Túraképek, beszámolók

Lezárt túrák, túrabeszámolók, képek, vélemények.

Moderátorok: kocamotoros,

Túraképek, beszámolók

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2009.02.08. 10:14

Ide kerülnek fel az ftp-n és weben megtalálható túraképek tömörítve, valamint a túrabeszámolók.
Ide csak adminok tudnak írni, a túrát megbeszélni a túra topicjában lehet, amit keress a véget ért túrákban vagy az archívumban.
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: Túraképek, beszámolók

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2009.03.22. 18:18

Na a hétvége érdekesen sikerült, jól indult, jól végződött, csak a közben történt dolgok elmaradhattak volna...
Szombat reggel kitaláltuk tökivel, hogy menjünk ki szlovákiába egyet kerülni, de akkor már aludjunk is kint Popradban. Hát a reggeli töki féle fék összeszerelésből nem lett semmi, azt hiába pumpálgattuk :) Közben megérkeztem andrewék és eszpeti, de peti hamar feladta a dolgot, és elindult a Balcsi felé rokonlátogatóba (igaz nem ott kötött ki). Végül is mivel esélytelennek látszott a dolog, és a 9 órás indulásból már déli fékszerelésnél tartottunk, így andrewékkal elindultam sanyihoz, aki éppen összerakta az újrafényezett gépét, mely busanarancsnak indult, de narancsospiros lett belőle, bár sztem ez se néz ki rosszul ;) Sajnos egy szerencsétlen megállás miatt volt egy kis csúszás, de hála istennek mindenki nagyjából egyben megúszta a dolgot. Miután összeszedtük magunkat, de leginkább andrew és lívi, ők hazafelé vették az irányt én pedig továbbgurultam sanyi felé, akinél találtam egy sz. pétert és pár finom házi sütésű móni féle kalácsot, amik nagyon finomra sikerültek :) Gyorsan kitaláltuk, hogy megyünk egyet Visegrád felé, mivel a Velencei tó már elég uncsi volt. Itt jöttem rá, hogy aPR2 elég jó gumi, fent pedig ittunk egy-két forró teát, majd elindultunk hazafelé. Én beugrottam töki barátomhoz egy-két jó pofa sörre, miközben gyorsan megcsináltuk a fékjét. Reggel meglepődve tapasztaltuk, hogy a fék még mindig működik, viszont benzin nélkül bikakábellel se indul a régi SV...
Így ismét kis csúszással, de végül elindultunk végre a nagy szlovákia felé. 1000 méter felé közeledve sajnos jéggel és sok hóval találkoztunk, így Poprad, a kitűzött cél, átment fényképezős túrába. 350km után azt mondom mára ennyi elég volt :)

Összes képünk egyben innen tölthető le.

090322sk03.jpg
090322sk24.jpg
090322sk26.jpg
090322sk33.jpg
090322sk47.jpg
090322sk60.jpg
090322sk66.jpg
090322sk70.jpg
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: Ilyen volt a mai gurulás...

HozzászólásSzerző: Töki Dátum: 2009.03.26. 21:39

A Tátra megközelíthetetlen

2009.03.22

Kezdődött is a szokásos, menjünk valahová gurulni, mert ezt már nem lehet egyszerűen kibírni. Nagy ötleteket és nagy terveket szövögettünk Frpeter ezer éves barátommal. Gondoltunk, hogy mennyünk ki Poprádba a szokásos kis hotelbe mert az jó, szép és még van is mit nézni a Tátra hegység személyében. Nagyon jó ötletnek indult az egész. De…
Szombat ’’reggel” hazaértem, gyorsan neki álltam a motorszerelésnek, mivel, hogy az első fék rendeszem teljesen ki lett mosva így nem ártana összerakni őket az új sinter fékbetétekkel. Maradjunk annyiban, hogy a művelet nem sikerült épp triviálisra. Olyan apróságokra sem árt oda figyelni, mint pl. egy apró kis csapszegre és egy apró kis zégerre. Mert bizony ezek nélkül nehéz rögzíteni egy munkahengert. De nem gond, egy csavart kifúrtam és azt egy vastag műszaki cérnával (értsd dróttal) rögzítettem. Ezek után jött egy váratlan munka, amivel a komplett délutánom el is röppent viszont legalább estefelé Frpeter cimborám vissza érkezett hozzám. Segített az utolsó légtelenítő mozdulatsor elvégzésével amivel prímává vált az első fékrendszerem. Kafa, jó lett a fék de kb 18 órát mutatott az óra.Nyitottunk egy két sört és elkezdtük megtervezni az egyik nagyobb idei túránkat némi Töki féle házi kolbásszal. Vasárnapra azt a tervet hagytuk meg magunknak,hogy északi irányban az 529-es útról támadunk, átmotorozzunk a Tátrát és utána az 577-es úton kanyargunk vissza. Maga a terv hibátlan, egyszer mindenki járja le ezt a két útvonalat. Bődületesen szép és kanyargós utakon motorozhat végig az ember ha e két utat választja.

Mivel vasárnap reggelre a fékem még mindig meg volt, gondoltunk, hogy hát induljunk el, igaz Grafipapa nélkül, mert ő később ébredt, mint várta azt. De bizony az SV-m nem indult be, már az akkumulátorom is lemerült. Gondoltam, hogy csodásan indul ez a túra… Közben Frpeterrel rájöttünk arra, hogy hiába van kevesebb elektronika a régebbi SV-ben mint az újban attól még bizony benzin nélkül nem fog beindulni.
Szerencsére volt itthon benzin a kannában, aminek hála a kicsikém egyből életre is kelt, gondolom a szomszédok legnagyobb örömére.
Végre elindultunk az új gumik tesztelésére, mind a ketten új papucsokkal indultunk el, méghozzá ugyan olyannal (MichelinPilot Road 2.). A katalinpusztai kanyarokban, reggel a hidegben is olyan jót motoroztunk, hogy kezdtük már azt hinni, hogy nyár van. Eszméletlenül jó érzés volt! A határt Balassagyarmatnál léptük át, onnan pedig Čierny Balogfelé vettük az irányt. Viszont az 529-es úton, ami egyébként egy parádésan szép út aminek csak az eleje botrányos minőségű 957m-en olyan jeges és havas volt, hogy vissza kellett fordulnunk így nem hogy nem jártunk a Csorba-tónál de még a Tátrát sem láttuk. Az idővel elég jól álltunk, így viszont volt időnk egy kicsit ejtőzni itt-ott melyekről néhány képet itt is megtalálhattok.
Fotózkodtunk hóban, erdőben, kanyarban, víztározó mentén, mozdonyon és még egy csodálatos, elhagyatott erődrendszer féleségben is. Összességében a túra nagyon jólsikerült, igaz mindent láttunk azon kívül, amit szerettünk volna és csak olyandolgokkal, tereptárgyakkal találkoztunk melyekre nem számítottunk, de ennyivelis tapasztaltabbak lettünk. A képek magukért beszélnek, gyönyörű helyeken jártunk,ha jobb idő lesz akkor egy ilyen rövidebb (350km) és egy teljesebb túrát iscsinálhatunk (600km), csak olvadjon el az északi szomszédainknál is az égi áldás.
2 henger, két kerék,
90°-ban a nyomaték vezér!
Avatar
Töki
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Telefonszám: 20/464-0621
Motor típusa: Suzuki SV 650S Ky
Motor extrák: egyedi fényezéső idomok, indexek, hasidom, sárvédő, raptor kipufogó, fémfékcső,doboz

2009.06.06-13. Szlovénia, Ausztria, Olaszország

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2009.06.14. 17:01

Az első 4 napnál hosszabb motoros túrám
Avagy 8 nap, 5 ország, 3400km.

Igen, végre eljött a nagy nap, fél évnyi szervezés és rengeteg várakozás után. Igaz péntek este nem sokat aludtam, már mindent összekészítettem, a pakkok a motoron, vártam a szombati indulást.

És el is jött a nagy nap 2009. június 6-án kora reggel összejött kis csapatunk, a 4 napos rövidített túrára Andrew+Lívi, Tsanyi+Dóri, LaciS2 és Laller, valamint a tejes túrára Ruckus, Gss, Töki és jómagam. Az indulás korai volt, de hát még időben a szállásra szerettem volna érni, hogy esetleg még este legyen időnk erre-arra. A megjósoltakkal ellentétben szinte végig jó időnk volt, komolyabb eső csak vasárnap délután ért el minket. aki ismer, az tudja már jól, hogy lehetőség szerint hanyagolom az autópályát, így csak az itthoni szakaszon pályáztunk ameddig lehetett, majd rátértünk a nagyobb és kisebb főutakra. Egész jól sikerült haladni, a közel 600km-es távot kevesebb mint 10 óra alatt teljesítettük. Szállásunk Raurisban volt, ahol már évek óta meg szoktunk szállni, hiszen kellemes kis osztrák falucska rengeteg szálláslehetőséggel és megfizethető árakkal. A mostani szállásunk is elég jó volt, szép nagy szobák, a szokásos festői táj, plusz kiadós reggeli :)

dolomitok15.jpg
dolomitok08.jpg


Vasárnap, a túra másnapján a híres Nockalmstrasse és mártai duzzasztó felé vettük az irányt. A kanyarok jók voltak, de melegünk azért nem annyira. Több helyen megálltunk fényképezni és meginni egy-egy forró csokit. Nockalmról Márta felé láttunk egy szép vízesést is, ahol időtünk egy kicsit, majd felhajtottunk a duzzasztóhoz, ahol is a 15 percenként váltó lámpánál szépe előregurultunk és egy jót kanyarogtunk, mivel nem jött szembe senki. A duzzasztó elég megfogó élmény, csak sajnos hamarosan esőfelhőket láttunk átszállni a gerincen így indulóra fogtuk, de ígyis eláztunk egy kicsit.

dolomitok03.jpg
dolomitok05.jpg
dolomitok06.jpg


Hétfőn a Grossglockner hegyi útjait látogattuk meg, melyet ugyebár már a csapat többsége autóval látott, de motorral most merészkedtünk fel először. Gyönyörű táj, rengeteg kanyar, mit kívánhat még egy motoros? Talán csak a ragyogó napsütés hiányzott, de így sem volt azért rossz. A rengeteg élmény és fotó után még felkerestünk Európa 2. legnagyobb vízesését is, amit szintén kár lett volna kihagyni, igaz nekünk benne volt hazafelé az útitervben.

dolomitok09.jpg
dolomitok10.jpg
dolomitok11.jpg
dolomitok12.jpg


Kedd reggel úgy döntött a csapat, hogy gyorsan elmegyünk még egyet közösen libegőzni, mely a szállásunktól 5 perc sétára indult és felvitt 2000m fölé. Itt közbefotoztuk azt a tavat, melyben tavaly még víz volt, majd egy kis hüttelátogatás, és csapatunk két felé vált. Egyik része haza indult, másik része velem együtt pedig még bejárt gyorsan 3 országot. Olaszországba tartottunk első körben Velence mellé és a Felbertauem alagúton keresztül, amely több mint 5km hosszú átléptük az Olasz határt. Út közben véletlenül találtunk egy szép kis tavacskát, aminek le lehetett látni az aljára, pedig elég mély volt, vize pedig zöldeskék. Az embernek már-már fürdeni támadt kedve benne. Este még beugrottunk busszal Velencébe, amivel különös élménnyel gazdagodtunk, láthattunk egy olasz buszsofőrt vezetni :D Velencéről sokat nem, tudok elmondani, érdekes, hogy az utcákon víz van, érdekes, hogy az üzletekben csak arabok és kínaiak vannak, érdekes, hogy a kaja és a pia drága és rossz. Amúgy nappal romantikázni biztos szép.

dolomitok16.jpg
dolomitok17.jpg


Szerdán a pihenésből Garda tó kerülés lett, amit mondjuk nem bántunk meg, mert tényleg szép, érdemes nem kihagyni. Visszafelé elég érdekes utakat sikerült megtalálni, két motoro nehezen fért el egymás mellett, de a kilátás kárpótolt minket ezért. A szállásunk amúgy nem volt rossz, de furcsa az olaszoknál a reggeli felfogása, például olyan hogy kenyér, nem nagyon létezik.

dolomitok19.jpg


Talán a legélvezetesebb nap a csütörtöki volt, amikor is a Dolomitokat kerestük fel útban Innsbruck felé. Hát aki motorozik, annak ide azért illik eljutnia. Nem hittem hogy pl a Grossglockner után tud még újat mutatni az Alpok, de hát tud. Nem igazán tudok szavakkal mit mondani, inkább rakok be pár képet. Út közben még ismét találtunk egy szép kis tavacskát, ezért is megérte megállni. Késő délutánra Innsbruckba is értünk, az itteni szállásról sokat nem írnék, mert elég gáz volt, de sajnos az a környék elég drága. A város amúgy szép, egy estét megér. Végre ettünk egy jó pizzát, és ittunk hozzá jó osztrák sört.

dolomitok20.jpg
dolomitok21.jpg
dolomitok22.jpg
dolomitok23.jpg
dolomitok24.jpg
dolomitok26.jpg
dolomitok28.jpg


Pénteken Szlovéniát céloztuk meg, a táv közel 500km volt, ám ezt csak 11 óra alatt sikerült teljesíteni. Köszönhető ez talán annak, hogy rengeteg volt a látnivaló, Szlovéniában pedig ha el akartuk kerülni a pályát és a fél éves matrica megvásárlását, időnként elég érdekes utakon kellett haladnunk. ami azt illeti Szlovénia kb mint Magyarország. Rosszak az utak, nagy hegy nagyon kevés, de legalább olcsó. Menet közben belefutottunk még Zellamsee-nél a Vespa találkozóba, ami nem kis fejtörést okozott a Grossglockner másodszori megmászásakor, ugyanis nem egyszer jött velünk szembe egy-egy robesz a mi sávunkban. A bledi tóhoz is legurultunk, ahol töki barátunk kuplungbowdenje ismét megadta megát (idén már vagy harmadszor), úgyhogy innentől kicsit érdekes közlekedett, de már megszoktuk :D Este sok sör, óriási krémes (töki, fotot kérünk!) és bazi nagy 2 személyes hústál, mindez itthoni árakon :)

dolomitok30.jpg
dolomitok31.jpg
dolomitok33.jpg
dolomitok34.jpg


A szombati hazaút már nem sok érdekességet tartogatott, talán csak azt, hogy mindjárt hazaérünk, elmúlik ez az egész, és nagyon sz...r lesz itthon.

Pár kép gyorsan a képgalériában.
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: Túraképek, beszámolók

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2009.12.22. 21:48

2009.12.18-20. Szlovák gyalogtúra

Éppen bejött a tél, így töki barátom kiírt egy kis szlovák gyaloglást. Elég szép számmal összejöttünk, a kis csapat 12 tagot számlált végülis.
Résztvevők: Töki, Csiki, Frpeter, pm-ék, Koca, Mad, Sanyi, Dóri, Bálint, Gss, Simon.

Péntek estére végül is kiért egyben mindenki a havazás ellenére is. A szállás azt hiszem minden követelménynek megfelelt. Olcsó, jó volt a kaja, jakuzzi, szauna, meg minden ami kellhet. Az esti bulin többen ápolták a szlovák-magyar barátságot, nem igazán gondolva arra, hogy másnap 8-kor már indulni akartunk. Persze ebből nem lett semmi, de azért 10 előtt sikerült elindulni. A kiindulóponthoz hamar megérkeztünk járműveinkkel 1100m magasságba. Innen indult a nem kis túra 1740m-ig, majd terv szerint egy közeli 2000m feletti csúcsra. Már az első pár száz méter után rájöttünk, hogy ez nem lesz egyszerű, még hó nélkül is azért ez egy komolyabb szintkülönbség. Végül is meg-megálltunk pihengetni, de legalább közben fotózgattunk is visszafelé párat, hiszen a látvány nem volt azért egyszerű. Körülbelül 2 óra alatt felértünk a menedékházhoz 1740-re, ahol elővettük az uzsit és kértünk némi forró italt. Innen túravezetőnk már nagyon basztatott minket, hogy indulni kéne, ám a házból kilépve gyorsan visszafordultunk, hiszen egy szép kis hóvihar kezdetével álltunk szemben. A csúcs helyett így végülis maradt a kilátás és a visszaindulás a parkolóba. Itt már jobb volt az időjárás, ezért még szánkóztunk egyet. A szállásra érve ismét egy szép este kerekedett, tulajdonképpen az összes sört elfogyasztottuk amit csak adni tudtak, úgyhogy utána kénytelenek voltunk felmenni a szobánkba elfogyasztani saját készletünk is.

Frpeter028.jpg
Frpeter032.jpg


Másnap már csak rövidebb túrák vártak ránk és a csapat két részre szakadt. Mi egy TV tornyot szeretünk volna megmászni, melyet előző nap este javasoltak nekünk, bár lehet hogy kicseszésből, mert a célpontnál egy mobil tornyot találtunk :) Hazafelé még megálltunk egy helyen sétálni egyet, aztán jött a szétszéledés és a várakozás a következő eseményre.

Frpeter093.jpg
Frpeter147.jpg
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: Túraképek, beszámolók

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2009.12.22. 21:51

Friss képek:
2009.12.18-20. Szlovák gyalogtúra:
- Frpeter képek és videok
- Sanyi képek
- Szánkózás video vágott

Pár video:
2009 Osztrák-Olasz-Szlovén túra Sportmotor
100.000, The Movie
SVmedia túrák 2009 Sportmotor
SVmedia nosztalgia 2003-2008

Teljes videok letölthető formában nagy méretben (pár hétig elérhetőek):
SVmedia nosztalgia video
SVmedia 2009
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: Túraképek, beszámolók

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2010.01.04. 22:41

Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: Túraképek, beszámolók

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2010.05.14. 08:38

Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: Túraképek, beszámolók

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2010.05.26. 14:47

2010.05.22-24. Horvátország

Frpeter képei
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

2010.07.21-25. Horvátország

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2010.07.29. 11:40

2010.07.21-25. Horvátország

Hirtelen ötlettől vezérelve sanyi és kis családja leruccant a Horvát tengerpartra. Nekünk se kellett több, szerdán utánuk eredtünk, hogy vasárnapig boldogítsuk őket, majd később még gss-ék is csatlakoztak a csapathoz.

Mi kedd este indultunk jó lengén öltözve, lévén lent a parton napközben közel 40 fok volt árnyékban. Az éjszaka azonban megviccelt minket, a hőmérséklet a hegyekben nem igazán érte el a 20 fokot és elég gyorsan ránktört az álmosság és a hideg. Már felvettük az esőruhánkat is, ami valamit segített a helyzeten. Hajnali 2 körül megálltunk egyet aludni egy híd mellett, mert már nem bírtuk tovább. A legrosszabb kb másfél óra múlva felkelni volt. Többször megálltunk még pihenni, aztán pont napfelkeltére leértünk a partra.

hr01.jpg


Innen a parton dél felé tejesen jó volt kanyarogni, bár kipihenten jobb lett volna, no de akkor meg marha nagy a forgalom és élvezhetetlen a dolog. Reggelre le is értünk a kempingbe, majd kb aludtunk.
Másnap raftingoltunk egyet, némi vízbe ugrálással. Elég lájtos túra volt, de hát ezt is ki kell próbálni, legközelebb majd hard szakaszra megyünk :)
Pénteken mivel senki nem akart motorozni kettesben kerültünk egy lazát (300km+). az első meglepi akkor jött amikor a főút hirtelen egy sávos lett, majd pár kilométer múlva csipogott a GPS, hogy rossz felé jövünk. Vissza egy kicsit, majd az út egyenesen átment földbe, mi pedig a vékony betoncsíkot követtük helytelenül. Hát ncisn mit tenni, akkor menjünk tovább, elvégre már csak 6km volt a következő elágazásig. szerencsére a látvány megérte :)

hr02.jpg


Innen nemsoká már elértük tegnapi rafingolásunk felső szakaszát, ami egy bazi nagy tó. rohand jót fürödtünk a nem éppen hideg vízben.

hr03.jpg


Miután indultunk éppen, egy hölgy integet felénk (lent fürödtünk, ahová egy vékony földút vezet), majd megtaláltuk a mikrobuszukat, ami félig becsúszott az árokba. Már megint a svájciak... Mindegy, irány autómentőt keresni, amit sikeresen abszolváltunk (sváci embereknek magyar motoros keres horvát autómentőt). Egy óra mínusz,d e megvolt a napi jócselekedet.
Innen irányunkat a Bosnyák határ felé vettük, hogy megtudjuk másnap át tudunk e jutni személyivel vagy sem.
A meglepetéseken már meg sem lepődtem...
Szép két sávos vadiúj aszfalt, sehol senki, hosszú egyenes, nézzük mit tud 140-150-160, kanyar, meglepi... Vége az útnak, földhányás, árok.

hr04.jpg


Megálltunk, kikerültük, a határ előtt pár kilométerrel egy policia bódé és sorompó (mindez a földhányás után). Na mondom ez érdekes, és ami mégjobb, nemsoká a bódéból előbújik a helyi erők egyik tagja. Meglepően segítőkész volt, bár angolul nem igazán ment a kommunikáció, de kiderítettük, hogy igen, sok a hülye turista, aki GPS-szel vagy térképpel itt akar átjönni, de határ már évek óta nincs. Kb egy 100km-rel arrébb viszont ha akarunk, átmehetünk :D Mondom ha már itt vagyunk, akkor valahogy megpróbálom megkérdezni a személyis dolgot, erre jött megint a meglepi, nem hajtott el a francba, hanem felhívott valakit, és sikerült leactivitiznünk, hogy sajnos nem valószínű, hogy ezzel átengednek. Nagy köszönök társaságában az irányt a kemping felé vettük, és töröltük a másnapi bosnyák túrát.
Hazafelé természetesen még megláttam egy szép meredek földutat messziről, na mondom ezt azért mégse hagyjuk ki, igaz sajnos a tetetjén egy bánya volt, pedig reméltem rálátunk a tengerre, de hát ez van.

hr05.jpg


Szombaton mivel senkinek semmihez nem volt kedve, egy közeli félszigetre látogattunk (szintén kettesben), ahol úgy néz ki a földutaké a terep (bár mint kiderült utolsó nap, elég olcsón lehet kint quadot bérelni (egész nap kb 10e HUF)). Ez van, mi azért élveztük :)

hr07.jpg

hr08.jpg


Egyes szakaszokon volt némi séta is azért, nehogy már midnen jó legyen :)

hr09.jpg


Aztán némi utacska és megint séta a mély sziklás terepen.

hr10.jpg

hr11.jpg

hr12.jpg


Ez pedig egy kaktusz, ami elvileg 50 évente virágzik :)

hr06.jpg


Sajnos eljött a vasárnap is, és haza kellett indulnunk. Túl sok jó hírt nem kaptunk az időjárással kapcsolatban, de szerencsére kint megúsztuk eső nélkül, és itthon is csak minimális volt.
Mi nem autópályáztunk, hanem mentünk toronyiránt. Aztán ahol kedden lejöttünk a pályáról ott mentünk fel is (Karlovac), ahonnan már amúgy sincs semmi érdekes.
Persze előtte azért akadt némi látnivaló...

hr13.jpg


Aztán még nem értek véget a meglepetések, a pályán hirtelen megpillantottam egy sétáló embert, nini egy Simon... aztán kiderült, hogy az SV tankja 17l-es :)

hr14.jpg


De legalább kiderült, hogy 4 rugóért az autópálya 30 percet tud kb, tehát legközelebb se pályázunk :)
Innen aztán már beöltöztünk, hogy elriasszuk az esőt, bár sanyi esőruhája félúton levált (mint az Enterprise-ról a pajzs).
De egyben hazaért mindenki, és sztem mindenki élvezte!

hr15.jpg
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: Túraképek, beszámolók

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2011.09.13. 10:47

Erdély túra 2011.09.09-12.

Idén szezon vége felé kiírásra került az Erdély túra. A túrán végül csak négyen vettünk részt három motorral, de mint út közben kiderült, talán jobb is volt ez így, pláne, hogy csak endurók jöttek.

A három számjegyű főutakról annyit kell tudni, hogy egyszer csak vannak, aszfalt, helyenként aszfalt, földút, ösvény, majd eltűnik :) Ebből már sejteni lehet, hogy kalandos utunk volt, de mindenki azt mondta hogy élvezte :D Lényeg a lényeg, hogy négy nap alatt közel 1900 kilométert sikerült abszolválni.

1. nap: a cél Pádis volt, de útba ejtettük még a Dragan víztározót. A főútról letérve már ízelítőt kaptunk a Román utak minőségéből, bár ez még csak a bemelegítés volt. Az első komolyabb hegyre felérve megtámadtuk a csúcsot némi étek bevitelére. Na itt annyira nem volt meleg és szélcsend sem igazán, így gyorsan továbbálltunk a víztározó felé. Itt gyors fotózkodás, majd az irányt Pádisnak vesszük. Itt az egyik útról kiderült hogy csak térképen létezik, amúgy valószínűleg gyalogösvény. De gyors kerülő és már az odavezető úton találtuk magunkat, ami elvileg 2011.08.31 óta aszfaltos, gyakorlatilag hol murva, hol sima föld, hol mocsár :) De azért helyenként fel tudtam váltani még harmadikba is. A szállást még naplemente előtt elfoglaltuk, így volt időnk a közeli hegyi kis kápolnába felsétálni, ami még hidegben is elég izzasztó mutatvány volt. De végső soron egy kis edzés kaja előtt meg a látvány; megérte.

1.jpg
2.jpg
3.JPG
4.JPG
5.jpg
6.jpg


2. nap: A Tordai-hasadék beiktatásával a Fogarasi-havasok lába volt a cél, ahol aznap aludni akartunk. Még Pádistól nem messze meglátogattuk a Csodavárat, ám felismertük azt a tényt, hogy motoros ruhában meghódítani gyakorlatilag lehetetlen vállalkozás, így majd talán ide egyszer visszatérünk gyalogszerrel is. A hely amúgy egy hatalmas kráter, vagyis igazából kettő, amiben egy barlangrendszer is található, ami elvileg járható. Indultunk hát a Tordai-hasadékhoz, amit jól le is fényképeztünk :) Innen jött még a kalandos rész, ugyanis a 3 számjegyű főút egyszer csak eltűnt alólunk és egy mezőn találtuk magunkat egy birkacsorda mellett. De hát kell egy kis izgalom is, végül is szép volt a táj. Estére találtunk egy olcsó szállást, de sajnos étkezési lehetőség nem igen volt, a faluban lévő többi étteremben pedig mindenhol esküvő volt, hihetetlen... Egy kis boltban vettünk pár dolgot, így abszolváltuk a kaját.

7.jpg
8.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
14.JPG
15.JPG
16.jpg
17.JPG
19.JPG


3. nap: A Fogarasi-havasokat jártuk be, a látvány mint az osztrák Alpok, az út helyenként nagyon jó, de átlagban sajnos ide is enduro kell. Komolyan néha az ember már azért rimánkodik, hogy földút legyen, ne beton, képzelhetitek a minőséget... A hegyet itt is meg kellett volna mászni gyalog, de hát motoros szerkóban sajnos ez nem kivitelezhető, így maradt a fotózás és tovasuhanás. Egy víztározónál még szintén megálltunk, ez talán a legnagyobb a közelben. Akár még fürdeni is lehettt volna benne, csak mint az ilyenek, elég gyorsan mélyülnek, és ki tudja mi van alattad. Hazafelé az utolsó nap kilométereit csökkentve nyomtuk estig, ám a főút mellett csak moteleket találni, így nem volt egyszerű éjszakára szállást találni. Végül szerencsére sikerült egyet ami nem is volt a főúton meg nem is motel volt, hanem panzió.

20.JPG
21.JPG
22.JPG
24.jpg
25.JPG
26.JPG
27.JPG
28.jpg
29.JPG


4. nap: Nekivágtunk még a haza vezető húzós kilométereknek, de még felnéztünk Déva várába. Hát nem kellett volna, kb semmi nincs fent, egy kijelölt úton lehet haladni és kb ennyi.

30.jpg


Mindent összevetve ennek az országnak motorral úgy célszerű nekivágni, hogy felkészülsz mindenre, nem ijedsz meg némi földúttól, vagy attól, hogy a következő kanyarban épp egy birkacsorda lesz az úton, de érdemes megnézni, mert látnivaló van itt is bőven, és az árak még emberiek nyugati szomszédainkkal ellentétben.
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: Túraképek, beszámolók

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2012.05.28. 21:29

Montenegró 2012

Idei nagy májusi túránkat Montenegróba szerveztük. Sajnos az idő nem volt túl kegyes, de így is megérte, rengeteget láttunk, és még nagyon sok minden ki is maradt. Tehát errefelé még mindenképpen visszatérünk :)
A 6 nap elég kevésnek bizonyult, lévén sajnos Montenegróba az út 2 nap oda, 2 vissza.
A Bosnyákokon keresztül érkeztünk az országba, és ott is aludtunk 2x1 napot. Nem egyszerű szállást találni, gondolom az Internet még nem igazán jutott el oda.
A Bosnyák területen vigyázni kell, szinte minden faluban rendőrök, sok helyen mérnek is, de valaki mindig van a hálójukban, nem unatkoznak. Ezen felül a helyek felén át akarnak verni, vagy rosszul váltani az eurot vagy nem azt az összeget beütni, váltani, stb.
Montenegró turista barátabb, hiszen ebből élnek. Az árak itthoniak. A szállások fullosak. Nagyon szép ország, jó utakkal, sok látnivalóval, szinte csak kanyarokkal.
Albániába is átnéztünk, a csalódás pozitív, az utak elég jók. Az ország amúgy elég szemetes, mint a bosnyákoknál, de itt is elég sok látnivaló van, igaz kevés a turista. Érdemes pénzt váltani, euróval és kártyával nem igazán lehet fizetni.
Az élményekről beszéljenek a képek, illetőleg aki szeretne jöjjön legközelebb ;)
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)

Re: Túraképek, beszámolók

HozzászólásSzerző: frpeter Dátum: 2013.09.16. 08:05

Görögország 2013

A tavaly májusi túra kibővített változatát sikerült megtenni múlt héten 9 napban. Sok szép tájon jártunk és az idő is majdnem végig jó volt.
Az országok:
Bosznia-Hercegovina:
Mindenhol át akartak verni, szinte kivétel nélkül. A pénzváltástól kezdve a tankolásig. Szerencsére le lehet menni egy seggel Montenegróig. Az ország déli része amúgy elég szép, kanyargós, hegyes. Az északi és középső részen elég nagy a forgalom, lassan lehet haladni, az utak állapota közepes.
Montenegró:
Itt van a legtöbb látnivaló, az emberek kedvesek, az árak normálisak (szállás 10-12€/fő), nem akartak átverni sehol. Sajnos csak a határig jutottunk, így nem volt túl jó szállásunk, de beljebb és a turista helyek közelében jók a szállások és könnyű találni. Az utak nagy részét felújították vagy karbantartják, rossz szakaszba nem futottunk bele, újba annál inkább. Érdemes megnézni az országot, nagyon sok a látnivaló. Ennek könnyű utánanézni, ezért nem is sorolom őket.
Albánia:
Na ez egy érdekes tészta. Tulajdonképpen a tengerpartot kivéve sehol nincsenek felkészülve turistákra és nem is igazán szeretik őket. Az angol nyelvvel is vannak kihívások. Pénzt váltani érdemes a határon benzinkúton, ott még nem húztak le, és nagyjából a benzinárakból ki lehet következtetni az értéket. Az árak amúgy jók, euroval is lehet a legtöbb helyen fizetni (kártyával csak elvétve), viszont rosszul váltják már beljebb. Szállást nehéz találni, az utak nagy része pedig elég katasztrofális. KRESZ-t ők sem nagyon ismerik, bár főleg a teherautók elég előzékenyek a hegyi utakon. Nagy városokban vigyázni kell, mert a táblákat senki sem ismeri. Szállást itt is könnyű találni 10€/fő körül. A hegyekből amúgy elég sok van, és elég szépek.
Macedónia:
A legnagyobb meglepetés számomra. Olcsó, kedvesek az emberek, többségében jók vagy átlagosak az utak és nagyon szép az ország. A turista részeken mondjuk nehéz olyan szállást találni, ahol biztonságban le lehet tenni a motorokat, de egy-két faluval arrébb már ez is megoldható. Az eurot mindenhol elfogadják és jól váltják. Erre az országra is érdemes több napot rászánni.
Görögország:
Az emberek itt is kedvesek, nem akarnak lehúzni, viszont a benzin nagyon drága, és kajából is könnyen belefuthatunk egy nagyobb kiadásba. Egyedül a szállás, amit lehet találni olcsón, jót, itt is 10-15€/fő körül sikerült megszállnunk, bár itt is érdemes közepes falukat megcélozni, egy-egy panzió mindig van. Az utak állapota érdekes. A főutak nagyon jók, de mivel rengeteg mellékútjuk van, találtunk olyat is, ahol növények voltak az út közepén és senki nem jött szembe fél óráig. A tavaik, tengerpart és a hegyek szintén nagyon szépek, de a többi látványosságot célszerű előre pontosan megnézni, hogy hol van, hogy lehet feljutni oda, stb. Nem sok mindent sikerült megtalálni GPS alapján.
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
Avatar
frpeter
Oldalgazda
Oldalgazda
 
Telefonszám: 30/3660311
Motor típusa: DL 1k
Motor extrák: SVmedia matrica :)


Vissza: Véget ért túrák

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég

Hirdetés