Műszaki problémák

Beállítások, tippek, alkatrészek, kiegészítők, segítségnyújtás és minden egyéb.

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: remate Dátum: 2015.02.24. 19:52

eszgé100 írta:Sziasztok!

Egy SV650s K3-as boldog tulaja vagyok, de sajnos egy pár hete előjött egy probléma, amit ezidáig nem tudtam orvosolni.

Egyik reggel azt vettem észre, hogy a kilométerórám menet közben is 0-n áll, majd néha-néha bekapcsol és hol normásilan mér, hol össze-vissza ugrál. Első körben a jeladóra tippeltem, tünetek alapján rákeresve ez volt az első 200 gugli találat, és szervizben is ez volt az első ötlet, gondoltam, mivel amúgy is most lesz esedékes a gumicsere, egykalap alatt azt is kicseréltetem. Csere után kicsit javult a helyzet, most már kevesebbszer fordul elő, hogy nem mér, de még mindig fenn áll az értékek fel-le ugrálása, és most már azt is észrevettem, megálláskor csak egy-két másodperc múlva nullázódik, és csak lassú guruláskor is 5-15 között ugrál. Szervizben azt mondták, hogy ha nem jeladó, akkor valószínű, hogy valami elektromos gubanc van, és van rá egy külsős szakijuk, akire az ilyet szokták rábízni, de őszintén szólva, mivel itt a UK-ben nem az olcsóságról híresek a "mesteremberek" nem sok kedvem van vagyonokat leperkáni egy villamosságisnak is, amíg nem próbálom meg legalább nagyjából kideríteni a probléma okát.



Kábeleket szemrevételeztem, nem találtam rajtuk külsérelmi nyomokat és a csatlakozóknál sem találtam korrozió vagy égés nyomát.

Nagyon szépen megköszönném, ha bármilyen egyéb ötlettel ki tudnátok segíteni, esetleg olyan dologgal, amit még itthon ellenőrizhetek, vagy csak legalább ami alapján valami támpontot tudjak adni a szakinak, hogy merrefele keresgélje a hiba okát.

Előre is köszönöm



Szia!

Lehet nagyon más a baj, de egy próbát megér. Nekem 2008-as évjáratú az SV-m. Pár éve volt olyan tünetem, hogy a kilométer órám össze-vissza ugrált lehetetlen sebességeket mutatva pár másodpercig, majd visszaállt a rend. Kiderült, hogy az akkunál a test kábel volt minimálisan lelazulva. Remélem Nálad is valami hasonlóan banális dolog van és nem kell a zsebedbe nyúlni.

Máté
Avatar
remate
 
Motor típusa: SV 650 K8
Motor extrák: sportkidörrögő és benzin, mint luxuscikk

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: eszgé100 Dátum: 2015.02.26. 18:22

Koszonom szepen, hetvegen, ha jo ido lesz akkor szetkapom es rapillantok
Avatar
eszgé100
 
Motor típusa: SV 650S K3

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: Z650c3ka Dátum: 2015.03.12. 22:22

Sv1000.Szerintem egy fosrakat az egész.Szétmegy a váltója,sz...r a kuplungja(ha hajtod 10e km után atomjaira hullik),felverődnek a szelepek,elszáll a főtengely,a ford.szám mérő csillapítatlanná válik vagy elszáll az egész,a kis lánckerék szimeringnél elfossa az olajat,az alsó kupl.munkahenger tömítetlenné válik,a hátsó lámpa ledsor"foghíjassá válik"stb.stb.stb.Kétpálcás búcsús gagyi az egész,egy igazi tömegcikk,még a duda sem jó.A legnagyobb baja az hogy legyártották.Egy rémálom,főleg ha szerelned kell.Rettegés vele elindulni vele bárhová.Olvasztóba vele,de még ott is kárt csinál!!!
Z650c3ka
 
Motor típusa: kawasaki z650c3
Motor extrák: 1979-ben gyártott

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2015.03.13. 07:54

Azért mert te megvettél egy bontószökevényt, még a motor és a konstrukció nem sz...r. alátámasztja ezt elég sok user, akinek volt és van.
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: Capirex Dátum: 2015.03.13. 08:21

Köszönjük, hogy csak azért regisztráltál ide, hogy megoszd velünk ezeket az értékes információkat!

Z650c3ka írta:Sv1000.Szerintem egy fosrakat az egész.Szétmegy a váltója,sz...r a kuplungja(ha hajtod 10e km után atomjaira hullik),felverődnek a szelepek,elszáll a főtengely,a ford.szám mérő csillapítatlanná válik vagy elszáll az egész,a kis lánckerék szimeringnél elfossa az olajat,az alsó kupl.munkahenger tömítetlenné válik,a hátsó lámpa ledsor"foghíjassá válik"stb.stb.stb.Kétpálcás búcsús gagyi az egész,egy igazi tömegcikk,még a duda sem jó.A legnagyobb baja az hogy legyártották.Egy rémálom,főleg ha szerelned kell.Rettegés vele elindulni vele bárhová.Olvasztóba vele,de még ott is kárt csinál!!!
Avatar
Capirex
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Motor típusa: BMW F650GS
Motor extrák: ABS, RDC, markolatfűtés, középállvány, fedélzeti számítógép, bukócső, kartervédő, dobozok, kézvédők, magas plexi, lézerblokkoló, zselés ülés

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: Ferike1051 Dátum: 2015.04.01. 09:52

Sziasztok!Az lenne a kérdésem hogy ha fel melegszik a motor akkor ciripelő kattogó hangot hallok a blokk felől!Mi adhatja ki ezt a hangot???
Ferike1051
 
Motor típusa: SV 650S 2004

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: Capirex Dátum: 2015.04.02. 10:06

Nézesd meg a szelephézagot!
Ferike1051 írta:Sziasztok!Az lenne a kérdésem hogy ha fel melegszik a motor akkor ciripelő kattogó hangot hallok a blokk felől!Mi adhatja ki ezt a hangot???
Avatar
Capirex
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Motor típusa: BMW F650GS
Motor extrák: ABS, RDC, markolatfűtés, középállvány, fedélzeti számítógép, bukócső, kartervédő, dobozok, kézvédők, magas plexi, lézerblokkoló, zselés ülés

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2015.04.02. 23:04

Annak, aki GSXR-nek vesz egy iylen gépet, annak valóban egy fostalicska. Aki annak veszi, amire ki van találva, annak tökéletes gép.
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: Bunkomotoros Dátum: 2015.04.03. 03:56

Sziasztok,

tudom hülye kérdés lesz :) de elméleti síkon haverommal eljátszottunk a gondolattal hogy egy ezredes blokkja vajon belemenne a 650 vázába az sv-nél?
természetesen gyártási év azonosság esetén.
Avatar
Bunkomotoros
 
Motor típusa: SV 650S K5
Motor extrák: Finster dob

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2015.04.03. 07:50

Mindent meg lehet oldani, ha valaki szeret barkácsolni. De jó sose lesz :)
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: koko333 Dátum: 2015.04.05. 20:07

Sziasztok! :)
Az lenne a problémám ,hogy hidegen inditom kb 1100 a fordulatszám ,de mire bemelegszik felmegy 1500-ra. Mi lehet a gond?:)
Válaszokat előre is köszönöm!:)
koko333
 
Motor típusa: sv650n 2003
Motor extrák: Gyári:)

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: Gorsium_2010 Dátum: 2015.04.14. 23:34

Tisztelt Sv-sek!

SV 1000N-K7 -en van újkora óta a tükörszárral problémám. Nagyobb gyorsításnál, vagy 160-felett lelazul "behajlik". Nem a tükörszár, mert azt már Loctite-al rögzitettem, hanem a tükörszár végén a tükörlap alatti forgónál adja meg magát ! Ez gyakor hiba? Vagy csak nálam jelentkezik ,mert megvettem a Suzuki sparen is látható általuk forgalmazott kicsit nagyobb légterelő plexit ami mintha pont oda terelné a levegőt! Gondoltam már új gyári tükröt is venni, de tartok attól, hogy ugyanígy járnék vele.

Várom ötleteiteket ,tapasztalataitokat!

Üdv: Gorsium
Gorsium_2010
 
Telefonszám: 203995653
Motor típusa: SV 1000 N K7
Motor extrák: Martin dobok, Nagyobb gyári plexi. Módosított rendszámtartó és hátsó sárvédő a láncvédővel.

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: zotya_ Dátum: 2015.04.18. 08:41

Gorsium_2010 írta:Tisztelt Sv-sek!

SV 1000N-K7 -en van újkora óta a tükörszárral problémám. Nagyobb gyorsításnál, vagy 160-felett lelazul "behajlik". Nem a tükörszár, mert azt már Loctite-al rögzitettem, hanem a tükörszár végén a tükörlap alatti forgónál adja meg magát ! Ez gyakor hiba? Vagy csak nálam jelentkezik ,mert megvettem a Suzuki sparen is látható általuk forgalmazott kicsit nagyobb légterelő plexit ami mintha pont oda terelné a levegőt! Gondoltam már új gyári tükröt is venni, de tartok attól, hogy ugyanígy járnék vele.

Várom ötleteiteket ,tapasztalataitokat!

Üdv: Gorsium



Szia!

Ilyen jelegű hibáról még nem hallottam. Nekem ugyan S verzió volt és annak más a tükre, N-es tulajokat sem hallottam panaszkodni.

Válaszul azokra a hozzászólásokra amik időközben törölve lettek, ismerünk olyan embert aki 100e km fölött hajtott ilyen masinába. És valahogy nem akart szétesni. :D
Az SV egy remek motor, mondom ezt még úgy is hogy utána GSXR-em volt ami egyik barátom szerint űrtechnika az SV-hez képest. :D

Üdv,
Zotya
Avatar
zotya_
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: az nincsen :(

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: szaboolcs Dátum: 2015.04.23. 11:46

Sziasztok,

nemrégiben lettem egy SV650S K8-nak a tulaja, viszont sajnos jelentkezett egy hiba, amit nem értek. Ha egy nagyobb bukkanóra vagy egy kátyúba megyek bele, akkor a lengéscsillapító környékéről jön egy-egy elég hangos koppanás. Néztem a kormánycsapágyat, a lengéscsillapítót, nem látok/érzek semmi abnormálisat rajta, a féktárcsáknál van egy kis mozgás a patentoknál, úgy tudom, hogy ez normális, viszont nem hiszem, hogy az adhatna ki ekkora hangot. Valakinek van valami ötlete? Próbáljak húzni valamely csavaron, lehet, hogy akár a fejidomból jöhet valami? Eléggé aggaszt, hogy ilyen hangosan koppan.

Válaszotokat előre is köszi!
Avatar
szaboolcs
 
Motor típusa: SV650S K8
Motor extrák: G.P.R. dob

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: zotya_ Dátum: 2015.04.23. 18:58

szaboolcs írta:Sziasztok,

nemrégiben lettem egy SV650S K8-nak a tulaja, viszont sajnos jelentkezett egy hiba, amit nem értek. Ha egy nagyobb bukkanóra vagy egy kátyúba megyek bele, akkor a lengéscsillapító környékéről jön egy-egy elég hangos koppanás. Néztem a kormánycsapágyat, a lengéscsillapítót, nem látok/érzek semmi abnormálisat rajta, a féktárcsáknál van egy kis mozgás a patentoknál, úgy tudom, hogy ez normális, viszont nem hiszem, hogy az adhatna ki ekkora hangot. Valakinek van valami ötlete? Próbáljak húzni valamely csavaron, lehet, hogy akár a fejidomból jöhet valami? Eléggé aggaszt, hogy ilyen hangosan koppan.

Válaszotokat előre is köszi!


Hát ezt így nem lehet megállapítani. Nem a telo koppan fel?
A féktárcsa pár tizedet mozoghat, az normális.

Zotya
Avatar
zotya_
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: az nincsen :(

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: szaboolcs Dátum: 2015.04.23. 21:55

zotya_ írta:
szaboolcs írta:Sziasztok,

nemrégiben lettem egy SV650S K8-nak a tulaja, viszont sajnos jelentkezett egy hiba, amit nem értek. Ha egy nagyobb bukkanóra vagy egy kátyúba megyek bele, akkor a lengéscsillapító környékéről jön egy-egy elég hangos koppanás. Néztem a kormánycsapágyat, a lengéscsillapítót, nem látok/érzek semmi abnormálisat rajta, a féktárcsáknál van egy kis mozgás a patentoknál, úgy tudom, hogy ez normális, viszont nem hiszem, hogy az adhatna ki ekkora hangot. Valakinek van valami ötlete? Próbáljak húzni valamely csavaron, lehet, hogy akár a fejidomból jöhet valami? Eléggé aggaszt, hogy ilyen hangosan koppan.

Válaszotokat előre is köszi!


Hát ezt így nem lehet megállapítani. Nem a telo koppan fel?
A féktárcsa pár tizedet mozoghat, az normális.

Zotya



Én is a telora gondoltam, egy ismerős nézte de azt mondta, hogy szerinte nem az lesz, de nem győzött meg (meg nem is 100%-ra mondta). Hogy tudnám ellenőrizni, hogy biztosan az e vagy nem az e? Van rá valami módszer? Ha az, cserélni kell? Csak nagyobb bukkanóknál jelentkezik a koppanás, de nagyon úgy érzem hogy onnan jön.
Avatar
szaboolcs
 
Motor típusa: SV650S K8
Motor extrák: G.P.R. dob

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2015.04.24. 09:05

SV betegség, hogy gyenge a teló. Álló helyzetben is elő tudod idézni, ha nagy erővel gyorsan nyomkodod. Az egyszerűbb megoldás csere 15W telóolajra, a drágább ugyanez, plusz rugócsere.
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: szaboolcs Dátum: 2015.04.24. 13:36

frpeter írta:SV betegség, hogy gyenge a teló. Álló helyzetben is elő tudod idézni, ha nagy erővel gyorsan nyomkodod. Az egyszerűbb megoldás csere 15W telóolajra, a drágább ugyanez, plusz rugócsere.



Igen, próbáltam, úgy nem sikerült előidézni, lehet gyenge vagyok :D A féktárcsa kopog de az sokkal halkabb. Esetleg ha keményebbre állítom a telót az is segíthet szerinteted? Most közepesen van. Továbbá a kormánycsapágyat szétszerelés nélkül megtudom kicsit jobban húzni, lehet az is kilazult az idők folyamán kicsit, ha igen, hogyan? Bocsi hogy ennyit kérdezek :)
Avatar
szaboolcs
 
Motor típusa: SV650S K8
Motor extrák: G.P.R. dob

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: Capirex Dátum: 2015.04.25. 10:49

szaboolcs írta:
frpeter írta:SV betegség, hogy gyenge a teló. Álló helyzetben is elő tudod idézni, ha nagy erővel gyorsan nyomkodod. Az egyszerűbb megoldás csere 15W telóolajra, a drágább ugyanez, plusz rugócsere.



Igen, próbáltam, úgy nem sikerült előidézni, lehet gyenge vagyok :D A féktárcsa kopog de az sokkal halkabb. Esetleg ha keményebbre állítom a telót az is segíthet szerinteted? Most közepesen van. Továbbá a kormánycsapágyat szétszerelés nélkül megtudom kicsit jobban húzni, lehet az is kilazult az idők folyamán kicsit, ha igen, hogyan? Bocsi hogy ennyit kérdezek :)


A kormánycsapágyat úgy tudod megnézni, hogy az első kereket nekitolod egy falnak, behúzod a féket és tolod előre a motort. Ha érzel mozgást a váznyaknál, akkor kell húzni a csapágyon. A felsű villahíd alatt van két körmös anya, ezeket kell lelazítani. Az alsót megfelelően meghúzod (az előbb leírt mozgás megszűnjön, de a kormányt könnyen lehessen forgatni), majd a felsővel lekontrázod.
Fel kellene emelni a motor elejét, úgy hogy szabadon tudd mozgatni a kormányt. Ha valahol akadást érzékelsz, akkor cserélni kell a kormánycsapágyat.
Avatar
Capirex
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Motor típusa: BMW F650GS
Motor extrák: ABS, RDC, markolatfűtés, középállvány, fedélzeti számítógép, bukócső, kartervédő, dobozok, kézvédők, magas plexi, lézerblokkoló, zselés ülés

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: Z650c3ka Dátum: 2015.04.26. 20:53

K
ormánycsapágyon soha nem húzunk.Csak cseréljük.
Capirex írta:
szaboolcs írta:

Igen, próbáltam, úgy nem sikerült előidézni, lehet gyenge vagyok :D A féktárcsa kopog de az sokkal halkabb. Esetleg ha keményebbre állítom a telót az is segíthet szerinteted? Most közepesen van. Továbbá a kormánycsapágyat szétszerelés nélkül megtudom kicsit jobban húzni, lehet az is kilazult az idők folyamán kicsit, ha igen, hogyan? Bocsi hogy ennyit kérdezek :)


A kormánycsapágyat úgy tudod megnézni, hogy az első kereket nekitolod egy falnak, behúzod a féket és tolod előre a motort. Ha érzel mozgást a váznyaknál, akkor kell húzni a csapágyon. A felsű villahíd alatt van két körmös anya, ezeket kell lelazítani. Az alsót megfelelően meghúzod (az előbb leírt mozgás megszűnjön, de a kormányt könnyen lehessen forgatni), majd a felsővel lekontrázod.
Fel kellene emelni a motor elejét, úgy hogy szabadon tudd mozgatni a kormányt. Ha valahol akadást érzékelsz, akkor cserélni kell a kormánycsapágyat.
Z650c3ka
 
Motor típusa: kawasaki z650c3
Motor extrák: 1979-ben gyártott

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: Z650c3ka Dátum: 2015.04.26. 20:53

Z650c3ka írta:Kormánycsapágyon soha nem húzunk.Csak cseréljük.
Capirex írta:Egyébként csak a fékbetétek mozognak a nyeregben.Ez teljesen normális.

A kormánycsapágyat úgy tudod megnézni, hogy az első kereket nekitolod egy falnak, behúzod a féket és tolod előre a motort. Ha érzel mozgást a váznyaknál, akkor kell húzni a csapágyon. A felsű villahíd alatt van két körmös anya, ezeket kell lelazítani. Az alsót megfelelően meghúzod (az előbb leírt mozgás megszűnjön, de a kormányt könnyen lehessen forgatni), majd a felsővel lekontrázod.
Fel kellene emelni a motor elejét, úgy hogy szabadon tudd mozgatni a kormányt. Ha valahol akadást érzékelsz, akkor cserélni kell a kormánycsapágyat.
Z650c3ka
 
Motor típusa: kawasaki z650c3
Motor extrák: 1979-ben gyártott

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: szaboolcs Dátum: 2015.04.27. 09:57

Capirex írta:
szaboolcs írta:

Igen, próbáltam, úgy nem sikerült előidézni, lehet gyenge vagyok :D A féktárcsa kopog de az sokkal halkabb. Esetleg ha keményebbre állítom a telót az is segíthet szerinteted? Most közepesen van. Továbbá a kormánycsapágyat szétszerelés nélkül megtudom kicsit jobban húzni, lehet az is kilazult az idők folyamán kicsit, ha igen, hogyan? Bocsi hogy ennyit kérdezek :)


A kormánycsapágyat úgy tudod megnézni, hogy az első kereket nekitolod egy falnak, behúzod a féket és tolod előre a motort. Ha érzel mozgást a váznyaknál, akkor kell húzni a csapágyon. A felsű villahíd alatt van két körmös anya, ezeket kell lelazítani. Az alsót megfelelően meghúzod (az előbb leírt mozgás megszűnjön, de a kormányt könnyen lehessen forgatni), majd a felsővel lekontrázod.
Fel kellene emelni a motor elejét, úgy hogy szabadon tudd mozgatni a kormányt. Ha valahol akadást érzékelsz, akkor cserélni kell a kormánycsapágyat.



Köszi szépen, közben kiderült, hogy tényleg a fék szól ekkorát, sőt utánajártam és tudnak állítani a féken, hogy ismételten ne kopogjon.
Avatar
szaboolcs
 
Motor típusa: SV650S K8
Motor extrák: G.P.R. dob

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: Capirex Dátum: 2015.04.27. 17:41

Z650c3ka írta:
Z650c3ka írta:Kormánycsapágyon soha nem húzunk.Csak cseréljük.

Akkor egy kis olvasnivaló:

Avatar
Capirex
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Motor típusa: BMW F650GS
Motor extrák: ABS, RDC, markolatfűtés, középállvány, fedélzeti számítógép, bukócső, kartervédő, dobozok, kézvédők, magas plexi, lézerblokkoló, zselés ülés

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: Lezlo Dátum: 2015.04.30. 15:34

Sziasztok!
Másfél hete SV tulajjá léptem elő és sikerült a második nap rommá törni a motor elejét... Lassan elkészül mindent megszereztem hozzá, de esetleg nincs valakinek egy kuplungmunkahenger tartálya, bontóban mindenhol csak munkahengerrel együtt adják (SV1000S K7). ebayről pedig minimum 2 hét :S Addig nem bírom ki :) Válaszokat előre is köszönöm. Ha kész lesz végre rakok fel képet :)
Lezlo
 
Telefonszám: 203713334
Motor típusa: SV1000S K7

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: lalisv1000s Dátum: 2015.05.05. 11:23

Sziasztok! nem régen vettem egy sv 1000s K7-t és még ismerkedem vele! De, üresben járva a motornak van egy kerregő hangja, viszont a kuplung behúzásával ez a hang teljesen elmúlik! Ez normális? Nincs benne sok km (13000) Köszönöm a választ előre is!
lalisv1000s
 
Motor típusa: Sv 1000s K7

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: vilmaboy Dátum: 2015.05.06. 21:04

Szaisztok!

A véleményeteket szeretném kérni, hogy ha a hátsó 160as gumi helyett 150est teszek fel, akkor mennyiben változna és mi változna a motoron? A történet pusztán annyi, hogy kezd elkopni a hátsó és egy barátomnak pedig van egy ContiRoadAttack a garázsban zsír új, amit nem használ fel mert eladta a vasat és másikra meg nem jó... Én feltenném, csak nem tudom vajon mennyire változik a kanyarodás stb... (szerintem nem lehet jelentős..)

Válaszokat előre is köszi...
vilmaboy
 
Motor típusa: Sv 650 AV 2002
Motor extrák: Hullámos tárcsa, fém fékcső, fokozat kijelző, Sebring dobi, bukógomba, kézvédő, hasidom, sárvédő, eloxált fék és kuplungkar, kis index, kis tükrök

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: Kistacs Dátum: 2015.06.11. 17:20

Sziasztok!

Most vettem egy 650-es Sv-t. 2005 végi, 21500km-rel, vezettt szervizkonyves, első tulajos. Ezt csak azért írom le, hogy a problémám megoldásánál tudjatok mihez viszonyítani.
Lehetséges, hogy a vezérműlánc feszítőn állítani kell egy ennyi km-es motornál? Vagy szelephézag probléma? Elég zavaróan "kelepel" a blokk. Alapjáraton semmi, terhelés alatt viszont ifolyamatos pattog hang a blokk felől. Olaj csere után valamennyit csökkent ez a hang.
Kérem a segítségeteket.

Köszönöm.

Gábor
Kistacs
 
Telefonszám: 36706533556
Motor típusa: SV 1000 S

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: zotya_ Dátum: 2015.06.11. 18:04

Kistacs írta:Sziasztok!

Most vettem egy 650-es Sv-t. 2005 végi, 21500km-rel, vezettt szervizkonyves, első tulajos. Ezt csak azért írom le, hogy a problémám megoldásánál tudjatok mihez viszonyítani.
Lehetséges, hogy a vezérműlánc feszítőn állítani kell egy ennyi km-es motornál? Vagy szelephézag probléma? Elég zavaróan "kelepel" a blokk. Alapjáraton semmi, terhelés alatt viszont ifolyamatos pattog hang a blokk felől. Olaj csere után valamennyit csökkent ez a hang.
Kérem a segítségeteket.

Köszönöm.

Gábor


Szia!

Szóval vettél egy 10 éves mocit 21500km-el? A két adatból az életkor akár igaz is lehet, a km nem valószínű. :( Javaslom hogy vidd el valami normális szervizbe, és ha bizonyítható az óra tekergetés akkor fordulj bizalommal az eladóhoz.

Üdv,
Zotya
Avatar
zotya_
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: az nincsen :(

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: DonFigaro Dátum: 2015.06.14. 12:03

Sziasztok,

nem tudom, hogy az oldal működik e még, de megpróbálkozom vele.

A segítségeteket szeretném érni hátha valaki már találkoztál ilyennel.

Nekem egy SV 650N-em van 2001-es kiadás. Most hétvégén mentünk le Alsóörsre és egy pihenő alkalmával történt egy kis baleset. Járó motornál a gép eldőlt a jobb oldalára, az utolsó pillanatokban ahogy tudtam megtartottam de leért az oldalára. Anyagi kár nem lett benne csak a kipufogó karcolódott meg kicsit, meg a kormány végéről ugrott le a védőfej. A kormány kicsit befordult és ezzel a motor felbőgött abban a pillanatban leállítottam a gépet, de utána nem akar elindulni
gombnyomásra a relé ha jól mondom az kapcsol egy kis kattanást lehet hallani de nem kezd el hajtani az önindító. 2-esben megtolva azaz betolva indult a gép, viszont a következő leállításkor meg azóta is be kell tolni. Többen mondták hogy van bennük egy borulás szenzor ha ez a neve és azt kell visszakapcsolni normál állapotba. viszont egy szerelőtől kapott telefonos infó alapján sajnos nem találtuk meg.

A kérdés és a segítség pedig arra irányulna hogy létezik e ez a szerkezet és ha igen akkor hol található és hogyan kell pontosan visszakapcsolni, persze ha ezt meg lehet csinálni. Vagy esetleg nem ez lenne az oka akkor mi lehet a probléma.

A biztosítékokat megnéztük azoknál minden rendben volt.

Válaszokat és segítséget előre is köszönöm.
DonFigaro
 
Motor típusa: SV 650N

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: vami Dátum: 2015.06.15. 07:23

Bár azt mondtad csak karcolások keletkeztek, de ha jobbra dőlt valami kiálló kő akár bánthatta az önindító kábelét is. (Igaz nekem 2004-es volt, nem tudom a régebbin is ugyanott van e...)
Az én motorom is dőlt már el, de nem kellett semmit kapcsolgatni, hogy induljon.
Avatar
vami
 
Motor típusa: DL 650

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2015.06.15. 10:22

Nem tudok dőléskapcsolóról, itt valószínűleg valami kábel rongálódhatott meg az önindtónál. Egy elektroműszerész szerintem meg tudja oldani a dolgot.
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: remate Dátum: 2015.06.15. 10:23

Sziasztok!

2008-as évjáratú naked SV-m nél észrevettem, hogy 3-4-ezres fordulat körül a szokásos V2 csühögésen felül furcsa rezonáló hangot lehet hallani. Álló motornál sikerült lokalizálnom a hangot, a hűtő ütögetésével keltett rezgéstől a csatolt képen látható alkatrésznél, (szerintem a termosz) hallok egy furcsa zörgést, mintha valami lazán felfüggesztve megrezegne. Hűtési problémám és egyéb tünetem nincs. Tegnap egy szimpatikus SV-s kollega gépénél hasonló módon megütögetve a hűtőt nem sikerült ugyan ezt a hangot produkálni. Semmi egyéb lelazulást nem vettem észre, 99%, hogy az alkatrész belseje zörög. Hangot nem sikerült feltöltenem ide.

Van esetleg tipp, hogy mi okozhatja? Beszéltem egy szervízessel, elküldtem neki a hangot, de nem tudott érdemben hozzászólni. Sajnos még nem volt alkalmam személyesen elvinni szakemberhez.

Köszönöm ha valaki ír!

(a kép mosás után készült, azért van némi nedvesség a csöveknél)

[remate]



SV650.jpg
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
Avatar
remate
 
Motor típusa: SV 650 K8
Motor extrák: sportkidörrögő és benzin, mint luxuscikk

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: motorosöcsi Dátum: 2015.10.19. 21:30

Sziasztok. Olyan kérdésem volna sv1000 kuplungját szeretném meg csináltatni felújitatni tud valaki elérhetőséget aki meg tudja csinálni ? Láttam a videókat a yutyobon hogy csinálják esztergálják . Valami olyasmit kellene vele is elvégezni.
motorosöcsi
 
Motor típusa: sv 1000 s 2005
Motor extrák: Hasidom

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: Sz.Zoli Dátum: 2016.03.22. 11:04

Üdv mindenkinek!Problémám a következö:motorom(sv650sk3) alapjáraton,üresben,hidegen,melegen halk,folyamatos kerregö hangot produkál,ami a kuplungkar behúzásával azonnal megszünik.Van valakinek bármilyen tapasztalata,hogy mi lehet az oka,és mi a megoldás rá?Köszönöm a válaszokat!
Sz.Zoli
 
Motor típusa: SV 650S K3

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: kupak1990 Dátum: 2016.03.22. 18:56

Hello! olyan gondom van hogy városba 10km után nehéz váltani 1ből 2be jah és az üres eszembe se jut csak marha nehezen veszi be mi okozhatja? sv 650n 2000évjárat
kupak1990
 
Motor típusa: SV 650 N

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: kobraCode Dátum: 2016.03.22. 20:56

Sz.Zoli írta:Üdv mindenkinek!Problémám a következö:motorom(sv650sk3) alapjáraton,üresben,hidegen,melegen halk,folyamatos kerregö hangot produkál,ami a kuplungkar behúzásával azonnal megszünik.Van valakinek bármilyen tapasztalata,hogy mi lehet az oka,és mi a megoldás rá?Köszönöm a válaszokat!



Az SV-knek kicsit zajosabb a kuplungja mint egy sor4-nek, nem lehet hogy csak ezt hallod? Olajcsere esetleg? Milyen olajat használsz?
Avatar
kobraCode
 
Motor típusa: SV 650N Y

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: kobraCode Dátum: 2016.03.22. 20:57

kupak1990 írta:Hello! olyan gondom van hogy városba 10km után nehéz váltani 1ből 2be jah és az üres eszembe se jut csak marha nehezen veszi be mi okozhatja? sv 650n 2000évjárat



Szia!
Kuplung holtjáték nem ment el? Vagyis inkább megvan? Olaj nem volt cserélve mostanában? Van olyan olaj amitől nehézkesebb lehet a váltás. Én Motul 5100-et használok de sokan azt mondják hogy a 7100 még attól is jobb.
Avatar
kobraCode
 
Motor típusa: SV 650N Y

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: Sz.Zoli Dátum: 2016.03.24. 07:49

Üdv!Motul 5100 van benne.Nekem csak azért tünik abnormálisnak a hang,mert a kuplung behúzásakor azonnal elhallgat,és a kerregés egyértelmüen,a kuplung oldalról jön.Egyébként tökéletesen müködik.Érdemes megbontani a kuplung oldalt,vagy hagyjam a 3.14csába?Amúgy dobcsere után tünt fel,müszakira megy a jószág,muszáj volt a gyárit feltenni,a nyitott dobbal nem is hallatszik.Köszönök a válaszokat!
Sz.Zoli
 
Motor típusa: SV 650S K3

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: zotya_ Dátum: 2016.03.25. 07:13

Sz.Zoli írta:Üdv!Motul 5100 van benne.Nekem csak azért tünik abnormálisnak a hang,mert a kuplung behúzásakor azonnal elhallgat,és a kerregés egyértelmüen,a kuplung oldalról jön.Egyébként tökéletesen müködik.Érdemes megbontani a kuplung oldalt,vagy hagyjam a 3.14csába?Amúgy dobcsere után tünt fel,müszakira megy a jószág,muszáj volt a gyárit feltenni,a nyitott dobbal nem is hallatszik.Köszönök a válaszokat!


Szia!

Szerintem a kerregő hang nem tekinthető normálisnak. Én utánajárnék mielőtt valami következménye lesz.

Üdv,
Zotya
Avatar
zotya_
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: az nincsen :(

Re: Műszaki problémák

HozzászólásSzerző: tiborka86 Dátum: 2016.04.16. 18:18

Sziasztok!

Kerékcserénél elszórtam a hátsó kerék jobb oldali távtartóját.
Hol tudok venni?

Eőre is köszi a válaszokat.

Tibi
tiborka86
 
Motor típusa: SV 650

ElőzőKövetkező

Vissza: Technikai dolgok, problémák, kiegészítők, motorral kapcsolatos egyebek

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég

Hirdetés