Elektronika - Elektromosság

Beállítások, tippek, alkatrészek, kiegészítők, segítségnyújtás és minden egyéb.

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: zotya_ Dátum: 2012.08.15. 18:39

zsozs3 írta:Én is erre gondoltam.Nem tűnik logikusnak,hogy az N verzióba gyengébb generátort csináltak volna.Alapjáraton világitás nélkül 14,6-ot tölt,világitással (2db H4 izzó) 14,5.Remélem nem lesz gond.Köszi!


14,6V sok! 14,4 fölé nem mehet semmilyen fordulaton, semmilyen terheléssel..

Zotya
Avatar
zotya_
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: az nincsen :(

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: zsozs3 Dátum: 2012.08.15. 20:11

Az előfordulhat,hogy nem pontos a multiméter.Nem volt valami drága.A szerviz könyv viszont 14-15,5-öt ir.
Avatar
zsozs3
 
Telefonszám: 0630 3464108
Motor típusa: SV 1000 N k3
Motor extrák: sport kipufogó

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: zotya_ Dátum: 2012.08.15. 20:27

zsozs3 írta:Az előfordulhat,hogy nem pontos a multiméter.Nem volt valami drága.A szerviz könyv viszont 14-15,5-öt ir.


Lehet hogy régimódi volt a tananyag amiből én tanultam, de a 6 cellás ólomakksi kapocsfeszültségét az én időmben nem javasolták 14,4V fölé emelni.

Zotya
Avatar
zotya_
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: az nincsen :(

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: zsozs3 Dátum: 2012.08.15. 20:59

Nem volt gondom az akksival kb 3 éves (VARTA).Azért mértem rá,hogy tud-e tölteni a generátor a dupla lámpa miatt.Ismétlem, egy gagyi multival mértem (2500 ft).A szerviz könyvet viszont nem én találtam ki. Mondjuk inkább az akksi birjon kevesebbet,mint a generátor.Egyébként teljesen igazad van a töltéssel kapcsolatban.
Avatar
zsozs3
 
Telefonszám: 0630 3464108
Motor típusa: SV 1000 N k3
Motor extrák: sport kipufogó

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: FMark Dátum: 2012.09.03. 09:31

Kopasz írta:
Ne gyárit vagy használtat vegyél (arra nincs gari és ugyanúgy lehet, hogy rossz lesz), van utángyártott kb 12-15 ezerért, Bp-en gyártják de most meg nem mondom neked hogy hívják őket, de nekem is kellett egyszer cserélnem. Ha itt nem tudja senki akkor utánajárok valahol sportmotoron olvastam az elérhetőségüket.

*Szerk:
Solvart Kft

Elérhetőség: 06-34/302-463, 06-20/9-189-743



Nos, gondoltam, megosztom a tapasztalataimat a feszültségszabályzó-probléma kimenetelével kapcsolatban, hátha valakinek hasonló gondja adódik:

A rend kedvéért gyári fesszabályzóra is kértem árajánlatot, ami egy vidám cca. 61 000,- körüli összeg lett volna, érthető tehát, hogy azonnal léptem a "Kopasz" által ajánlott Solvart Kft. felé. Rövid egyeztetést követően villámgyorsan postával, tokkal-vonóval 15 000 forintért jutott el hozzám a szülőföldűnkön összeállított darab.

Ránézésre korrekt, igényesen előállított alkatrészről van szó, mellette átfogó, hasznos tájékoztatás, illetve 6 hónapnyi garanciaidőről szóló nyilatkozat.

Tekintve, hogy az általam használni kívánt egység az 5 kivezetésesek (3 sárga fázis + piros + fekete) közül volt való, öt darab, gyárilag csatlakozó nélküli kábelt kellett "felsaruznom". (A csatlakozókat - egy fekete a fázis 3 lábának, és egy fehér az akksi felé menő 2 másiknak - nemes egyszerűséggel levágtam a tönkrement fesszabról, és a vezetékeket kihúztam a csatikból.) A gyári fesszab kábeleinek végén lévővel megegyező apa és anya sarukat egy egyszerű híradástechnikai boltban vásároltam bagóért, ezután blankolás, saruzás, és végül a saruk bepattintása a csatikba.

Az új, "felsaruzott", "felcsatizott" fesszabályzót beszereltem a motorba. Az utángyártott fesszab magassága és szélessége leheletnyit meghaladja a gyáriét (a mélysége kisebb), de így is simán befér az farokidom alá. Összedugtam a csatikat, indítottam, mértem és minden HIBÁTLAN-nak mutatkozott.

Kb. egy hetet kellett várnom, míg állótesztek helyett élesben is kipróbálhattam az alkatrészt, de az elmúlt hétvégén ez is megtörtént: egy cca. 150 km-es rövidebb túra során minden lehetséges fogyasztót használva, fel-le kapcsolgatva, időnként megállva, és feszültségeket méricskélve továbbra is minden HIBÁTLAN.

Remélem, ez így is marad, 6 hónapnyi biztonság áll elvileg ennek kiderítésére, amiből jó esetben még kettőn keresztül nyúzhatom a paripát!

Ezúton köszönöm a tanácsot "Kopasz"-nak, és az eddigi tapsztalatok alapján részemről ajánlom mindenkinek a Solvart Kft.-féle fesszabot!

Jó motorozást mindenkinek!

Üdv,
Márk
FMark
 
Motor típusa: SV 650S 2000
Motor extrák: MIVV dob

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Kopasz Dátum: 2012.09.03. 16:01

Na örülök, hogy működik. Nekem nem volt vele többet gondom.
Avatar
Kopasz
 
Motor típusa: GSF 1200 S K6

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Töki Dátum: 2012.09.04. 19:13

Kopasz írta:Na örülök, hogy működik. Nekem nem volt vele többet gondom.


mindig is tudtam, hogy Kopi gyerek a maga modjan :P
2 henger, két kerék,
90°-ban a nyomaték vezér!
Avatar
Töki
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Telefonszám: 20/464-0621
Motor típusa: Suzuki SV 650S Ky
Motor extrák: egyedi fényezéső idomok, indexek, hasidom, sárvédő, raptor kipufogó, fémfékcső,doboz

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Kopasz Dátum: 2012.09.05. 09:37

És ehhez csak az kellett, hogy egy rossz fesszab haza vágja az aksimat és az elektronikámat 500km-re garázsomtól
Avatar
Kopasz
 
Motor típusa: GSF 1200 S K6

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Töki Dátum: 2012.09.09. 15:39

Kopasz írta:És ehhez csak az kellett, hogy egy rossz fesszab haza vágja az aksimat és az elektronikámat 500km-re garázsomtól



tudod, fociban sem kell a golt megmagyarazni
2 henger, két kerék,
90°-ban a nyomaték vezér!
Avatar
Töki
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Telefonszám: 20/464-0621
Motor típusa: Suzuki SV 650S Ky
Motor extrák: egyedi fényezéső idomok, indexek, hasidom, sárvédő, raptor kipufogó, fémfékcső,doboz

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Kopasz Dátum: 2012.09.09. 16:24

Igaz
Legalább élmény dús volt a túra, vagyis most már így emlékszem vissza :D
Avatar
Kopasz
 
Motor típusa: GSF 1200 S K6

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: BoBó Dátum: 2012.09.14. 11:01

Sziasztok!

Nem találtam jobb témát ezért ide írom.
Keresek szögletes vázú sv 650s-hez (K8) illő 2 db indexet burával. Ha valakinek átalakításból maradt, és nem kell írjon privátban.

Előre is köszi: BoBó
Avatar
BoBó
 

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: potomi Dátum: 2012.11.14. 11:29

Kijelző háttérvilágítás cseréje:

http://aprod.hu/hirdetes/suzuki-gsxr-sv ... b2425;r:;s:
potomi
 
Motor típusa: SV1000S

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Apollo Dátum: 2013.07.19. 18:06

Sziasztok!

Akadt egy kis problémám a féklámpával.Nem működik sem első,sem hátsó fék használatakor.Valaki megoldást?Mielőtt nekiesnék,mert nem nagyon érteni hozzá.

Köszönöm
"Sose száguldj gyorsabban,mint ahogy az őrangyalod repülni tud....."
Avatar
Apollo
 
Motor típusa: SV 650s 07'
Motor extrák: bukógomba,ledes index

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Töki Dátum: 2013.07.25. 16:49

biztositekok jok? Kabelezes?Izzok?
Apollo írta:Sziasztok!

Akadt egy kis problémám a féklámpával.Nem működik sem első,sem hátsó fék használatakor.Valaki megoldást?Mielőtt nekiesnék,mert nem nagyon érteni hozzá.

Köszönöm
2 henger, két kerék,
90°-ban a nyomaték vezér!
Avatar
Töki
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Telefonszám: 20/464-0621
Motor típusa: Suzuki SV 650S Ky
Motor extrák: egyedi fényezéső idomok, indexek, hasidom, sárvédő, raptor kipufogó, fémfékcső,doboz

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: KThoMyka Dátum: 2013.08.11. 12:35

Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem!
A problémám a következő: 2000es SV 650 N ről van szó.
A tegnapi nap folyamán egyszercsak, minden előjel nélkül megmakacsolta magát és nem indult be. Tipikusan olyan volt mint amikor nincs az akksiban elég nafta. Indításkor csak nyögdécselt az önindító és a visszajelzők elhalványultak. Na mondom sebaj, ez van, este feltöltöm. (jelzem a motor egy hete napi használatban van és minden nap legalább 30km-t megy) Este akksi feltölt, reggel motorba berak és lássatok csodát beindult...
A dolog miértje viszont aggasztott ezért elkezdtem méricskélni.
A fordulatszám függvényében nem változik a feszültség érték. Tehát 12,5-et mutatott indítás előtt és utána is, függetlenül attól milyen fordulatszámon pörög a gépezet. A generátorommal lenne valami? Így minden előjel nélkül?

Ki találkozott már ilyen, vagy hasonló problémával? Mi lehet a gond? Minden ötletet, javaslatot szívesen fogadok!
Jelenleg a 4. kerületben van a verda. Itt esetleg ismer valaki valami gurut aki jól dolgozik és segít orvosolni a dolgot?

Köszönöm!

Üdv,Tomi
Öltözz ki!
Avatar
KThoMyka
 
Telefonszám: 06703423530
Motor típusa: SV 650N KY
Motor extrák: Under construction! Cecék a fényszórón

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: zotya_ Dátum: 2013.08.11. 19:43

KThoMyka írta:Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem!
A problémám a következő: 2000es SV 650 N ről van szó.
A tegnapi nap folyamán egyszercsak, minden előjel nélkül megmakacsolta magát és nem indult be. Tipikusan olyan volt mint amikor nincs az akksiban elég nafta. Indításkor csak nyögdécselt az önindító és a visszajelzők elhalványultak. Na mondom sebaj, ez van, este feltöltöm. (jelzem a motor egy hete napi használatban van és minden nap legalább 30km-t megy) Este akksi feltölt, reggel motorba berak és lássatok csodát beindult...
A dolog miértje viszont aggasztott ezért elkezdtem méricskélni.
A fordulatszám függvényében nem változik a feszültség érték. Tehát 12,5-et mutatott indítás előtt és utána is, függetlenül attól milyen fordulatszámon pörög a gépezet. A generátorommal lenne valami? Így minden előjel nélkül?

Ki találkozott már ilyen, vagy hasonló problémával? Mi lehet a gond? Minden ötletet, javaslatot szívesen fogadok!
Jelenleg a 4. kerületben van a verda. Itt esetleg ismer valaki valami gurut aki jól dolgozik és segít orvosolni a dolgot?

Köszönöm!

Üdv,Tomi


Szia!

Járó motornál 14V körül kéne lenni a feszültségnek. (max 14,4) A feszültségszabályzó gyanús így elsőre.

Üdv,
Zotya
Avatar
zotya_
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: az nincsen :(

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Topi7070 Dátum: 2013.09.05. 07:53

Sziasztok! Elsőként vagyok itt a fórumon. Sajnos nagy a problémám. 5-6000-es fordulaton erős vibrációt vettem észre a motoron. Szerelő... Generátor forgórészről 6db mágnesből (ugy emlékszem) 4 db az állórészen figyelt vibráció oka meg is lett... Érdekesség a dologban, hogy a maradék kettő elegendő töltést biztosított!!! Állórész (tekercsek) épek maradtak, beégés nyomait nem láttam, egy mágnes teljesen darabokban (1-2 mm-es darabokban). Már az olaj leengedésekor látszott a leengedő csavaron. Ebay-on körülnézve szomorúan tapasztaltam a brutál árakat 130000 péz a forgórész!!! Kérésem, ill kérdésem az lenne, hogy van e mód a felújításra /mágnesek felragasztása stb. Hallottatok e már erről a hibáról (típus hibára gondolok) Minden megoldás érdekel (bontott alkatrész, javítás) Előre is köszönöm, ha bárki is tudna nekem segíteni. A moci a szerelőnél szétkapva. Sírni tudnék...
Avatar
Topi7070
 
Motor típusa: sv 1000 sz

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2013.09.05. 08:20

Üdv nálunk!
Bontókban tudok segíteni esetleg. A weblapunkon a tudásbázisban megtalálod őket összegyűjtve: http://motoralkatresz.eu/
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Topi7070 Dátum: 2013.09.05. 09:23

frpeter írta:Üdv nálunk!
Bontókban tudok segíteni esetleg. A weblapunkon a tudásbázisban megtalálod őket összegyűjtve: http://motoralkatresz.eu/



Köszi a gyors választ! Természetesen én is nézegetem a bontókat.
Avatar
Topi7070
 
Motor típusa: sv 1000 sz

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Apollo Dátum: 2014.05.20. 11:30

Sziasztok!

Elkészült a fejidomom!A képen látható módon fest http://kepfeltoltes.hu/140520/10325747_10202177836907406_2327222766282008425_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg A lámpák xenonnal vannak szerelve (35W).A kérdésem annyi lenne,hogy ha éjjel megy mind a 4db,azt elbírja-e a motor generátora?Tud annyit vissza tölteni,mint amennyit használ a 4db működés közben?Utána olvasgatva a dolgoknak elvileg kevesebbet fogyaszt,mint a normál izzó,viszont indításnál zabálja az áramot.
Várom segítségeteket!
Köszi!
"Sose száguldj gyorsabban,mint ahogy az őrangyalod repülni tud....."
Avatar
Apollo
 
Motor típusa: SV 650s 07'
Motor extrák: bukógomba,ledes index

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: vami Dátum: 2015.03.09. 08:30

Sziasztok!

Öcsém motorjában (2004-es 650-es) 11 év és 56000km szolgálat után úgy tűnik megadta magát az akku. Már csak bikázva indul hidegen, de aztán még életképes. Ugye ez még a gyári akku, és most kérdés, hogy mi legyen az utódja. Kínai Yuasa, esetleg valami más...
Bár valószínű, hogy idén max jövőre cseréli a motort, de mivel eddig is jól szolgált így normális akkut akar bele rakni.
Fr? Van jó ajánlatod?
Köszi szépen!
Avatar
vami
 
Motor típusa: DL 650

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2015.03.09. 09:16

Szia!
Van persze... De a kínai Yuasát már rég nem forgalmazom (Toplite).
Van a normál Yuasa, Motostart, Varta.
Ha jövőre eladja, akkor én a Vartát tenném, az se rossz akku, viszont olcsóbb mint a Yuasa.
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: vami Dátum: 2015.03.09. 11:32

Szia!

Köszi!
Öcsém felveszi veled a kapcsolatot.
Avatar
vami
 
Motor típusa: DL 650

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: D.Péter Dátum: 2015.06.28. 16:53

SZIASZTOK.

Szeretnék venni egy 2005-ös sv650s-t, de csak 29kw-os.Kérdésem az lenne,hogy ezt a tiltást ki lehet iktatni,és ez mennyire bonyolult művelet?
Előre is köszönöm.
D.Péter
 
Motor típusa: sv650s

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Degu Dátum: 2015.08.06. 17:49

Nincs induláskor gyújtás, főleg ha egész nap motoroztam vele, és megállok tankolni. Hiába tekergetem a kulcsot, semmi reagálás. Aztán ha pihen 15-20 percet akkor visszajön a gyújtás. Nem, nem a nagy piros kapcsolóval van letiltva az elektronika. Valakinek van valami ötlete, találkozott már ilyennel?
Degu
 
Telefonszám: 70/563-1052
Motor típusa: SV 1000S K7

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: zotya_ Dátum: 2015.08.06. 18:18

Degu írta:Nincs induláskor gyújtás, főleg ha egész nap motoroztam vele, és megállok tankolni. Hiába tekergetem a kulcsot, semmi reagálás. Aztán ha pihen 15-20 percet akkor visszajön a gyújtás. Nem, nem a nagy piros kapcsolóval van letiltva az elektronika. Valakinek van valami ötlete, találkozott már ilyennel?


Hali!

Így látatlanban elég nehéz. Amikor a hiba előáll akkor elő kell kapni a multimétert és méregetni... Akár egy kontaktos csati/relé is lehet ami ha felmelegszik akkor nagyon megnő az átmeneti ellenállása. Aztán ha visszahűl akkor megint működik.

Zotya
Avatar
zotya_
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: az nincsen :(

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: pit1981 Dátum: 2015.10.02. 19:19

Sziasztok! Van némi elektromos problémám.... Vettem egy külföldi papíros (olasz) K1 650-t ami előtte valószínüleg sokat állhatott. A gondom az, hogy a gyertyákat folyamatosan "kilövi" 2-3 indítás és már a 2-es hengernél ki is nyírta a gyertyát, aztán előbb-utóbb az 1-esnél is. :( már többször is cseréltem gyertyát (ngk cr9) de nem ok. Durrog, lángot lő ki, meg ilyesmi... Az elektronika sztem teljes káosz.... Valaki nem tud egy jó szakembert iskolc, vagy Eger Környékén? De olyan ember kellene nekem, aki nem csak a villamossághoz ért, de tudna csinálni egy szinkront és egy szelephézag beállítást is. Előre is Kösz!
pit1981
 
Motor típusa: sv 650n K1
Motor extrák: M/T03 első lámpa, breaking hullámos tárcsák, Gianelli dob

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: vami Dátum: 2015.10.03. 20:13

Keresd Édes Endrét, Andornaktálya Kövesdi út. Gondos, lelkiismeretes szerelő, hoztak már hozzá Miskolcról is vasat, bár én furcsának tartom, hogy ennyire ne legyen arra hozzáértő...
Avatar
vami
 
Motor típusa: DL 650

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: PJanos Dátum: 2016.03.15. 19:24

Sziasztok !
Sv 650n -m ben a gyujtáskulcs csak nagyon akadozva fordul el.
Befújtam keréktárcsa tisztítóval , jobb lett , de nem az igazi.
Megpróbáltam kivenni a gyujtáskapcsolót csak nem sikerült , hogyan tudnám kiszedni ?
Volt -e már hasonlóval dolgotok ?
PJanos
 
Motor típusa: SV 650n

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: PJanos Dátum: 2016.03.15. 19:27

pit1981 írta:Sziasztok! Van némi elektromos problémám.... Vettem egy külföldi papíros (olasz) K1 650-t ami előtte valószínüleg sokat állhatott. A gondom az, hogy a gyertyákat folyamatosan "kilövi" 2-3 indítás és már a 2-es hengernél ki is nyírta a gyertyát, aztán előbb-utóbb az 1-esnél is. :( már többször is cseréltem gyertyát (ngk cr9) de nem ok. Durrog, lángot lő ki, meg ilyesmi... Az elektronika sztem teljes káosz.... Valaki nem tud egy jó szakembert iskolc, vagy Eger Környékén? De olyan ember kellene nekem, aki nem csak a villamossághoz ért, de tudna csinálni egy szinkront és egy szelephézag beállítást is. Előre is Kösz!


Ezt a videót nézd meg szerintem ez lesz a baja :
https://www.youtube.com/watch?v=wgCDVEjqGuI
PJanos
 
Motor típusa: SV 650n

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: Atala Dátum: 2016.03.15. 20:59

PJanos írta:Sziasztok !
Sv 650n -m ben a gyujtáskulcs csak nagyon akadozva fordul el.
Befújtam keréktárcsa tisztítóval , jobb lett , de nem az igazi.
Megpróbáltam kivenni a gyujtáskapcsolót csak nem sikerült , hogyan tudnám kiszedni ?
Volt -e már hasonlóval dolgotok ?


HI.
Most az a gáz h a tisztítóval fújtad ki, akkor kimostad belőle a kenőanyagot is. WD40 de jobb lenne zárolajjal befújni és úgy megnézni.
Avatar
Atala
 
Motor típusa: SV 650 N K1
Motor extrák: Riasztó, sport plexi, Sasszem DRL, Vízhőfok mérő.

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2016.03.16. 08:10

Zárolajzóval vagy WD-40-nel fújd be, bár utóbbi se hosszú életű, mert elpárolog nagyrésze. A zárolajzó van erre a célra kifejlesztve. Persze ha mechanikus baja van, akkor nem sokat fog érni ez sem.
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: kobraCode Dátum: 2016.04.03. 19:54

Egy jó tanács mindenkinek, Banner Bike Bull AGM+SLA 11Ah akksit ne vegyetek, 2014.08 vettem. Télen se túl hideg se túl meleg helyen nem tároltam, motorból mindig ki volt véve, rendszeresen ellenőrizve és töltve.
Ide szezont nem kezdte meg, bár 12,6 - 12,8 V van benne, de indítani nem képes, csak kerreg tőle az önindító, de nem hajt. :-( Szomorú vagyok, 13e Ft volt, soha többé ilyen drága, inkább no name 5-6 ért és akkor 2-3 évente csere.
Avatar
kobraCode
 
Motor típusa: SV 650N Y

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: zotya_ Dátum: 2016.04.03. 19:58

kobraCode írta:Egy jó tanács mindenkinek, Banner Bike Bull AGM+SLA 11Ah akksit ne vegyetek, 2014.08 vettem. Télen se túl hideg se túl meleg helyen nem tároltam, motorból mindig ki volt véve, rendszeresen ellenőrizve és töltve.
Ide szezont nem kezdte meg, bár 12,6 - 12,8 V van benne, de indítani nem képes, csak kerreg tőle az önindító, de nem hajt. :-( Szomorú vagyok, 13e Ft volt, soha többé ilyen drága, inkább no name 5-6 ért és akkor 2-3 évente csere.


Ha jól rémlik a Banner-t régebben Perion-nak hívták. Autóba is f...s, én egyszer vettem olyat, soha többet.

Üdv,
Zotya
Avatar
zotya_
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: az nincsen :(

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2016.04.04. 08:51

Sajnos a noname aksik még ennyit sem bírnak.
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: kobraCode Dátum: 2016.04.04. 20:54

frpeter írta:Sajnos a noname aksik még ennyit sem bírnak.



De azért egy ekkora márkának sem 1,5 évet kéne bírnia hanem legalább 6-ot.
Régi MZ motoromban, egy zselés 7Ah riasztó akku volt, azzal vettem, ki tudja mióta volt bent, és nekem még elszolgált 7 évet. Ennyit a savas akkukról. Bár igaz az MZ nem önindítós...
Avatar
kobraCode
 
Motor típusa: SV 650N Y

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2016.04.05. 08:22

Az utolsó mondatban leírtad a lényeget. Plusz a "riasztó" akkukból van várható 10 éves élettartamú.
Sajnos a mai akkupiac harcol az árral, már a mai Yuasák se tudják azt mint régen, igaz nem is kerülnek annyiba. Ha belevesszük az inflációt, stb., akkor a 10 évvel ezelőtti ár felébe kerülnek, nyilván ennyiből nem lehet tartani ugyanazt a minőséget.
A tapasztalat az, hogy az olcsó kínai akkuk az első télig bírják, az olcsóbb kategóriás nagy nevek (pl. Banner) 1-2 szezont, az erős középkategóriák (pl. Varta) 2-4 évet, a Yuasa pedig 2-7 évet. Igen, ez is lehet 2, miután sajnos az árcsökkenés miatt ezek már karbantartásigényesebbek, mint a régiek, de ezt a felhasználók többsége ugyanúgy lesz**ja, mint régen, viszont ezek az akkuk ezt már nem tolerálják.
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: kobraCode Dátum: 2016.04.05. 18:32

frpeter írta:Az utolsó mondatban leírtad a lényeget. Plusz a "riasztó" akkukból van várható 10 éves élettartamú.
Sajnos a mai akkupiac harcol az árral, már a mai Yuasák se tudják azt mint régen, igaz nem is kerülnek annyiba. Ha belevesszük az inflációt, stb., akkor a 10 évvel ezelőtti ár felébe kerülnek, nyilván ennyiből nem lehet tartani ugyanazt a minőséget.
A tapasztalat az, hogy az olcsó kínai akkuk az első télig bírják, az olcsóbb kategóriás nagy nevek (pl. Banner) 1-2 szezont, az erős középkategóriák (pl. Varta) 2-4 évet, a Yuasa pedig 2-7 évet. Igen, ez is lehet 2, miután sajnos az árcsökkenés miatt ezek már karbantartásigényesebbek, mint a régiek, de ezt a felhasználók többsége ugyanúgy lesz**ja, mint régen, viszont ezek az akkuk ezt már nem tolerálják.



Karbantartás itt is megvolt, folyamatosan figyeltem a feszt, illetve havonta töltést kapott. Mivel nincs csepptöltőm így ez maradt. Lehet ha új akkut veszek legközelebb akkor kéne mellé venni egy csepptöltőt is??
Avatar
kobraCode
 
Motor típusa: SV 650N Y

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2016.04.06. 08:37

Hát a jó töltő eléggé fontos szerepet játszik az akku élettartamában az biztos. De a normális töltők 12-nél kezdődnek.
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: Elektronika - Elektromosság

HozzászólásSzerző: fkory Dátum: 2016.05.01. 10:37

Sziasztok!!!

Tudja valaki hogy hogyan lehet az órát beállitani???
Én sajna nem jöttem rá.... :(
fkory
 
Motor típusa: sv 650s
Motor extrák: LED vázvilágitás

ElőzőKövetkező

Vissza: Technikai dolgok, problémák, kiegészítők, motorral kapcsolatos egyebek

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég

Hirdetés