Elektronika - Elektromosság

Beállítások, tippek, alkatrészek, kiegészítők, segítségnyújtás és minden egyéb.

Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: MaXX Dátum: 2006.06.15. 09:47

Külön fejezetett indítottam neki, mert itt legalább lehet fórumkodni róla.

2 szálon is elindult a Sebességváltó Visszajelző prodzsekt.

Cséb barátunk már működteti is szerkezetét motorján, ami a jelek szerint nagyszerűen ellátja feladatát.



MaXX is legyártotta a saját elméletét, melyet most égetnek processzorba, így ha minden igaz, néhány napon belül működés közben is meg tudok mutatni.

Bővebb infó Cséb oldalán és az SVMOD-on található.

Értekezni azoban egyelőre csak itt lehet róla. Egyetlen apróság: csak SV1000-re műxik a dolog!

Avatar
MaXX
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: SV1000S K6

re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Capirex Dátum: 2007.07.25. 07:49

Tegnap betettem az iridiumos gyertyákat a motoromba. Az első hengerben lévő gyertya a hatszögnél rendesen sáros volt, de szerencsére nem ázott be egyszer sem. Tudja egyébként valaki, hogy az iridiumos gyertyát hány km-enként kell cserélni?
Avatar
Capirex
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Motor típusa: BMW F650GS
Motor extrák: ABS, RDC, markolatfűtés, középállvány, fedélzeti számítógép, bukócső, kartervédő, dobozok, kézvédők, magas plexi, lézerblokkoló, zselés ülés

re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: sanyi Dátum: 2007.07.25. 07:52

nekem az új autóra azt mondták, hogy 100000-ként......hát nem tudom...
sanyi
 

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: leslie Dátum: 2007.07.25. 07:55

Capirex írta:Tegnap betettem az iridiumos gyertyákat a motoromba. Az első hengerben lévő gyertya a hatszögnél rendesen sáros volt, de szerencsére nem ázott be egyszer sem. Tudja egyébként valaki, hogy az iridiumos gyertyát hány km-enként kell cserélni?


Csak tipp de szerintem max 2x annyit bír mint a sima, tehát én 24e-nél tovább nem hagynám bent... a legjobb, ha ellenörzöd 12e-nél, hogy milyen állapotban van és annak megfelelően döntesz a következő 12-ről...
"Én is azt akarom, amit mindenki más. Csak én jobban..."
Avatar
leslie
 

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Capirex Dátum: 2007.07.25. 08:46

leslie írta:Csak tipp de szerintem max 2x annyit bír mint a sima, tehát én 24e-nél tovább nem hagynám bent... a legjobb, ha ellenörzöd 12e-nél, hogy milyen állapotban van és annak megfelelően döntesz a következő 12-ről...

A hagyományos is simán kibír 18000-t. Az Ignisben gyárilag iridiumos van és ahogy Sanyi is írta 100000-nél kell cserélni. Úgyhogy szerintem motorban is simán elmegy legalább 24000-t, csak gondoltam valaki pontosan tudja, hogy mennyit.
Avatar
Capirex
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Motor típusa: BMW F650GS
Motor extrák: ABS, RDC, markolatfűtés, középállvány, fedélzeti számítógép, bukócső, kartervédő, dobozok, kézvédők, magas plexi, lézerblokkoló, zselés ülés

re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: sanyi Dátum: 2007.07.25. 08:50

miután gyárilag nem azt rakják bele ezért nincs is hozzá csere intervallum kitalálva.......a szervizeknek nem érdeke, hogy akár 50000-ként cseréljünk gyertyát.....de ha autóban 100000 akkor asszem a fele jogos lehet.....
sanyi
 

re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2007.07.25. 10:25

Én most tartok 24nél az iridiumossal, majd szervizben kivesszük és meglátjuk :)
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Powersoup Dátum: 2007.07.25. 10:42

leslie írta:Csak tipp de szerintem max 2x annyit bír mint a sima, tehát én 24e-nél tovább nem hagynám bent... a legjobb, ha ellenörzöd 12e-nél, hogy milyen állapotban van és annak megfelelően döntesz a következő 12-ről...


Radban 24-nél megnézték, kérdezte a Laci, "cseréljük?", mivel leállogatott az első henger és Sanyi bátyánk tippje a repedt gyertya volt, cseréltük, de elment volna még állítólag bőven...
értem én, hogy gűzgíp, de mi hájcsá?
Avatar
Powersoup
 

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: suzuimy Dátum: 2007.07.25. 12:09

Capirex írta:Tegnap betettem az iridiumos gyertyákat a motoromba. Az első hengerben lévő gyertya a hatszögnél rendesen sáros volt, de szerencsére nem ázott be egyszer sem. Tudja egyébként valaki, hogy az iridiumos gyertyát hány km-enként kell cserélni?


Én 60-80e km-ről halottam, de ha elmegy 30-36e km-t akkor már megéri az árát. :p
suzuimy
 

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Capirex Dátum: 2007.07.25. 12:17

suzuimy írta:Én 60-80e km-ről halottam, de ha elmegy 30-36e km-t akkor már megéri az árát. :p

Én is úgy gondoltam, hogyha kétszer annyit elmegy mint a hagyományos, akkor már bőven megérte.
Avatar
Capirex
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Motor típusa: BMW F650GS
Motor extrák: ABS, RDC, markolatfűtés, középállvány, fedélzeti számítógép, bukócső, kartervédő, dobozok, kézvédők, magas plexi, lézerblokkoló, zselés ülés

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2007.07.25. 12:59

Capirex írta:Én is úgy gondoltam, hogyha kétszer annyit elmegy mint a hagyományos, akkor már bőven megérte.


Annyit biztos elmegy, mert 24nél járok és nem volt azóta cserélve.
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: MaXX Dátum: 2007.07.25. 14:36

Capirex írta:A hagyományos is simán kibír 18000-t. Az Ignisben gyárilag iridiumos van és ahogy Sanyi is írta 100000-nél kell cserélni. Úgyhogy szerintem motorban is simán elmegy legalább 24000-t, csak gondoltam valaki pontosan tudja, hogy mennyit.


Pontosan 23917,8 km-t...

:bocs: de nem hagyhattam ki ;)

Avatar
MaXX
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: SV1000S K6

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Capirex Dátum: 2007.07.26. 06:34

MaXX írta:Pontosan 23917,8 km-t...

:bocs: de nem hagyhattam ki ;)

:lamer: Azért azt nem vártam, hogy valaki ennyire pontosan tudja. :D
Avatar
Capirex
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Motor típusa: BMW F650GS
Motor extrák: ABS, RDC, markolatfűtés, középállvány, fedélzeti számítógép, bukócső, kartervédő, dobozok, kézvédők, magas plexi, lézerblokkoló, zselés ülés

re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Cartoza Dátum: 2007.08.03. 14:16

Sziasztok!

Úgy hallottam 12000-ért adnak egy 7segmenseskijelzőjű fokozat kijelzőt. Valaki tud olcsóbban?

Ha nem nagyon, akkor kiváncsi lennék hogy ha csinálok egy saját verziót ami kijön úgy 5-6000 környékén akkor mennyi embert érdekelne?


Továbbá várnék tanácsot hogy mekkora méretű lenne elfogadható? 3.5*4cm-es simán menne de lehet lejjebb menni mérteben. És hogy milyen követelményeknek feleljen még meg?

Nem keresni akarok rajta, csak nem bánnám ha a nyákgyártás alapköltsége vissza jönne :)
ezután az egész elektronikát publikussá tenném :)

Ha már sok ilyen létezik és nem érdemes foglalkozni vele akkor elnézést a hozzászólásért :mrgreen:
Avatar
Cartoza
 

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: MaXX Dátum: 2007.08.03. 14:40

Cartoza írta:Sziasztok!

Úgy hallottam 12000-ért adnak egy 7segmenseskijelzőjű fokozat kijelzőt. Valaki tud olcsóbban?

Ha nem nagyon, akkor kiváncsi lennék hogy ha csinálok egy saját verziót ami kijön úgy 5-6000 környékén akkor mennyi embert érdekelne?


Továbbá várnék tanácsot hogy mekkora méretű lenne elfogadható? 3.5*4cm-es simán menne de lehet lejjebb menni mérteben. És hogy milyen követelményeknek feleljen még meg?

Nem keresni akarok rajta, csak nem bánnám ha a nyákgyártás alapköltsége vissza jönne :)
ezután az egész elektronikát publikussá tenném :)

Ha már sok ilyen létezik és nem érdemes foglalkozni vele akkor elnézést a hozzászólásért :mrgreen:


Ezt a témát évek óta rágdossuk... konkrét végeredménnyel azonben még senki nem állt elő, leszámítva a Prop-Tech visszajelzőjét, amit ők kedvezménnyel adnak és be is szerelnek.

Én magam is 2 félét próbáltam, egyrészt átvert a programozó, ásrészt zsákutca. Viszont a kedved nem akarom elvenni, így ha valami fejlemény lesz, szívesen olvassuk.

Avatar
MaXX
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: SV1000S K6

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Cartoza Dátum: 2007.08.03. 15:17

MaXX írta:Ezt a témát évek óta rágdossuk... konkrét végeredménnyel azonben még senki nem állt elő, leszámítva a Prop-Tech visszajelzőjét, amit ők kedvezménnyel adnak és be is szerelnek.

Én magam is 2 félét próbáltam, egyrészt átvert a programozó, ásrészt zsákutca. Viszont a kedved nem akarom elvenni, így ha valami fejlemény lesz, szívesen olvassuk.



Pont ezért gondoltam hogy akkor elő állnék egy verzióval.
Átverés nem lesz mert maximum magamat verem át ha nem készítem el :)

Előre semmit nem is akarok kérni csak annyit szeretnék megtudni hogy lenne-e legalább 5 ember aki venne ilyet ha igen akkor már megéri megcsinálni. Beszerelés nem hiszem hogy nagy gondot okoz bárkinek is de esetleg abban is tudok segíteni a későbbiekben. 12-nél lényegesen olcsóbb lesz. 5-6 körül számolom, de lehet hogy 3-4-re jön. mikroprocesszor lesz 1000-1500 körül felprogramozva többi alkatrész(ellenállás + kondi+ nyák) nem túl sok. De nyák is elég olcsó ha gyártatjuk főleg ha többet.
Mikroprocesszort kéne tőlem venni egyedül többit ott veszi az ember ahol akarja, de ha kell összeállítom egy csomagban. A nyákterv és a beültetési rajz publikus lenne. :)
Ez lenne az ajánlatom, de mint mondtam nem meggazdagodás céljából, hanem inkább így én is olcsóbban jutnék 1-hez.
Avatar
Cartoza
 

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: MaXX Dátum: 2007.08.03. 16:03

Cartoza írta:Pont ezért gondoltam hogy akkor elő állnék egy verzióval.
Átverés nem lesz mert maximum magamat verem át ha nem készítem el :)

Előre semmit nem is akarok kérni csak annyit szeretnék megtudni hogy lenne-e legalább 5 ember aki venne ilyet ha igen akkor már megéri megcsinálni. Beszerelés nem hiszem hogy nagy gondot okoz bárkinek is de esetleg abban is tudok segíteni a későbbiekben. 12-nél lényegesen olcsóbb lesz. 5-6 körül számolom, de lehet hogy 3-4-re jön. mikroprocesszor lesz 1000-1500 körül felprogramozva többi alkatrész(ellenállás + kondi+ nyák) nem túl sok. De nyák is elég olcsó ha gyártatjuk főleg ha többet.
Mikroprocesszort kéne tőlem venni egyedül többit ott veszi az ember ahol akarja, de ha kell összeállítom egy csomagban. A nyákterv és a beültetési rajz publikus lenne. :)
Ez lenne az ajánlatom, de mint mondtam nem meggazdagodás céljából, hanem inkább így én is olcsóbban jutnék 1-hez.


Hajrá!

Én belebuktam, remélem Neked jobban sikerül majd.

Mindenesetre tőlem minden támogatást megkapsz, és ha sikeres lesz a project még az svmod.hu oldalamon is publikálom a motyót ;-)

:moci:

Avatar
MaXX
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: SV1000S K6

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Töki Dátum: 2007.08.03. 16:07

Cartoza írta:Pont ezért gondoltam hogy akkor elő állnék egy verzióval.
Átverés nem lesz mert maximum magamat verem át ha nem készítem el :)

Előre semmit nem is akarok kérni csak annyit szeretnék megtudni hogy lenne-e legalább 5 ember aki venne ilyet ha igen akkor már megéri megcsinálni. Beszerelés nem hiszem hogy nagy gondot okoz bárkinek is de esetleg abban is tudok segíteni a későbbiekben. 12-nél lényegesen olcsóbb lesz. 5-6 körül számolom, de lehet hogy 3-4-re jön. mikroprocesszor lesz 1000-1500 körül felprogramozva többi alkatrész(ellenállás + kondi+ nyák) nem túl sok. De nyák is elég olcsó ha gyártatjuk főleg ha többet.
Mikroprocesszort kéne tőlem venni egyedül többit ott veszi az ember ahol akarja, de ha kell összeállítom egy csomagban. A nyákterv és a beültetési rajz publikus lenne. :)
Ez lenne az ajánlatom, de mint mondtam nem meggazdagodás céljából, hanem inkább így én is olcsóbban jutnék 1-hez.


Bill bácsink is így kezdte a programozást :D

Engem ennyiért érdekelne, hogy kultúrált a külsővel tudod ellátni de mivel nekem nincs computerem így fölöslegesen venném meg, de azért sok sikert :ivas:
2 henger, két kerék,
90°-ban a nyomaték vezér!
Avatar
Töki
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Telefonszám: 20/464-0621
Motor típusa: Suzuki SV 650S Ky
Motor extrák: egyedi fényezéső idomok, indexek, hasidom, sárvédő, raptor kipufogó, fémfékcső,doboz

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: suzuimy Dátum: 2007.08.03. 16:58

Cartoza írta:Pont ezért gondoltam hogy akkor elő állnék egy verzióval.
Átverés nem lesz mert maximum magamat verem át ha nem készítem el :)

Előre semmit nem is akarok kérni csak annyit szeretnék megtudni hogy lenne-e legalább 5 ember aki venne ilyet ha igen akkor már megéri megcsinálni. Beszerelés nem hiszem hogy nagy gondot okoz bárkinek is de esetleg abban is tudok segíteni a későbbiekben. 12-nél lényegesen olcsóbb lesz. 5-6 körül számolom, de lehet hogy 3-4-re jön. mikroprocesszor lesz 1000-1500 körül felprogramozva többi alkatrész(ellenállás + kondi+ nyák) nem túl sok. De nyák is elég olcsó ha gyártatjuk főleg ha többet.
Mikroprocesszort kéne tőlem venni egyedül többit ott veszi az ember ahol akarja, de ha kell összeállítom egy csomagban. A nyákterv és a beültetési rajz publikus lenne. :)
Ez lenne az ajánlatom, de mint mondtam nem meggazdagodás céljából, hanem inkább így én is olcsóbban jutnék 1-hez.


Nekem 5500-ból megált anyagárban a kijelző, amiben 2*16 karakteres LCD, óramodul supercap kondival, 2 digit hőmérsékletérzékelővel...
Ahogy SirLeslievel beszélgettem régebbn, mondta hogy meg lehetne valósítani még pluszbanban a sebeségfokozatkijelzőt elvileg....csak sokat kellene kisérletezni....
suzuimy
 

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Cartoza Dátum: 2007.08.03. 17:33

MaXX írta:Hajrá!

Én belebuktam, remélem Neked jobban sikerül majd.

Mindenesetre tőlem minden támogatást megkapsz, és ha sikeres lesz a project még az svmod.hu oldalamon is publikálom a motyót ;-)

:moci:



:thx:
Avatar
Cartoza
 

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Cartoza Dátum: 2007.08.03. 17:37

Töki írta:Bill bácsink is így kezdte a programozást :D

Engem ennyiért érdekelne, hogy kultúrált a külsővel tudod ellátni de mivel nekem nincs computerem így fölöslegesen venném meg, de azért sok sikert :ivas:


Csak valami univerzális dobozba tudom tenni, de 4/3,5cm-es kis dobozka kezdetnek nem is rossz sztem :)

Nekem sincs computerem mivel olyan a mocim mint a tiéd, de nekünk is kitalálok egy jó megoldást :ivas:

Mondjuk két micro kapcsoló ;-)
Bár akkor minden gyújtás ráadáskor mindenképp üresben kell lennie :)
Avatar
Cartoza
 

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Töki Dátum: 2007.08.03. 17:41

Cartoza írta:Csak valami univerzális dobozba tudom tenni, de 4/3,5cm-es kis dobozka kezdetnek nem is rossz sztem :)

Nekem sincs computerem mivel olyan a mocim mint a tiéd, de nekünk is kitalálok egy jó megoldást :ivas:

Mondjuk két micro kapcsoló ;-)
Bár akkor minden gyújtás ráadáskor mindenképp üresben kell lennie :)


:taps:

:ivas:
2 henger, két kerék,
90°-ban a nyomaték vezér!
Avatar
Töki
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Telefonszám: 20/464-0621
Motor típusa: Suzuki SV 650S Ky
Motor extrák: egyedi fényezéső idomok, indexek, hasidom, sárvédő, raptor kipufogó, fémfékcső,doboz

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Cartoza Dátum: 2007.08.03. 17:41

suzuimy írta:Nekem 5500-ból megált anyagárban a kijelző, amiben 2*16 karakteres LCD, óramodul supercap kondival, 2 digit hőmérsékletérzékelővel...
Ahogy SirLeslievel beszélgettem régebbn, mondta hogy meg lehetne valósítani még pluszbanban a sebeségfokozatkijelzőt elvileg....csak sokat kellene kisérletezni....


Ha van rá igény többet is tudhat :)

Csak egy a bibi, hogy akkor a méretek is nőni fognak :)

De ha van újabb 5 ember akinek megérné az új nyákterv akkor az is mehet :)
Avatar
Cartoza
 

re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Cartoza Dátum: 2007.08.03. 17:49

itt van egy terv hogy lássátok milyenre gondolom.
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
Avatar
Cartoza
 

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: MaXX Dátum: 2007.08.03. 19:20

Cartoza írta:itt van egy terv hogy lássátok milyenre gondolom.


Nah, én a procit helyből a kijelző alá tenném...

Avatar
MaXX
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: SV1000S K6

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Cartoza Dátum: 2007.08.03. 20:57

MaXX írta:Nah, én a procit helyből a kijelző alá tenném...


Én is arra gondoltam mindenképp, de ezt csak úgy 5 perc alatt dobtam össze és azt akartam hogy minden látszon ami rajta lesz.

Olyanra gondoltam hogy két nyáklap van egymás felett távtartóval elválasztva. Akkor igazán kis méretet tudok elérni. :)
Avatar
Cartoza
 

re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Cartoza Dátum: 2007.08.03. 22:14

így :)
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
Avatar
Cartoza
 

re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: MaXX Dátum: 2007.08.03. 22:44

Nos, és ha egy nyákon lenne: nekünk sikerült úgy megtervezni!

Tehát: a 7szegmenses kijelző alatt van a proci egy nyákon. Belső oszcillátort használva még kvarcoszci sem kell hozzá. Nekem nincs tervezőprogim, így nem tudom megmutatni... fényképem meg nincs a ketyeréről

Avatar
MaXX
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: SV1000S K6

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Cartoza Dátum: 2007.08.04. 08:14

MaXX írta:Nos, és ha egy nyákon lenne: nekünk sikerült úgy megtervezni!

Tehát: a 7szegmenses kijelző alatt van a proci egy nyákon. Belső oszcillátort használva még kvarcoszci sem kell hozzá. Nekem nincs tervezőprogim, így nem tudom megmutatni... fényképem meg nincs a ketyeréről


Közben rájöttem hogy két nyáktól sem lesz kisebb.
itt az új terv 31*29mm.
A mérette az ic-tápic-kijelző határozza meg. Ic-ból nem használtam még SMD-t de megfogom nézni milyen lehetőségek vannak, bár azzal az a baj hogy akkor sokan nem tudják majd házilag összerakni.

tehát 1 nyákon:
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
Avatar
Cartoza
 

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Cartoza Dátum: 2007.08.04. 08:20

MaXX írta:Nos, és ha egy nyákon lenne: nekünk sikerült úgy megtervezni!

Tehát: a 7szegmenses kijelző alatt van a proci egy nyákon. Belső oszcillátort használva még kvarcoszci sem kell hozzá. Nekem nincs tervezőprogim, így nem tudom megmutatni... fényképem meg nincs a ketyeréről


Még egy olyan kérdésem lenne MaXX hogy olvastam az svmod-on a fokozat kijelzőről. Rózsaszín vezetéken jön fel a jel. De nem tudod véletlen a blokkban mi állítja elő ezt a jelet?
Avatar
Cartoza
 

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: MaXX Dátum: 2007.08.04. 12:26

Cartoza írta:Még egy olyan kérdésem lenne MaXX hogy olvastam az svmod-on a fokozat kijelzőről. Rózsaszín vezetéken jön fel a jel. De nem tudod véletlen a blokkban mi állítja elő ezt a jelet?


A blokkban egy ellenállásos osztó van. A kapcsoló egyre több-vagy kevesebb ellenállást pakol be. Így a feszültségértékek az alábbiak szerint változnak:

Váltó állás|Feszültség
Üres: 5.000V
1. fokozat: 1.782V (560 Ω)
2. fokozat: 2.242V (820 Ω)
3. fokozat: 2.960V (1.5 KΩ)
4. fokozat: 3.630V (2.7 KΩ)
5. fokozat: 4.310V (6.8 KΩ)
6. fokozat: 4.660V (15.0 KΩ)

Volt féynképem is róla... megkeresem és linkelem.

Avatar
MaXX
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: SV1000S K6

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: suzuimy Dátum: 2007.08.04. 13:44

MaXX írta:A blokkban egy ellenállásos osztó van. A kapcsoló egyre több-vagy kevesebb ellenállást pakol be. Így a feszültségértékek az alábbiak szerint változnak:

Váltó állás|Feszültség
Üres: 5.000V
1. fokozat: 1.782V (560 Ω)
2. fokozat: 2.242V (820 Ω)
3. fokozat: 2.960V (1.5 KΩ)
4. fokozat: 3.630V (2.7 KΩ)
5. fokozat: 4.310V (6.8 KΩ)
6. fokozat: 4.660V (15.0 KΩ)

Volt féynképem is róla... megkeresem és linkelem.


Ez az összes SV650-re igaz, vagy csak a K3-K7 közöttire?
suzuimy
 

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Cartoza Dátum: 2007.08.04. 16:15

MaXX írta:A blokkban egy ellenállásos osztó van. A kapcsoló egyre több-vagy kevesebb ellenállást pakol be. Így a feszültségértékek az alábbiak szerint változnak:

Váltó állás|Feszültség
Üres: 5.000V
1. fokozat: 1.782V (560 Ω)
2. fokozat: 2.242V (820 Ω)
3. fokozat: 2.960V (1.5 KΩ)
4. fokozat: 3.630V (2.7 KΩ)
5. fokozat: 4.310V (6.8 KΩ)
6. fokozat: 4.660V (15.0 KΩ)

Volt féynképem is róla... megkeresem és linkelem.


okés várom a linket :)
Avatar
Cartoza
 

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Cartoza Dátum: 2007.08.04. 16:17

suzuimy írta:Ez az összes SV650-re igaz, vagy csak a K3-K7 közöttire?


Ahogy eddig hallottam csak az injektorosra.
De nekem sem olyan van, ezért a másikra is lesz megoldás.
Avatar
Cartoza
 

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: suzuimy Dátum: 2007.08.04. 16:35

Cartoza írta:Ahogy eddig hallottam csak az injektorosra.
De nekem sem olyan van, ezért a másikra is lesz megoldás.


Azon hogyan jelzi? Jó lenne tudni....
mert én eddig ugy tudtam, csak a környezetvédelmi szabályozás van benn 1-2ben....
suzuimy
 

re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: MaXX Dátum: 2007.08.04. 18:20

Van 1 rossz hírem: az Sv650 teljesen más tészta, emiatt nem is lehet feszültségfigyelős megoldást alkalmazni. De ezt már kismilliószor leírtam, megmagyaráztam. Úgy látom amit olvasol Imy, an nem amrad meg benned ;-)

Javaslom EZT...

Avatar
MaXX
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: SV1000S K6

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: suzuimy Dátum: 2007.08.04. 18:24

MaXX írta:Van 1 rossz hírem: az Sv650 teljesen más tészta, emiatt nem is lehet feszültségfigyelős megoldást alkalmazni. De ezt már kismilliószor leírtam, megmagyaráztam. Úgy látom amit olvasol Imy, an nem amrad meg benned ;-)


Már rémlik :csokor: Jajj tényleg volt róla szó, hogy valami mechanikus figyelő kell, már emlékszem :p
Bocs, csak egész héten éjszakás voltam, és még mindig fáradt vagyok, néha azt sem tudom, hogy ki vagyok :uuu:
suzuimy
 

re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: power32 Dátum: 2007.08.04. 20:12

Áve!

Ma vettem a Conrad-ba Laser blue light h4-es lámpákat és nem kék a fénye, hanem inkább olyan bíbir-piros. A dobozán kék felirat van. Ez normális, vagy valami mást kaptam? Mind a két izzó egyforma színü :micsodaaa:
power32
 

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: MaXX Dátum: 2007.08.04. 21:17

power32 írta:Áve!

Ma vettem a Conrad-ba Laser blue light h4-es lámpákat és nem kék a fénye, hanem inkább olyan bíbir-piros. A dobozán kék felirat van. Ez normális, vagy valami mást kaptam? Mind a két izzó egyforma színü :micsodaaa:


Nos, teszteltem jópár H4-es izzót, köztük ezt a konrádos átverést is. Azóta sem használtam semmire, ráadásul a fénye is jóval a normál fényerő alatt van.

Igazándiból a Leslie féle izzót javaslom, ami költséghatékony és fehér ;)

:moci:

Avatar
MaXX
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: SV1000S K6

Re: re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: suzuimy Dátum: 2007.08.04. 21:40

power32 írta:Áve!

Ma vettem a Conrad-ba Laser blue light h4-es lámpákat és nem kék a fénye, hanem inkább olyan bíbir-piros. A dobozán kék felirat van. Ez normális, vagy valami mást kaptam? Mind a két izzó egyforma színü :micsodaaa:


Biztossan nem.... átveterk :(

Nekem 2500Ft-os (2db) izzóm van (lehet már venni 700Ft/db-tól) nagyon enyhe kék amikor nem világít..... Amikor világit, akkor nem is lehet látni hogy kék, csak annyit, hogy nagyon fehéren világít, ez főleg akkor tűnik ki, amikor egy másik motor vagy autó melett állok....
suzuimy
 

Következő

Vissza: Technikai dolgok, problémák, kiegészítők, motorral kapcsolatos egyebek

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég

Hirdetés