Elektronika - Elektromosság

Beállítások, tippek, alkatrészek, kiegészítők, segítségnyújtás és minden egyéb.

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: barnus001 Dátum: 2011.05.29. 18:05

Ha csak el lett állítva, sztem valahogy ki lehet reset-elni, mint általában az ilyen kütyüket, első körben én megpróbálnám az áramtalanítást, de ha van hozzá haszn. utasítás akkor gondolom abban benne van
Avatar
barnus001
 
Motor típusa: SV 650S K4

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: programmer Dátum: 2011.06.10. 09:29

Sziasztok, rendelni készülök a USA-ból aTRE azaz környezetvédelmi tiltások kiiktatására alkalmas eszközt. Minden injektoros suzuki-hoz használható, közte SV 650 hez is. Házilag egy ellenállással megoldható kb 50 forintból, de ahhoz vezetéket kell vágni. Hogy igényes legyen és könnyen semlegesíthető a módosítás kellene gyári csatlakozók, azok viszont elég drágák kb 3000 a két pár, olcsóbban nem találtam, így már annyira nem éri meg a barkácsolás, egyszerűbb rendelni. A következőket találtam:

http://www.trackdayelectronics.com/products.php

http://forum.svrider.com/showthread.php?t=95450&highlight=tre+mod

30$ az olyan 5500 forint jelenleg + posta hányad. Akit érdekel jelentkezzen. Persze ha valaki tud hasonló árban itthon is megoldást, akkor az engem is érdekel :D
Avatar
programmer
 
Motor típusa: SV650 N K4
Motor extrák: LEDes indexek, bukógomba, kis rendszámtartó és LEDes világítás, nyitott dob.

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Mihalyi Dátum: 2011.07.07. 19:25

Sziasztok!

Abba, kérném a segítségetek, hogy fehéríteni akarom a műszerfalamat és valaki tudja e esetleg, hogy milyen ledet kéne vennem, meghogy ki tudná ráforrasztani a ledeket nekem. Régen volt az svmod-on egy nagyon jó kis leírás de most nem találom vagy megszűnt az oldal. Valaki tudna nekem segíteni a témába?!
Köszi előre is nektek!
Mihalyi
 
Motor típusa: SV 650s K7

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: natural-ex Dátum: 2011.07.27. 19:58

Sziasztok!! K2-es sv 650-nek erdekelne az alapjarata mivel most szereltem fel egy fordulatszamjelzott ami 3 fokozatban allithato. 4-es 6-os illetve 8-as fokozatokra kapcsolhato es mindegyik allasba mas erteket mutat. Kerdes vajon melyik allasban mutat valos erteket?! Ehez lenne szuksegem a tapasztalotokra hogy nektek menyi az alapjarati fordulatszam!

Udv Alex!
natural-ex
 
Motor típusa: sv 650N k2
Motor extrák: Sportdob, fem fekcso , Streetfighterre alakitott idomzat,

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Töki Dátum: 2011.07.28. 17:53

natural-ex írta:Sziasztok!! K2-es sv 650-nek erdekelne az alapjarata mivel most szereltem fel egy fordulatszamjelzott ami 3 fokozatban allithato. 4-es 6-os illetve 8-as fokozatokra kapcsolhato es mindegyik allasba mas erteket mutat. Kerdes vajon melyik allasban mutat valos erteket?! Ehez lenne szuksegem a tapasztalotokra hogy nektek menyi az alapjarati fordulatszam!

Udv Alex!


Hello, 1500 - 1800 között legyen. Nekem 1700
2 henger, két kerék,
90°-ban a nyomaték vezér!
Avatar
Töki
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Telefonszám: 20/464-0621
Motor típusa: Suzuki SV 650S Ky
Motor extrák: egyedi fényezéső idomok, indexek, hasidom, sárvédő, raptor kipufogó, fémfékcső,doboz

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: natural-ex Dátum: 2011.07.29. 15:09

Sziasztok koszonom a segitseget!

Sajnos megint problemaba utkoztem, mivel ha 8-as allasba kapcsolom akkor is csak 900 koruli a fordulatszam alapjaraton. Az alapjarat rendben van szoval a fordulatszam merovel lehet a gixer pedig univerzalis, de az istennek nem akar megfelelo ertekeket mutatni. Varom az otleteket hogy mi lehet a problema!

Udv.
natural-ex
 
Motor típusa: sv 650N k2
Motor extrák: Sportdob, fem fekcso , Streetfighterre alakitott idomzat,

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: bal.21074 Dátum: 2011.07.30. 10:57

Hello

Milyen ford.szám mérőd van?
Avatar
bal.21074
 
Motor típusa: SV 650 N K6
Motor extrák: Korm.lengéscsill.
1.0 csonk
stb

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: leslie Dátum: 2011.07.30. 11:22

kicsit nem sok az?

Töki írta:
natural-ex írta:Sziasztok!! K2-es sv 650-nek erdekelne az alapjarata mivel most szereltem fel egy fordulatszamjelzott ami 3 fokozatban allithato. 4-es 6-os illetve 8-as fokozatokra kapcsolhato es mindegyik allasba mas erteket mutat. Kerdes vajon melyik allasban mutat valos erteket?! Ehez lenne szuksegem a tapasztalotokra hogy nektek menyi az alapjarati fordulatszam!

Udv Alex!


Hello, 1500 - 1800 között legyen. Nekem 1700
"Én is azt akarom, amit mindenki más. Csak én jobban..."
Avatar
leslie
 

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Töki Dátum: 2011.07.30. 14:16

leslie írta:kicsit nem sok az?

Töki írta:
Hello, 1500 - 1800 között legyen. Nekem 1700


Akkor inkább úgy írom, hogy 1700-at mutat az órám( ki tudja, hogy pontos-e)
2 henger, két kerék,
90°-ban a nyomaték vezér!
Avatar
Töki
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Telefonszám: 20/464-0621
Motor típusa: Suzuki SV 650S Ky
Motor extrák: egyedi fényezéső idomok, indexek, hasidom, sárvédő, raptor kipufogó, fémfékcső,doboz

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: zotya_ Dátum: 2011.07.30. 20:48

leslie írta:kicsit nem sok az?

Töki írta:
Hello, 1500 - 1800 között legyen. Nekem 1700


Anno 1300-1500 közé állítottuk. Biztos az infláció vitte föl ezt is!

Zotya
Avatar
zotya_
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: az nincsen :(

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Töki Dátum: 2011.07.31. 12:49

zotya_ írta:
leslie írta:kicsit nem sok az?



Anno 1300-1500 közé állítottuk. Biztos az infláció vitte föl ezt is!

Zotya


Letekertem óra szerint 1400-ra. Az már alacsony a motornak. ( persze ettől még lehet az rpm óra ennyire pontatlan)
2 henger, két kerék,
90°-ban a nyomaték vezér!
Avatar
Töki
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Telefonszám: 20/464-0621
Motor típusa: Suzuki SV 650S Ky
Motor extrák: egyedi fényezéső idomok, indexek, hasidom, sárvédő, raptor kipufogó, fémfékcső,doboz

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: programmer Dátum: 2012.02.11. 10:28

Sziasztok, vásároltam ebay-ről mostanában elég sok mindent, köztük NGK Iridium gyertyát is. Nem viszonteladótól volt, hanem magánszemélytől akinek elég sok dolgát megvettem egy garázsürítés alkalmával. Nincs okom azt feltételezni hogy hamisak a gyertyák, de elég sok rossz dolgot olvasni ezzel kapcsolatosan. Egyáltalán megkülönböztethető a hamis és az eredeti NKG Iridium? Csatolt képen láthatóak a gyertyáim, illetve egy útmutató honnan lehet kiszúrni a hamisat. Érdekességképpen ma halottam, hogy a Motult is hamisítják és kis hazánkban is forgalomban van, csak óvatosan mindenki.

fakengk.jpg

IMG_1748.jpg
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
Avatar
programmer
 
Motor típusa: SV650 N K4
Motor extrák: LEDes indexek, bukógomba, kis rendszámtartó és LEDes világítás, nyitott dob.

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2012.02.11. 10:40

Ha olcsón vetted nagy eséllyel hamis :)
Motult nem hamisítják még, ellenben a Castrollal és Repsollal. Kitől hallottad ezt?
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: programmer Dátum: 2012.02.11. 16:32

frpeter írta:Ha olcsón vetted nagy eséllyel hamis :)
Motult nem hamisítják még, ellenben a Castrollal és Repsollal. Kitől hallottad ezt?



Személy szerint nem tapasztaltam, remélem nem is fogom... Helyi motoros boltban mondták, hogy volt megkeresésük azzal kapcsolatban hogy nagyon olcsón motult vegyenek... de a származásáról semmit nem tudott mondani aki el akarata adni...lehet csak egy elhamarkodott következtetés...
Avatar
programmer
 
Motor típusa: SV650 N K4
Motor extrák: LEDes indexek, bukógomba, kis rendszámtartó és LEDes világítás, nyitott dob.

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2012.02.12. 09:10

Van itthon egy srác, aki szponzorációként olajat kap. Ő szokta néha olcsón elnyomni, de elég kis mennyiségről van szó.
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: gss Dátum: 2012.02.20. 17:48

Aksit kellene cserélnem,de dobtam egy hátast a yuasa árától
Ha van vkinek tippje ne tarsa vissza magát.
Avatar
gss
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Telefonszám: 30/4817579
Motor típusa: sv650 touring
Motor extrák: krómozott gumiharangos bicigliduda,magasabb kormány,puhitott ülés,vadkanhangu sk herélt gyáridob

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: zoli32 Dátum: 2012.02.20. 20:36

gss írta:Aksit kellene cserélnem,de dobtam egy hátast a yuasa árától
Ha van vkinek tippje ne tarsa vissza magát.



Próbáld ki....................és lesz tapasztalat róluk.

http://forex.hu/webshop.html?page=shop. ... ory_id=868
Avatar
zoli32
 
Telefonszám: 06302334496
Motor típusa: Triumph Street Triple 2009

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Capirex Dátum: 2012.02.20. 20:50

zoli32 írta:
gss írta:Aksit kellene cserélnem,de dobtam egy hátast a yuasa árától
Ha van vkinek tippje ne tarsa vissza magát.



Próbáld ki....................és lesz tapasztalat róluk.

http://forex.hu/webshop.html?page=shop. ... ory_id=868

Erre én is kíváncsi lennék. A márkásabb spirálcellás aksik ára elég húzós, nem tudom ezek a kínaiak mennyire lehetnek jók. Ebből az 5.5 Ah-ás indítóárama 185 A, ami nagyjából megegyezik a Yuasa YTX12-BS 180 A-jával.
Avatar
Capirex
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Motor típusa: BMW F650GS
Motor extrák: ABS, RDC, markolatfűtés, középállvány, fedélzeti számítógép, bukócső, kartervédő, dobozok, kézvédők, magas plexi, lézerblokkoló, zselés ülés

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2012.02.22. 07:48

gss írta:Aksit kellene cserélnem,de dobtam egy hátast a yuasa árától
Ha van vkinek tippje ne tarsa vissza magát.


Előbb kérdezz aztán írogass :p
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2012.02.22. 07:50

Aki aksit szeretne, keressen meg, majd mondok jó árat :) Remélem... Persze nem kínai csodaár lesz, ami egy évet bír, de vegyétek figyelembe, hogy a gyári Yuasa 6-10 évet elmegy! A kínai legjobb esetben is csak kettőt!!!
És azért nem harmadába kerül...
Arról nem beszélbve, hogy mivan ha a svájci alpokban hagy ott... Vagy éppen mivel felsavazva szálítják, már állt egy évet a polcon valahol...
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: gss Dátum: 2012.02.22. 21:22

frpeter írta:
gss írta:Aksit kellene cserélnem,de dobtam egy hátast a yuasa árától
Ha van vkinek tippje ne tarsa vissza magát.


Előbb kérdezz aztán írogass :p

ööööö
izé



megvan!!!!!:
csak azé nem pü-ben irtam hogy itt felpörgessem a boltot

...nagyon szivesen máskor is


(szoval yuasám lesz Petitöl jóárasitva)
Avatar
gss
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Telefonszám: 30/4817579
Motor típusa: sv650 touring
Motor extrák: krómozott gumiharangos bicigliduda,magasabb kormány,puhitott ülés,vadkanhangu sk herélt gyáridob

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: cseb Dátum: 2012.03.23. 20:57

Sziasztok!

Tudom, nemnagy újdonság, de kicseréltem a műszerfalam LEDjeit fehérre. Nekem nagyontetszik az eredmény. Talán valakinek jól jön egy kis szakmai segítség ehhez aművelethez.

Először iski lehet indulni az itt található készletből:
Instrument bling
Ebből nincs fehér, csakszínesek és az árban csak a 8 darab LED van benne, meg egy leírás, hogy hogyankell kicserélni. A leírás azzal kezdődik, hogy hogyan használd aforrasztópákát… :-)

Itt a leírás, ez azérthasznos:
http://www.chewys-stuff.co.uk/instruments/LEDs.doc

Kicsit zavaros a mutató leszedéséről szóló rész. Én nem tudtam a mutatót átemelni azütközőn, ezért kicsit másképp csináltam.
A mutatót két kiskanállal szedtem le, de elég nagy erő kell hozzá, ha ezt nem olvastam volna, akkor nem mertem volna ennyire feszíteni. Először leesett a fekete kupakja és azt hittem már el is törtem, de szerencsére nem. Leszedéskor a mutató pozíciója mindegy.

Nemegészen értem a mutatót mozgató szerkezet működését, de nem léptetőmotor, ezért nem mindegy milyen pozícióban teszed vissza a mutatót. Nem követtem a leírást,mert nem tudtam átemelni az ütközőn, helyette feltettem a műszerfalat a motorra, beindítottam és 1200-hoz állítva tettem fel a mutatót. Nem sikerült nagyon pontosan, talán inkább 1350 lett, de 7000-nél ez a különbség már úgyse számít.

A LEDekkel kapcsolatban is volt kétségem. A sárga LEDek nyitófeszültsége 1.4-1.7V, afehéreké 3.5-4V. Szóval ha kettőt sorbakötök egy előtét ellenállással, és 5V-otadok rá, akkor a sárgák világítani fognak, a fehérek meg nem. Itt a LEDek így vannak bekötve, de nem tudom mekkora feszültségre. Mindenesetre elég jó lett azeredmény. Valószínű azért, mert a motor tervezésekor kapható sárga LEDek sokkal halványabbak a ma kapható fehéreknél, így a fehérek kisebb árammal is elégfényt adnak.

Én ilyenLEDet használtam, mert ez volt kéznél:
OSRAM LW E6SC-U2AA-5K8L
Package: P-LCC-4
Color temp.: 5600K
Efficiency: 20lm/W
Forward Voltage: 3.9 (typ.At 30mA)
Angle: 120

Ez a típus is jónak tűnik,bár nem olyan fényes. Darabja kb. 100Ft és a Lomexben kapható (http://lomex.hu)
Lomex 95-00-51
OSRAM LWE67C-U2V2-5K8L
Package: P-LCC-4
Color temp.: 6500K
Efficiency: 12lm/W
Forward Voltage: 3.9 (typ.At 30mA)

Az eredeti LEDeknek két lába van, amiket használtam,meg a Lomexesnek is 1 anód és 3 katód lába van! Azanóddal azonos oldalon lévő katód lábat egy sniccerrel el kell távolítani. Könnyen megadja magát és a LED 3 lábbal is jól beforrsztható. A Polaritást ellenőrizzétek az adatlap alapján.

Kép004.jpg


Üdv,
Csaba
SV1000 K5
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
cseb
 
Motor típusa: sv1000

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Töki Dátum: 2012.04.14. 15:46

hallo


SV650S KY-ban gyarilag milyen izzok vannak? Kiegett tompitott es vennem kene masikat. Tudtok valamit javasolni?

koszi
Toki
2 henger, két kerék,
90°-ban a nyomaték vezér!
Avatar
Töki
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Telefonszám: 20/464-0621
Motor típusa: Suzuki SV 650S Ky
Motor extrák: egyedi fényezéső idomok, indexek, hasidom, sárvédő, raptor kipufogó, fémfékcső,doboz

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: gss Dátum: 2012.04.14. 16:31

Töki írta:hallo


SV650S KY-ban gyarilag milyen izzok vannak? Kiegett tompitott es vennem kene masikat. Tudtok valamit javasolni?

koszi
Toki

javasolnám az uj beszerzését
lehetöleg 12voltosat
ja és én nem festékboltban venném

van még kérdés?


dudát sikerült összehozni?
Avatar
gss
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Telefonszám: 30/4817579
Motor típusa: sv650 touring
Motor extrák: krómozott gumiharangos bicigliduda,magasabb kormány,puhitott ülés,vadkanhangu sk herélt gyáridob

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: motoven Dátum: 2012.06.14. 09:55

Vettem szivargyújtó aljzatot a motorra, de nem igazán találtam normális felfogatási helyet neki. Ki hova szerelte? (2002-es 650S-es)
motoven
 
Motor típusa: SV 650S K2
Motor extrák: LeoVince dob, ledes indexek, puig plexi, K&N szűrő, fém fékcsövek, sportfúvókák, kerekek színre fújva, olajhő mérő, vízhőfok mérő...

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2012.06.14. 17:48

Fejidomba a hűtő beöntőjénél rögzítettem fel anno.
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: FMark Dátum: 2012.07.20. 12:40

Sziasztok!

Egy szervizelés előtti – vagy esetleg azt elkerülendő –kérdésem lenne egy közelmúltban felbukkant elektronikai problémámmalkapcsolatban.

Egy 2000-es -„gömbölyű” – SV650 S gazdája vagyok, a harmadik szezonját tölti nálam. Apénztárcámhoz és a lehetőségeimhez mérten igyekszem minden csere-, szerviz-ill. karbantartási intervallumot tartani, reményeim szerint sikeresen; nem isvolt eddig probléma vele.

Az utóbbi két túrám alkalmával viszont kb. 70-80 kmmegtétele után egyszerűen megállt alattam – mint kiderült, az akkumulátor menetközben lemerült. Ezen alkalmakkor a kényszerű „bikázás”-okat követően akomolyabb fogyasztók – ide értve a tompítottat, de még az irányjelzőket is –használata nélkül legalább hazatérhettem vele.

Próbáltam a service manual alapján a lehető leginkábbleszűkíteni a probléma okát, hogy ha elkerülhetetlenül szervízre kerülne a sor,kész tények, vagy legalább minél kevesebb nyomozás elé állíthassam a szakikat.Ennek érdekében – a manualban leírtak szerint – méricskéltem egy keveset azakkumulátor környékén, ami az alábbi eredményekkel járt:

Mért értékek (álló motorral):
- teljesen feltöltött akkumulátor feszültsége a motorba betéve (atöltést követő egy napi pihenő után): 13,00V
- „szivárgás” (current leak): 0 mA

Feszültségértékek az akkumulátor + és – pólusa között (motorbeindítva):
- alapjárat fényszórók nélkül: 15,98V (!!!)
- alapjárat tompítottal: ≥ 12,30V
- alapjárat távolságival: ≥ 12,20V
- 5000 RPM tompítottal: ≥ 12,30V
- 5000 RPM távolságival: ≥ 12,24V

(a „≥” jelen azt értem, hogy ennyire „állt be” a multiméter a fogyasztófelkapcsolását követően)

A „gyári” feszültség, áramerősség és ellenállásértékekkeltisztában vagyok, látom, hogy az alapjárati 15,98V sok, a fényszórókkal mértekmeg kevesek. A fesszabályzó ellenállásértékeinek – ugyancsak manual szerinti –tesztjébe eddig azért nem mentem bele, mert nem vettem még rá magam a farokidomleszedésére, de szükség esetén ezt is megoldom. Viszont mielőtt ebbe isbelefognék, gondoltam megérdeklődöm itt, hogy a fenti értékek alapján atapasztalataitok szerint kizárható-e a generátor hibája, és megállapítható-e,hogy – az általam olvasottak szerint típushibának minősíthető –fesszabályzó-gondok állnak-e a dolgok mögött? – Egy fesszabályzó cserét magamis nyélbe tudok ütni a szerviz nélkül, míg mondjuk egy generátortekercselés mártúlmutat a képességeimen.

Minden segítséget, tanácsot, tippet, tapasztalatot szívesen fogadok.

Üdv,
Márk
FMark
 
Motor típusa: SV 650S 2000
Motor extrák: MIVV dob

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Töki Dátum: 2012.07.25. 19:11

Haliho,

Volt mar hasonlo problemam. Ketszer is.
Azonban nem vagyok villanyasz, igy nem tudom neked kiszamolni, vagy megmondani neked a frankot.

Az elso eset nalam pont ugy nezett ki mint nalad. Megoldas: Budapest talan VI.kerben levo genaratoroshoz elvittem a generatort, megcsinalta, azota vigan mukodik. Ennek kb. harom eve.

A masodik esetnel a fesz.szab.-n sz...rt be. Ekkor egy biztositekom is elment vadaszni. Egerben... Vettem bele egy hasznalt fesszabot, azota ez is vigan jo. Ennek is legalabb 2,5 eve.

Ha nem tudsz jobbat, akkor van egy villanyasz megszallot, orult ismerosom aki sorben merhetoen kiszamolja neked ezeket.

sok sikert, majd szamolj be mi lett.

Toki


FMark írta:Sziasztok!

Egy szervizelés előtti – vagy esetleg azt elkerülendő –kérdésem lenne egy közelmúltban felbukkant elektronikai problémámmalkapcsolatban.

Egy 2000-es -„gömbölyű” – SV650 S gazdája vagyok, a harmadik szezonját tölti nálam. Apénztárcámhoz és a lehetőségeimhez mérten igyekszem minden csere-, szerviz-ill. karbantartási intervallumot tartani, reményeim szerint sikeresen; nem isvolt eddig probléma vele.

Az utóbbi két túrám alkalmával viszont kb. 70-80 kmmegtétele után egyszerűen megállt alattam – mint kiderült, az akkumulátor menetközben lemerült. Ezen alkalmakkor a kényszerű „bikázás”-okat követően akomolyabb fogyasztók – ide értve a tompítottat, de még az irányjelzőket is –használata nélkül legalább hazatérhettem vele.

Próbáltam a service manual alapján a lehető leginkábbleszűkíteni a probléma okát, hogy ha elkerülhetetlenül szervízre kerülne a sor,kész tények, vagy legalább minél kevesebb nyomozás elé állíthassam a szakikat.Ennek érdekében – a manualban leírtak szerint – méricskéltem egy keveset azakkumulátor környékén, ami az alábbi eredményekkel járt:

Mért értékek (álló motorral):
- teljesen feltöltött akkumulátor feszültsége a motorba betéve (atöltést követő egy napi pihenő után): 13,00V
- „szivárgás” (current leak): 0 mA

Feszültségértékek az akkumulátor + és – pólusa között (motorbeindítva):
- alapjárat fényszórók nélkül: 15,98V (!!!)
- alapjárat tompítottal: ≥ 12,30V
- alapjárat távolságival: ≥ 12,20V
- 5000 RPM tompítottal: ≥ 12,30V
- 5000 RPM távolságival: ≥ 12,24V

(a „≥” jelen azt értem, hogy ennyire „állt be” a multiméter a fogyasztófelkapcsolását követően)

A „gyári” feszültség, áramerősség és ellenállásértékekkeltisztában vagyok, látom, hogy az alapjárati 15,98V sok, a fényszórókkal mértekmeg kevesek. A fesszabályzó ellenállásértékeinek – ugyancsak manual szerinti –tesztjébe eddig azért nem mentem bele, mert nem vettem még rá magam a farokidomleszedésére, de szükség esetén ezt is megoldom. Viszont mielőtt ebbe isbelefognék, gondoltam megérdeklődöm itt, hogy a fenti értékek alapján atapasztalataitok szerint kizárható-e a generátor hibája, és megállapítható-e,hogy – az általam olvasottak szerint típushibának minősíthető –fesszabályzó-gondok állnak-e a dolgok mögött? – Egy fesszabályzó cserét magamis nyélbe tudok ütni a szerviz nélkül, míg mondjuk egy generátortekercselés mártúlmutat a képességeimen.

Minden segítséget, tanácsot, tippet, tapasztalatot szívesen fogadok.

Üdv,
Márk
2 henger, két kerék,
90°-ban a nyomaték vezér!
Avatar
Töki
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Telefonszám: 20/464-0621
Motor típusa: Suzuki SV 650S Ky
Motor extrák: egyedi fényezéső idomok, indexek, hasidom, sárvédő, raptor kipufogó, fémfékcső,doboz

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Molotov Dátum: 2012.08.05. 10:54

Szasztok !
Sv 650 s K4 kilométer óra összevissza mutat .
Köszi előre a válaszokat
Molotov
 
Telefonszám: 06306566125
Motor típusa: Sv 650 K4

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Capirex Dátum: 2012.08.05. 16:42

Molotov írta:Szasztok !
Sv 650 s K4 kilométer óra összevissza mutat .
Köszi előre a válaszokat

De mi a kérdés?
Avatar
Capirex
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Motor típusa: BMW F650GS
Motor extrák: ABS, RDC, markolatfűtés, középállvány, fedélzeti számítógép, bukócső, kartervédő, dobozok, kézvédők, magas plexi, lézerblokkoló, zselés ülés

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Molotov Dátum: 2012.08.06. 10:24

Az Sv 650 K4 em nek a digitális órája összevissza mutat tehát megyek 50 nel és ír hogy 120 , stb stb... mi lehet a baj vele . 80 nál kb szokott olyat irni hogy 240
Molotov
 
Telefonszám: 06306566125
Motor típusa: Sv 650 K4

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: gss Dátum: 2012.08.06. 10:30

Molotov írta:Az Sv 650 K4 em nek a digitális órája összevissza mutat tehát megyek 50 nel és ír hogy 120 , stb stb... mi lehet a baj vele . 80 nál kb szokott olyat irni hogy 240
elsökereket szereltek rajta mostanában?
vsz a jeladó környékén van a hiba
Avatar
gss
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Telefonszám: 30/4817579
Motor típusa: sv650 touring
Motor extrák: krómozott gumiharangos bicigliduda,magasabb kormány,puhitott ülés,vadkanhangu sk herélt gyáridob

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Capirex Dátum: 2012.08.06. 11:08

Molotov írta:Az Sv 650 K4 em nek a digitális órája összevissza mutat tehát megyek 50 nel és ír hogy 120 , stb stb... mi lehet a baj vele . 80 nál kb szokott olyat irni hogy 240

Majdnem biztos, hogy a jeladó lesz a rossz. Az enyémen már akkor bedöglött, amikor még soha nem volt kiszedve az első kerék.
Avatar
Capirex
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Motor típusa: BMW F650GS
Motor extrák: ABS, RDC, markolatfűtés, középállvány, fedélzeti számítógép, bukócső, kartervédő, dobozok, kézvédők, magas plexi, lézerblokkoló, zselés ülés

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Molotov Dátum: 2012.08.07. 06:31

köszi a választ :)
Molotov
 
Telefonszám: 06306566125
Motor típusa: Sv 650 K4

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: zsozs3 Dátum: 2012.08.13. 15:23

Sziasztok! A segitségeteket szeretném kérni! Van egy SV 1000 N-em.Lecseréltem az első lámpát dupla kör lámpára.A kérdésem az lenne,hogy leéghet-e a generátor vagy valami attól,ha egy helyett kettő izzó világit?
Avatar
zsozs3
 
Telefonszám: 0630 3464108
Motor típusa: SV 1000 N k3
Motor extrák: sport kipufogó

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: FMark Dátum: 2012.08.15. 13:22

Helló Töki!

Ezúton is köszönöm a hozzászólást! Otthon még méricskéltem kicsit az ellenállásokat, meg a generátor leadott feszültségeit, így a szervízben - egy 1000-esért - inkább csak megerősítettek abban, amire magam is gyanakodtam: fesszabályzó.

Innentől kezdve már magam is tudom orvosolni a problémát: fesszabályzóvétel -> beszerelés. Egyelőre a bontóknál érdeklődöm utána, meg figyelgetem az e-Bayt....

Van arról valami infó - neked, vagy másnak, aki ezt olvassa - hogy alapvetően a gyári - úgy értem, olyan, amilyen eddig volt benne - típusra, vagy valamilyen másra, más típusú gépben lévőre érdemes-e cserélni? (Olvasgattam vissza a topicban, és mintha felmerült volna már ez egyszer-kétszer, de főként tapasztalatokra vagyok kíváncsi.)

Maradtam tisztelettel,

Márk

Töki írta:Haliho,

Volt mar hasonlo problemam. Ketszer is.
Azonban nem vagyok villanyasz, igy nem tudom neked kiszamolni, vagy megmondani neked a frankot.

Az elso eset nalam pont ugy nezett ki mint nalad. Megoldas: Budapest talan VI.kerben levo genaratoroshoz elvittem a generatort, megcsinalta, azota vigan mukodik. Ennek kb. harom eve.

A masodik esetnel a fesz.szab.-n sz...rt be. Ekkor egy biztositekom is elment vadaszni. Egerben... Vettem bele egy hasznalt fesszabot, azota ez is vigan jo. Ennek is legalabb 2,5 eve.

Ha nem tudsz jobbat, akkor van egy villanyasz megszallot, orult ismerosom aki sorben merhetoen kiszamolja neked ezeket.

sok sikert, majd szamolj be mi lett.

Toki


FMark írta:Sziasztok!

Egy szervizelés előtti – vagy esetleg azt elkerülendő –kérdésem lenne egy közelmúltban felbukkant elektronikai problémámmalkapcsolatban.

Egy 2000-es -„gömbölyű” – SV650 S gazdája vagyok, a harmadik szezonját tölti nálam. Apénztárcámhoz és a lehetőségeimhez mérten igyekszem minden csere-, szerviz-ill. karbantartási intervallumot tartani, reményeim szerint sikeresen; nem isvolt eddig probléma vele.

Az utóbbi két túrám alkalmával viszont kb. 70-80 kmmegtétele után egyszerűen megállt alattam – mint kiderült, az akkumulátor menetközben lemerült. Ezen alkalmakkor a kényszerű „bikázás”-okat követően akomolyabb fogyasztók – ide értve a tompítottat, de még az irányjelzőket is –használata nélkül legalább hazatérhettem vele.

Próbáltam a service manual alapján a lehető leginkábbleszűkíteni a probléma okát, hogy ha elkerülhetetlenül szervízre kerülne a sor,kész tények, vagy legalább minél kevesebb nyomozás elé állíthassam a szakikat.Ennek érdekében – a manualban leírtak szerint – méricskéltem egy keveset azakkumulátor környékén, ami az alábbi eredményekkel járt:

Mért értékek (álló motorral):
- teljesen feltöltött akkumulátor feszültsége a motorba betéve (atöltést követő egy napi pihenő után): 13,00V
- „szivárgás” (current leak): 0 mA

Feszültségértékek az akkumulátor + és – pólusa között (motorbeindítva):
- alapjárat fényszórók nélkül: 15,98V (!!!)
- alapjárat tompítottal: ≥ 12,30V
- alapjárat távolságival: ≥ 12,20V
- 5000 RPM tompítottal: ≥ 12,30V
- 5000 RPM távolságival: ≥ 12,24V

(a „≥” jelen azt értem, hogy ennyire „állt be” a multiméter a fogyasztófelkapcsolását követően)

A „gyári” feszültség, áramerősség és ellenállásértékekkeltisztában vagyok, látom, hogy az alapjárati 15,98V sok, a fényszórókkal mértekmeg kevesek. A fesszabályzó ellenállásértékeinek – ugyancsak manual szerinti –tesztjébe eddig azért nem mentem bele, mert nem vettem még rá magam a farokidomleszedésére, de szükség esetén ezt is megoldom. Viszont mielőtt ebbe isbelefognék, gondoltam megérdeklődöm itt, hogy a fenti értékek alapján atapasztalataitok szerint kizárható-e a generátor hibája, és megállapítható-e,hogy – az általam olvasottak szerint típushibának minősíthető –fesszabályzó-gondok állnak-e a dolgok mögött? – Egy fesszabályzó cserét magamis nyélbe tudok ütni a szerviz nélkül, míg mondjuk egy generátortekercselés mártúlmutat a képességeimen.

Minden segítséget, tanácsot, tippet, tapasztalatot szívesen fogadok.

Üdv,
Márk
FMark
 
Motor típusa: SV 650S 2000
Motor extrák: MIVV dob

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Kopasz Dátum: 2012.08.15. 14:48

FMark írta:Helló Töki!

Ezúton is köszönöm a hozzászólást! Otthon még méricskéltem kicsit az ellenállásokat, meg a generátor leadott feszültségeit, így a szervízben - egy 1000-esért - inkább csak megerősítettek abban, amire magam is gyanakodtam: fesszabályzó.

Innentől kezdve már magam is tudom orvosolni a problémát: fesszabályzóvétel -> beszerelés. Egyelőre a bontóknál érdeklődöm utána, meg figyelgetem az e-Bayt....

Van arról valami infó - neked, vagy másnak, aki ezt olvassa - hogy alapvetően a gyári - úgy értem, olyan, amilyen eddig volt benne - típusra, vagy valamilyen másra, más típusú gépben lévőre érdemes-e cserélni? (Olvasgattam vissza a topicban, és mintha felmerült volna már ez egyszer-kétszer, de főként tapasztalatokra vagyok kíváncsi.)

Maradtam tisztelettel,

Márk






Ne gyárit vagy használtat vegyél (arra nincs gari és ugyanúgy lehet, hogy rossz lesz), van utángyártott kb 12-15 ezerért, Bp-en gyártják de most meg nem mondom neked hogy hívják őket, de nekem is kellett egyszer cserélnem. Ha itt nem tudja senki akkor utánajárok valahol sportmotoron olvastam az elérhetőségüket.

*Szerk:
Solvart Kft
Elérhetőség: 06-34/302-463, 06-20/9-189-743
Avatar
Kopasz
 
Motor típusa: GSF 1200 S K6

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Capirex Dátum: 2012.08.15. 15:44

zsozs3 írta:Sziasztok! A segitségeteket szeretném kérni! Van egy SV 1000 N-em.Lecseréltem az első lámpát dupla kör lámpára.A kérdésem az lenne,hogy leéghet-e a generátor vagy valami attól,ha egy helyett kettő izzó világit?

Ennyit szerintem bírnia kell a generátornak, az S-en is két izzó világít egyszerre.
Avatar
Capirex
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Motor típusa: BMW F650GS
Motor extrák: ABS, RDC, markolatfűtés, középállvány, fedélzeti számítógép, bukócső, kartervédő, dobozok, kézvédők, magas plexi, lézerblokkoló, zselés ülés

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: FMark Dátum: 2012.08.15. 16:00

Köszönöm a választ és a használható információt! Holnap hívom is őket!

Üdv,
Márk

Kopasz írta:
FMark írta:Helló Töki!

Ezúton is köszönöm a hozzászólást! Otthon még méricskéltem kicsit az ellenállásokat, meg a generátor leadott feszültségeit, így a szervízben - egy 1000-esért - inkább csak megerősítettek abban, amire magam is gyanakodtam: fesszabályzó.

Innentől kezdve már magam is tudom orvosolni a problémát: fesszabályzóvétel -> beszerelés. Egyelőre a bontóknál érdeklődöm utána, meg figyelgetem az e-Bayt....

Van arról valami infó - neked, vagy másnak, aki ezt olvassa - hogy alapvetően a gyári - úgy értem, olyan, amilyen eddig volt benne - típusra, vagy valamilyen másra, más típusú gépben lévőre érdemes-e cserélni? (Olvasgattam vissza a topicban, és mintha felmerült volna már ez egyszer-kétszer, de főként tapasztalatokra vagyok kíváncsi.)

Maradtam tisztelettel,

Márk






Ne gyárit vagy használtat vegyél (arra nincs gari és ugyanúgy lehet, hogy rossz lesz), van utángyártott kb 12-15 ezerért, Bp-en gyártják de most meg nem mondom neked hogy hívják őket, de nekem is kellett egyszer cserélnem. Ha itt nem tudja senki akkor utánajárok valahol sportmotoron olvastam az elérhetőségüket.

*Szerk:
Solvart Kft
Elérhetőség: 06-34/302-463, 06-20/9-189-743
FMark
 
Motor típusa: SV 650S 2000
Motor extrák: MIVV dob

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: zsozs3 Dátum: 2012.08.15. 17:20

Én is erre gondoltam.Nem tűnik logikusnak,hogy az N verzióba gyengébb generátort csináltak volna.Alapjáraton világitás nélkül 14,6-ot tölt,világitással (2db H4 izzó) 14,5.Remélem nem lesz gond.Köszi!
Avatar
zsozs3
 
Telefonszám: 0630 3464108
Motor típusa: SV 1000 N k3
Motor extrák: sport kipufogó

ElőzőKövetkező

Vissza: Technikai dolgok, problémák, kiegészítők, motorral kapcsolatos egyebek

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég

Hirdetés