Kakucsring

Euroring, Hungaroring, Pannóniaring, és egyéb nyíltnapok, valamint motor- és autóversenyzéssel kapcsolatos dolgok.

Moderátorok: kocamotoros, , LFS

Re: Kakucsring

HozzászólásSzerző: KZ Dátum: 2009.09.01. 15:43

Redm4n írta:Na úgy néz ki meglesz ma a sportattack úgyhogy ha fel tudok kelni (márpedig muszáj lesz) akkor találkozunk a pályán holnap....
KZ neked is ott a helyed...
én a hungaroringre megyek holnap, mersz-re.
A semmi az nem van, hanem nincs. Hát mer', hogy ha semmi van, az pont hogy nincs semmi! Na de, ha meg a semmi nincs, az meg már valami, ...az meg már nem semmi.
Avatar
KZ
 
Motor típusa: YZF-R6

Re: Kakucsring

HozzászólásSzerző: leslie Dátum: 2009.09.01. 18:10

kocamotoros írta:
leslie írta:

most cserben hagyott a humorérzéked... tudom miről beszélsz, csak nem értem...

abban egyetérthetünk, hogy adott súlyterhelésnél, egy adott gumigeometriához, egy adott nyomásérték eredményezi a max. tapadófelület kialakulását.
nos ez pl. a banditnál olyan 2,6-2,7 bar lehet, hiszen a 2,5 hidegen mérendő (!!) javasolt guminyomás van megadva, mely indulás után mindenképpen melegszik, még utcán is, kb. 1-2 tizedet, így éri el az ideális állapotot...

ha most azt mondod, hogy 2,1 az abszolút üzemmeleg állapotban mért javasolt guminyomás érték, tehát ez már tovább nem melegszik terheléskor sem, akkor nem látom, hogy fogja ez (azonos gumigeometriáró beszélünk!!) elérni az ideális 2,6-2,7 bart, ahol a tapadófelület maximális... nos? rossz az okfejtés?

Nyugi Cicám, értem én miről van szó! ;)
DE: a gyártók által megadott értékek az adott gumira vonatkoznak, nem pedig egy motortípusra! Annak a mondatnak, hogy a Banditnál... Nincs semmi értelme! A motorok gépkönyvében megadott értékeknek semmi közük nincs a sportosabb vezetési stílus által támasztott követelményekhez. Én még nem láttam olyan gumit, ami 2,7 bar nyomáson működött volna. Persze mint mondtam, a túragumikat nem ismerem, azokkal viszont nem is szívesen kanyarodnék lapon.
Az üzemmeleg guminyomásról meg annyit, hogy ez típus függvényében igen nagy szórást mutat. A D211 hátsó pl. 1,4-1,5 bar! Ezeknek az értékeknek még egyszer mondom semmi közük a motorgyártók által utcai gumikra és közúti közlekedésre magadott értékekhez!


nem merném állítani, hogy okosabb lettem...
viszont: az suzuki bandit gépkönyvében megadott érték nem a gumigyártótól származik hanem a motorkerékpár gyártójától, miszerint: a gépkönyvben megadott geometriájú utcai gumit használva az alkalmazandó nyomásérték 2,5 bar hidegen. Ebből túrakörülmények közben, vagyis mondhatjuk, hogy melegem, vagy legyen langyosan 2,6-2,8-lesz. Ezt onnan tudom, hogy megmértem. Kis digit nyomásmérő, bánkra fel, OMV kút megáll tankolni, megmér. Én továbbra is azt mondom, hogy ha valaki utcai gumival megy fel pályázni, akkor azért kell hidegen leengedni a nyomást, mivel ott lényegesen jobban melegszik a szett és üzemmelegen se lépje túl ezt a 2,6-2,7 bart, mert 3 körnéykén már drasztikusan csökken a tapadó felület...
azt persze elfogadom, hogy a pályagumiknál ez másként áll, és ott melegen is érdemes méregetni, mert a terheléstől függően nagy különbségek lehetnek... tehát neked van igazad...
"Én is azt akarom, amit mindenki más. Csak én jobban..."
Avatar
leslie
 

Re: Kakucsring

HozzászólásSzerző: kocamotoros Dátum: 2009.09.01. 19:38

leslie írta:
kocamotoros írta:
Nyugi Cicám, értem én miről van szó! ;)
DE: a gyártók által megadott értékek az adott gumira vonatkoznak, nem pedig egy motortípusra! Annak a mondatnak, hogy a Banditnál... Nincs semmi értelme! A motorok gépkönyvében megadott értékeknek semmi közük nincs a sportosabb vezetési stílus által támasztott követelményekhez. Én még nem láttam olyan gumit, ami 2,7 bar nyomáson működött volna. Persze mint mondtam, a túragumikat nem ismerem, azokkal viszont nem is szívesen kanyarodnék lapon.
Az üzemmeleg guminyomásról meg annyit, hogy ez típus függvényében igen nagy szórást mutat. A D211 hátsó pl. 1,4-1,5 bar! Ezeknek az értékeknek még egyszer mondom semmi közük a motorgyártók által utcai gumikra és közúti közlekedésre magadott értékekhez!


nem merném állítani, hogy okosabb lettem...
viszont: az suzuki bandit gépkönyvében megadott érték nem a gumigyártótól származik hanem a motorkerékpár gyártójától, miszerint: a gépkönyvben megadott geometriájú utcai gumit használva az alkalmazandó nyomásérték 2,5 bar hidegen. Ebből túrakörülmények közben, vagyis mondhatjuk, hogy melegem, vagy legyen langyosan 2,6-2,8-lesz. Ezt onnan tudom, hogy megmértem. Kis digit nyomásmérő, bánkra fel, OMV kút megáll tankolni, megmér. Én továbbra is azt mondom, hogy ha valaki utcai gumival megy fel pályázni, akkor azért kell hidegen leengedni a nyomást, mivel ott lényegesen jobban melegszik a szett és üzemmelegen se lépje túl ezt a 2,6-2,7 bart, mert 3 körnéykén már drasztikusan csökken a tapadó felület...
azt persze elfogadom, hogy a pályagumiknál ez másként áll, és ott melegen is érdemes méregetni, mert a terheléstől függően nagy különbségek lehetnek... tehát neked van igazad...

Szerintem ugyanarról beszélünk. ;)
THE PIG
Avatar
kocamotoros
Moderátor
Moderátor
 

Re: Kakucsring

HozzászólásSzerző: Redm4n Dátum: 2009.09.01. 21:01

KZ írta:
Redm4n írta:Na úgy néz ki meglesz ma a sportattack úgyhogy ha fel tudok kelni (márpedig muszáj lesz) akkor találkozunk a pályán holnap....
KZ neked is ott a helyed...
én a hungaroringre megyek holnap, mersz-re.


Ja tényleg.... én is jelentkeztem, de 102 edik voltam a listán....
Fent vannak az új cipellők a drágámon, egy szép pár sportattack :) Már magától kanyarodik...
Avatar
Redm4n
 
Motor típusa: SV 650S K7 Garázsból indítható rakéta

Re: Kakucsring

HozzászólásSzerző: leslie Dátum: 2009.09.02. 07:17

Redm4n írta:
KZ írta: Már magától kanyarodik...


f...sza, szépen kiszervezted magad ebből a kellemes időtöltésből...
"Én is azt akarom, amit mindenki más. Csak én jobban..."
Avatar
leslie
 

Re: Kakucsring

HozzászólásSzerző: Redm4n Dátum: 2009.09.02. 20:22

f...sza volt a mai kakucs, bár oktatás az nem nagyon volt, de az új gumikkal más dimenzióban tudtam motorozni. Végre nem attól kellett parázni hogy mikor csúszik ki a s...gge, hanem a helyes íveket próbáltam erőltetni. Igaz a végére letört a bal lábtartóm még a régi esés következményeképpen, de spiccel is mentem egy pár jó kört :)

Ha jó idő lesz vasárnap nincs kedve valakinek kijönni délután? már nincs sok hátra a szezonból, használjuk ki!
Avatar
Redm4n
 
Motor típusa: SV 650S K7 Garázsból indítható rakéta

Re: Kakucsring

HozzászólásSzerző: Laller Dátum: 2010.04.24. 09:38

Ma délutáni kakucsolás érdekel valakit?
Avatar
Laller
 
Motor típusa: SV1000S
Motor extrák: sk. fokozatkijelző, sk. köridőmérő, forgatható kerekek, SV1000 szívócsonk, 2 irányba elfordítható kormány, LED-es index, LED-es hátsólámpa

Re: Kakucsring

HozzászólásSzerző: Redm4n Dátum: 2010.04.24. 13:30

Laller írta:Ma délutáni kakucsolás érdekel valakit?

Holnap...
Avatar
Redm4n
 
Motor típusa: SV 650S K7 Garázsból indítható rakéta

Re: Kakucsring

HozzászólásSzerző: zoli32 Dátum: 2010.04.24. 14:34

Redm4n írta:
Laller írta:Ma délutáni kakucsolás érdekel valakit?

Holnap...


Holnap 577.
Avatar
zoli32
 
Telefonszám: 06302334496
Motor típusa: Triumph Street Triple 2009

Re: Kakucsring

HozzászólásSzerző: Csiki Dátum: 2011.07.05. 11:52

Valaki Kakucsra pályaoktatós tesztmotoros bohóckodásra jönne?

info
Aki eddig a sátor tetején lakott annak a Sátoraljaújhely.
Avatar
Csiki
Rendszeres túrázó
Rendszeres túrázó
 
Telefonszám: 304nyolcvanhat1880
Motor típusa: Sv 1000 K6
Motor extrák: Martin dobok(Takker) K&N szürő (Bé) 12V (Kengyelfutó) Motor (Nferi+Padre) Valahogy nagyon svmédiás motor lett :D

Re: Kakucsring

HozzászólásSzerző: bodnair Dátum: 2013.06.29. 20:59

Hali!
Tervezem h kimegyek egyet mocizni a kakucsringi pályára. Még soha nem voltam pályán, de a szerpentines utakat nagyon szeretem, gondoltam kipróbálom a pályát is.
Valami infót tudtok nekem adni a pályáról? Guminyomást érdemes állítani?
Vagy csak menjek aztán húzzam a gázt? :)
Motorozom, tehát vagyok!
Avatar
bodnair
 
Motor típusa: SV 650s K4
Motor extrák: Az asszony :)

Re: Kakucsring

HozzászólásSzerző: zotya_ Dátum: 2013.06.30. 07:04

bodnair írta:Hali!
Tervezem h kimegyek egyet mocizni a kakucsringi pályára. Még soha nem voltam pályán, de a szerpentines utakat nagyon szeretem, gondoltam kipróbálom a pályát is.
Valami infót tudtok nekem adni a pályáról? Guminyomást érdemes állítani?
Vagy csak menjek aztán húzzam a gázt? :)


Szia!

Kakucson nem voltam, de nagyobb "komolyabb" pályákhoz a guminyomást lejjebb szoktuk engedni. Elöl 2,1, hátul 1,9 amit én szoktam beállítani. Ezek az értékek természetesen hidegen értendőek, és nem biztos hogy minden gumihoz illetve minden pályához megfelelőek.

Üdv,
Zotya
Avatar
zotya_
Társ Admin
Társ Admin
 
Motor típusa: az nincsen :(

Re: Kakucsring

HozzászólásSzerző: bodnair Dátum: 2013.08.09. 20:44

Nemrég voltam a kakucsi pályán. Nekem személy szerint nagyon bejött, főleg h délelőtt csak 3-an köröztünk az egész pályán, mentem is rajt 130 km-t. Most voltam életemben először pályán, a legjobb időm 53,9 lett, és jópárszor leért a kanyarban a lábtartó koptatója.
Ajánlom mindenkinek, aki szeret kanyarogni!
Motorozom, tehát vagyok!
Avatar
bodnair
 
Motor típusa: SV 650s K4
Motor extrák: Az asszony :)

Előző

Vissza: Pályanapok, versenyek, motorsport

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég

Hirdetés