én a hungaroringre megyek holnap, mersz-re.Redm4n írta:Na úgy néz ki meglesz ma a sportattack úgyhogy ha fel tudok kelni (márpedig muszáj lesz) akkor találkozunk a pályán holnap....
KZ neked is ott a helyed...
Moderátorok: kocamotoros, Bé, LFS
én a hungaroringre megyek holnap, mersz-re.Redm4n írta:Na úgy néz ki meglesz ma a sportattack úgyhogy ha fel tudok kelni (márpedig muszáj lesz) akkor találkozunk a pályán holnap....
KZ neked is ott a helyed...
kocamotoros írta:leslie írta:
most cserben hagyott a humorérzéked...tudom miről beszélsz, csak nem értem...
abban egyetérthetünk, hogy adott súlyterhelésnél, egy adott gumigeometriához, egy adott nyomásérték eredményezi a max. tapadófelület kialakulását.
nos ez pl. a banditnál olyan 2,6-2,7 bar lehet, hiszen a 2,5 hidegen mérendő (!!) javasolt guminyomás van megadva, mely indulás után mindenképpen melegszik, még utcán is, kb. 1-2 tizedet, így éri el az ideális állapotot...
ha most azt mondod, hogy 2,1 az abszolút üzemmeleg állapotban mért javasolt guminyomás érték, tehát ez már tovább nem melegszik terheléskor sem, akkor nem látom, hogy fogja ez (azonos gumigeometriáró beszélünk!!) elérni az ideális 2,6-2,7 bart, ahol a tapadófelület maximális... nos? rossz az okfejtés?
Nyugi Cicám, értem én miről van szó!![]()
DE: a gyártók által megadott értékek az adott gumira vonatkoznak, nem pedig egy motortípusra! Annak a mondatnak, hogy a Banditnál... Nincs semmi értelme! A motorok gépkönyvében megadott értékeknek semmi közük nincs a sportosabb vezetési stílus által támasztott követelményekhez. Én még nem láttam olyan gumit, ami 2,7 bar nyomáson működött volna. Persze mint mondtam, a túragumikat nem ismerem, azokkal viszont nem is szívesen kanyarodnék lapon.![]()
Az üzemmeleg guminyomásról meg annyit, hogy ez típus függvényében igen nagy szórást mutat. A D211 hátsó pl. 1,4-1,5 bar! Ezeknek az értékeknek még egyszer mondom semmi közük a motorgyártók által utcai gumikra és közúti közlekedésre magadott értékekhez!
leslie írta:kocamotoros írta:
Nyugi Cicám, értem én miről van szó!![]()
DE: a gyártók által megadott értékek az adott gumira vonatkoznak, nem pedig egy motortípusra! Annak a mondatnak, hogy a Banditnál... Nincs semmi értelme! A motorok gépkönyvében megadott értékeknek semmi közük nincs a sportosabb vezetési stílus által támasztott követelményekhez. Én még nem láttam olyan gumit, ami 2,7 bar nyomáson működött volna. Persze mint mondtam, a túragumikat nem ismerem, azokkal viszont nem is szívesen kanyarodnék lapon.![]()
Az üzemmeleg guminyomásról meg annyit, hogy ez típus függvényében igen nagy szórást mutat. A D211 hátsó pl. 1,4-1,5 bar! Ezeknek az értékeknek még egyszer mondom semmi közük a motorgyártók által utcai gumikra és közúti közlekedésre magadott értékekhez!
nem merném állítani, hogy okosabb lettem...![]()
viszont: az suzuki bandit gépkönyvében megadott érték nem a gumigyártótól származik hanem a motorkerékpár gyártójától, miszerint: a gépkönyvben megadott geometriájú utcai gumit használva az alkalmazandó nyomásérték 2,5 bar hidegen. Ebből túrakörülmények közben, vagyis mondhatjuk, hogy melegem, vagy legyen langyosan 2,6-2,8-lesz. Ezt onnan tudom, hogy megmértem. Kis digit nyomásmérő, bánkra fel, OMV kút megáll tankolni, megmér. Én továbbra is azt mondom, hogy ha valaki utcai gumival megy fel pályázni, akkor azért kell hidegen leengedni a nyomást, mivel ott lényegesen jobban melegszik a szett és üzemmelegen se lépje túl ezt a 2,6-2,7 bart, mert 3 körnéykén már drasztikusan csökken a tapadó felület...
azt persze elfogadom, hogy a pályagumiknál ez másként áll, és ott melegen is érdemes méregetni, mert a terheléstől függően nagy különbségek lehetnek...tehát neked van igazad...
KZ írta:én a hungaroringre megyek holnap, mersz-re.Redm4n írta:Na úgy néz ki meglesz ma a sportattack úgyhogy ha fel tudok kelni (márpedig muszáj lesz) akkor találkozunk a pályán holnap....
KZ neked is ott a helyed...
Redm4n írta:KZ írta: Már magától kanyarodik...
Laller írta:Ma délutáni kakucsolás érdekel valakit?
Redm4n írta:Laller írta:Ma délutáni kakucsolás érdekel valakit?
Holnap...
bodnair írta:Hali!
Tervezem h kimegyek egyet mocizni a kakucsringi pályára. Még soha nem voltam pályán, de a szerpentines utakat nagyon szeretem, gondoltam kipróbálom a pályát is.
Valami infót tudtok nekem adni a pályáról? Guminyomást érdemes állítani?
Vagy csak menjek aztán húzzam a gázt?
Vissza: Pályanapok, versenyek, motorsport
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég