezéskor szó szerint beépül a fékbetétbe és olykor-olykor (míg el nem kopik a szemcse) csikorog és fékhatás romlást okoz.
Ezt nem szakember mondta, de elég hihetőnek tűnik. Sőt, régebben a 125-ös robogómban volt ilyen problémám, és meg is találtuk a fékbetétben a tettest egy apró fémforgács formályában...


Attól is lehet, sőt sok esetben az a kiváltó ok amit írtál. Az eredeti hozzászólásban azonban az szerepelt, hogy pár kör után kezd csikorogni. Ebben az esetben inkább a túlmelegedés, a felüvegesedett felület lehet a probléma.

Zotya
Avatar
zotya_
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: az nincsen :(

Re: re: Fék, fékcső

HozzászólásSzerző: Dátum: 2006.06.26. 12:53

zotya_ írta:
MaXX írta:A csikorgás állítólag attól IS lehet, hogy apró szemcse kerül a fékbetét és a féktárcsa közé. Ez fékezéskor szó szerint beépül a fékbetétbe és olykor-olykor (míg el nem kopik a szemcse) csikorog és fékhatás romlást okoz.
Ezt nem szakember mondta, de elég hihetőnek tűnik. Sőt, régebben a 125-ös robogómban volt ilyen problémám, és meg is találtuk a fékbetétben a tettest egy apró fémforgács formályában...


Attól is lehet, sőt sok esetben az a kiváltó ok amit írtál. Az eredeti hozzászólásban azonban az szerepelt, hogy pár kör után kezd csikorogni. Ebben az esetben inkább a túlmelegedés, a felüvegesedett felület lehet a probléma.

Zotya


Hogy figyel a srác. :micsodaaa:
"nem a részvétel a győzelem, hanem a fontos"
Avatar
Moderátor
Moderátor
 
Motor típusa: Aprilia RSV1000R
Motor extrák: Minden

Re: re: Fék, fékcső

HozzászólásSzerző: leslie Dátum: 2006.06.26. 13:14

MaXX írta:
zotya_ írta:
Bé írta:Nekem is jó lenne néhány tipp, mert tegnap a Hungaroringen kb. minden menetben kb. a harmadik kör után elkezdett csikorogni a fékbetétem és úgy 30%-kal csökkent a fékhatás is. Nem túl jó érzés. :nono:


1000-en célszerű eltávolítani a fékbetétek fölötti lemezt, ami a betétek zörgését hivatott megakadályozni, viszont jelentősen csökkenti a hűtés hatásfokát. Valamint a fékfolyadék csere alkalmával célszerű 5.1-est belerakni, ez is segít a fékhatás megőrzésében. (később forr fel)
A csikorgás nem tudom mitől van, de lehet pl. a betétek túlmelegedésétől/megégésétől is. Nézd meg, hogy a tárcsád nincs-e elszíneződve??

Zotya


A csikorgás állítólag attól IS lehet, hogy apró szemcse kerül a fékbetét és a féktárcsa közé. Ez fékezéskor szó szerint beépül a fékbetétbe és olykor-olykor (míg el nem kopik a szemcse) csikorog és fékhatás romlást okoz.
Ezt nem szakember mondta, de elég hihetőnek tűnik. Sőt, régebben a 125-ös robogómban volt ilyen problémám, és meg is találtuk a fékbetétben a tettest egy apró fémforgács formályában...


Ez oly annyira hihető, hogy az esetek nagy részében ez szokta okozni a fék nyikorgását...
Avatar
leslie
 

re: Fék, fékcső

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2006.06.26. 16:05

Kb 5mm a vastgasága, ám nekem néha érdekes kopik. Pl az egyik végén még van 1mm, a másikon viszont már nincs. Mondjuk ezt speciel DT-n figyeltem meg, ahol egy dugattyús a féknyereg, de ettől függetlneül én megvizsgálnám jobban is.
Vásárlásnál emg nem a márka a mérvadó a legjobban szerintem, hanem a keménység, mert ha jól tudom 3 féle keménységű fékbetét is van. Kelonál most rendeltem 5400-ért hátsó fékbetétet...
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: re: Fék, fékcső

HozzászólásSzerző: zotya_ Dátum: 2006.06.26. 16:40

frpeter írta:Kb 5mm a vastgasága, ám nekem néha érdekes kopik. Pl az egyik végén még van 1mm, a másikon viszont már nincs. Mondjuk ezt speciel DT-n figyeltem meg, ahol egy dugattyús a féknyereg, de ettől függetlneül én megvizsgálnám jobban is.


Én megnéztem alulról, fölülről, mindenütt egyforma vastagnak láttam. Szóval nálam egyenletesen kopik.

Zotya
Avatar
zotya_
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: az nincsen :(

re: Fék, fékcső

HozzászólásSzerző: MaXX Dátum: 2006.06.26. 17:58

Nos, nemrég megsasoltam aztatat a fékpofit.
A hátsó nem tudom, hogy egyforma-e az elsővel, de közel 5mm-esnek tűnik. Bocs, hogy fotót nem csináltam, de szerintem ez elég plasztikus és a kevéssé vizuálós alkatok is könnyen maguk elé tudják képzelni azt a fél centit.
Viszont az elsőm is egész egészséges a gyakori fékezés és a renceres használat ellenére. Úgyhogy csak 5.1 fékFOLYADÉK csere oszt jól van ;) (tudjátok: beszolizott a fékfolyadékom: tiszta fekete a kuplungnál és az első féknél is, de az összes 1000Snél ilyen sajna...).

Avatar
MaXX
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: SV1000S K6

Re: re: Fék, fékcső

HozzászólásSzerző: kocamotoros Dátum: 2006.06.26. 18:08

frpeter írta:Kb 5mm a vastgasága, ám nekem néha érdekes kopik. Pl az egyik végén még van 1mm, a másikon viszont már nincs. Mondjuk ezt speciel DT-n figyeltem meg, ahol egy dugattyús a féknyereg, de ettől függetlneül én megvizsgálnám jobban is.
Vásárlásnál emg nem a márka a mérvadó a legjobban szerintem, hanem a keménység, mert ha jól tudom 3 féle keménységű fékbetét is van. Kelonál most rendeltem 5400-ért hátsó fékbetétet...

Figyusz már! Te ismersz mást is, akinek V2-es gépen elkopott a hátsó féke? :p
Avatar
kocamotoros
Moderátor
Moderátor
 

Következő

Vissza: Technikai dolgok, problémák, kiegészítők, motorral kapcsolatos egyebek

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég

Hirdetés